Lybra - dodatkowa nagrzewnica

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: HERBINEK » 27 mar 2011, 19:20

Co to dokładnie jest i zkąd to masz ? i ile to kosztuje, i jak działa... sprawdzałeś to już ?

wentylator10

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: wentylator10 » 30 mar 2011, 1:07

To co jest na zdjęciu to przepływowy podgrzewacz, posiada trzy grzałki - każda ok 350 watt mocy (30A, 12V). Taką grzałkę z prostym zestawem montażowym można zakupić na np.allegro, mi udało się kupić nową za 150 pln, można też używaną od innego auta, obecnie widziałem taką:

http://allegro.pl/podgrzewacz-wody-hyun ... 19807.html

: beczy : ta już na wężu zainstalowana :) ale...

Często używają tego użytkownicy samochodów z lpg - podgrzewają reduktor i samochód szybciej im na gaz przechodzi.

Mój zestaw dałem elektrykowi i powiedziałem do czego chciałbym go wykorzystać.
Zainstalował mi w puszce 3 przekaźniki na każdą z grzałek i jakiś prosty układ aby grzałki włączały się po uruchomieniu silnika (mówił że trzeba 1 kabelek podłączyć gdzieś gdzie po uruchomieniu silnika pojawia się +12v), dołożył bezpieczniki na każdą z grzałek oraz diody sygnalizujące nieprawidłową prace której kolwiek z nich (lub zwarcie przekaźnika). Na obudowie grzałek (metalowej) mam zamontowany czujnik temperatury który po przekroczeniu tem. 50 st rozłącza zasilanie (lub odwrotnie - niska temp. to włączy), fachowiec dołożył jeszcze włącznik (można w ogóle wyłączyć całe to dogrzewanie) i sygnalizację ogólną pracy urządzenia które mogę zainstalować w kabinie.
Gdyby się coś działo to po wyłączeniu silnika będzie świecić dioda w kabinie (znaczy urządzenie pobiera prąd), wtedy pod maskę i patrze na puszkę w której są 3 diody, jak się pali to wiem która grzałka zbzikowała (lub przekaźnik) i pewnie wymieniam oba elementy lub do tego czasu wyciągam bezpiecznik danej grzałki coby rano zapalić.

Koszt zakupu części i usługa elektryka po znajomości 100 pln.

No i teraz dylemat bo nie wiem gdzie się wpiąć, nie potrafię namierzyć tego węża który zasila nagrzewnicę kabinową.
W czwartek mam podjechać do znajomego mechanika, ma pomóc mi to zainstalować na wężu, reszta podłączeń jest prosta. Trzy przewodu pod akku, jeden pod masę i dwa kabelki do kabiny.

Pewnie z 30 pln weźmie,jak zrobi :roll: . Ale sam nie jest pewien bo lancie zna słabo.

Jak mi się już uda coś z tym ruszyć to dam znać. Czekam może z forum mi ktoś podpowie które to miejsce.

Jeśli ktoś jest zainteresowany zakupem podgrzewacza niekoniecznie nowego do modyfikacji>allegro podgrzewacz cieczy
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 0:51 przez wentylator10, łącznie zmieniany 2 razy.

HERBINEK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: L U B I N

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: HERBINEK » 30 mar 2011, 8:46

No ja przypuszczam że musi to być podłączone na wężu który wchodzi zasilanie nagrzewnicy w kabinie innej opcji nie ma i to jak najbliżej aby sie nie zdążyła wychłodzić zanim do niej dotrze ;) interesuje mnie najbardziej wydajność tej grzałki, teraz co prawda nie ma już takich mrozów wiec sie nie dowiemy czy to warte zachodu ;) jak tylko podłączysz i bedzie śmigać daj znać.

wentylator10

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: wentylator10 » 31 mar 2011, 20:44

No to autko pojechało na warsztat, parę rzeczy mam do zrobienia.
Dałem urządzenie mechaniorowi, wytłumaczyłem o co chodzi i stwierdził że nie ma problemu, kiedyś coś podobnego montował.
Stwierdził że to co mu dałem jest solidniejsze bo tamto było wielkie i na 220 V.
Z instalacją problemów nie będzie, nawet kabelki ma domontować, koszt z 30 pln.

Jak dostanę Laciolota podzielę się wrażeniami, uruchomię to skoro świt wtedy jest jeszcze zimno więc będę miał jakieś porównanie.
Autko odbieram prawdopodobnie z tydzień.

Jeśli ktoś chce wiedzieć o co chodzi i jak to wygląda:

Lybra 2,4 - pomysł, zamiast dodatkowej nagrzewnicy

Jeśli wszystko zadział zgodnie z oczekiwaniami spróbuje opisać to w dziale "zrób to sam"

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: mjerzy » 20 lis 2012, 13:17

Witam

Temat dość stary, ale nie będe zakładał nowego. W prawdzie mam wersję 2,4jtd lecz nie ma to chyba znaczenia w tym temacie.
W jednym z poprzednich postów stwierdza się, że każda wersja jtd posiada dodatkową nagrzewnicę elektryczną. Czy możecie koledzy to potwierdzić? Nie chodzi mi tu o podgrzewanie płynu chłodniczego, lecz o nagrzewnicę służącą do ogrzewania wnętrza.
Jeżeli taki odbiornik elektryczny znajduje się w samochodzie, to gdzie są do niego bezpieczniki/przekaźniki. Przestudiowałem instrukcję i nic na ten temat nie znalazłem - chyba że za szybko czytałem ;)

Pytam, ponieważ mam problem z dogrzaniem silnika. Wskazanie 90st pojawia się dopiero po przejechaniu ok 20 km. Termostat wygląda na sprawny, z resztą nie dawno wymieniany. Rura biegnąca do chłodnicy po przejechaniu 20 km całkowicie zimna. Ogrzewanie wewnątrz działa średnio - niby dmucha ciepłym, ale wydaje mi się że w tamtym roku było lepiej. Płyn chłodniczy w normie (stan), układ nie zapowietrzony. Po osiągnięciu 90 st wskazówka stoi nieruchomo, brak wahań temp.
Dodam, że posiadam wersję z dodatkowym podgrzewaniem płynu chłodniczego - bezpiecznik 70A przy aku. Sprawdzałem miernikiem, po około 30 sekundach od załączenia silnika pojawia się na przewodzie pobór prądu 48A. Zakładam więc, że grzałki sprawne.
Wymyśliłem sobie, że być może dodatkowa nagrzewnica elektryczna do ogrzewania przestała działać, więc nadmuch w środku odbiera więcej ciepła z małego obiegu by nagrzać wnętrze samochodu. Skutkuje to dłuższym rozgrzewaniem płynu do określonej temperatury.

Więc dwa pytania:
Czy wszystkie Lybry jtd maja dodatkowa nagrzewnicę elektryczną 9nie mylić z podgrzewaniem płynu chłodzącego)?
Jeżeli tak, gdzie bezpieczniki i przekaźnik/przekaźniki?

Zima nadchodzi a przy temperaturze zewnętrznej w okolicach 3 st nie jestem zadowolony z pracy ogrzewania / temp silnika. Strach pomyśleć co będzie przy większym mrozie!

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: bronx » 30 sty 2014, 12:27

Panowie oświećcie mnie gdzie są te choler..ne przekaźniki J36 i J37 od tej piekielnej nagrzewnicy ??
W dte tylko tyle wyszukałem, nie wiem czy w komorze czy wew. kabiny. Może ktoś ma jakąś fotkę z ich umiejscowieniem ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: bronx » 31 sty 2014, 21:15

Podbijam, bo jest to dla mnie bardzo ważne a rozebrałem już pół auta i nie umiem tych przekaźników odszukać ...

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: mjerzy » 31 sty 2014, 21:57

Jutro zerknę u mnie, może coś wypatrzę. Nie zagłębiałem się w temat bo u mnie chyba wszystko działa. Bezpiecznik u mnie ok, prąd płynie, więc dalej nie grzebanie. Na czym polega Twój problem?

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: bronx » 01 lut 2014, 10:43

Przestała grzać, bezpiecznik ok, wygląda ze przekaźniki nie są sterowane lub coś w ich okolicy.

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: mjerzy » 01 lut 2014, 12:24

Niestety nie znalazłem. Kabel od nagrzewnicy wychodzi z akmulatora i leci za silnik. Pomiędzy ścianą grodziową a silnikiem jest łączenie, później kabelek ginie w gąszczu innych rzeczy. Może przekazaźniki są na nagrzewnicy? Ale dostęp tam.... Powinny one być połączone z jakimś układem który ,,czyta" napięcie i załączam grzanie w zależności od napięcia aku. Niestety to teoria, a jak to jest wymyślone i gdzie zlokalizowane nie wiadomo.

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: bronx » 01 lut 2014, 14:03

Wiadomo.
Nad wszystkim czuwa centralka klimatyzacji.
Ona załącza przekaźnik j36/j37 według określonego algorytmu.
Z dokumentacji nie można wywnioskować gdzie są te przekaźniki, a do nagrzewnicy to dostęp jest jak piszesz....

Dzięki za starania !

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - dodatkowa nagrzewnica

Post autor: bronx » 13 mar 2014, 9:11

Dobra wiadomość dla posiadaczy JTD.
Jeśli macie na akumulatorze bezpiecznik maxifuse HEAT A1 70A to macie opcje z nagrzewnicą.
Przekaźniki J36 i J37 znajdują się po prawej stronie panelu klimy, dostęp po zdjęciu osłonki pod schowkiem.
Jeśli centralka klimatyzacji nie ma opcji nagrzewnicy dodatkowej, podłączamy sterowanie pod oba przekaźniki ( są montowane seryjnie jeśli jest w/w bezpiecznik i kabel biegnący z niego).
Za kilka dni będę miał gotowy układ pracujący jak oryginalny, który montuje pod podszybiem, mierzy temp powietrza, płynu oraz ładowania i steruje odpowiedni grzałkami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”