Lybra - parowanie szyb

laly2000

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: laly2000 » 14 gru 2010, 22:55

Kiedy ustawisz auto, to za wiele zmienić nie można, bo przejdzie w manual ;)
Ja mam ECON, 25-26 stopni. Wicher po włączeniu dmucha 1-2 kreski na szybę, potem przechodzi na nogi i 4 kreski. Szyby praktycznie nigdy nie parują, jeśli autem jadę sam lub z 1 osobą. Pogoda bez znaczenia.
Ostatnio jak było bardzo mokro i kupa śniegu, a ja miałem w samochodzie jeszcze 2 pasażerów, a zaczęło robić się duszno to przełączyłem na chwilę na auto (było 4-5 stopni na plusie). Szyby zaczęły lekko parować, więc przełączyłem z powrotem - i to był błąd :D momentalnie zaczęło zachodzić wodą. Wtedy znów AUTO, MAX i tak już dojechałem do końca. Następnego dnia ECON przez połowę drogi nie mógł sobie poradzić z wilgocią, ale w końcu problem zniknął. Wniosek taki, że po prostu trzeba poeksperymentować.

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: kaeres » 15 gru 2010, 11:10

A nie jest tak, że poniżej jakieś temperatury obiegu wewn. nie da się włączyć ?
Tzn. dioda zielona może świecić ale i tak klapka się nie zamknie ?

Inaczej czy ktoś przy tych temp. (-5 do -10`C) widział na własne oczy jak się klapka automatycznie zamyka gdy uruchomił obieg wew. (zielona dioda) ?

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: Dudi » 15 gru 2010, 11:45

kaeres pisze:A nie jest tak, że poniżej jakieś temperatury obiegu wewn. nie da się włączyć ?
Tzn. dioda zielona może świecić ale i tak klapka się nie zamknie ?

Inaczej czy ktoś przy tych temp. (-5 do -10`C) widział na własne oczy jak się klapka automatycznie zamyka gdy uruchomił obieg wew. (zielona dioda) ?
Obieg zamknięty powinien się włączyć niezależnie od temperatury. Natomiast nie załączy Ci się jedynie sprężarka poniżej określonej temperatury.

P.S. Nie widziałem na własne oczy, ale czuć to np. kiedy jedziesz za kopcącą ciężarówką, albo masz mocno zapachowy płyn do spryskiwaczy. Jak obieg masz otwarty zawsze będziesz czuł w kabinie. Jak zamkniejsz to nie będziesz czuł i ja to robie bez względu na to jaka jest temperatura.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: kaeres » 15 gru 2010, 11:48

No to mam dziwną sytuację bo klapka działa połowicznie.
Sama się otwiera ale już nie zamyka.
Można to naprawić metodą chałupniczą bez inwestowania w silniczki za 400zł ?

endriu wawa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 94
Rejestracja: 29 mar 2010, 17:56
Lokalizacja: Wawka

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: endriu wawa » 16 gru 2010, 18:59

Wydaje mi się, że ustawienie na auto jak sama nazwa wskazuje, steruje "inteligentnie" i w warunkach jak obecnie, czyli na zewnątrz minus, a w środku ustawiamy jednak zawsze plus, ta "inteligencja" porównując temperatury samoczynnie wymusza obieg wewnętrzny ponieważ w środku samochodu jest w krótkim czasie jednak wyższa temperatura niż na zewnątrz, co w rezultacie pozwala na szybsze osiągnięcie wyższych temperatur wewnątrz ( łatwiej i szybciej ogrzać cieplejsze powietrze niż np. minus 12 st.
Czyli reasumując automatyka i tak wymusza obieg wewnętrzny... i szyby parują.
Wyłączenie wymuszone (recyrkulacja
powietrza wewnętrznego zawsze wy-
łączona), sygnalizowane zapaleniem żół-
to-bursztynowej diody w przycisku oszukuje automatykę i nie pozwala na przestawienie klapy rozdziału obiegów (klapa cały czas otwarta - powietrze tylko z zewnątrz)
Ponadto zaobserwować można dłuższe nagrzewanie się płynu chłodzącego, czego przyczyną jest ciągły przepływ powietrza zewnętrznego (zimnego) przez nagrzewnicę i odbiór ciepła.
Nie wymądrzam się ale u mnie tak to właśnie funkcjonuje.
Mankamentem jest dłuższe nagrzewanie się silnika i samego wnętrza samochodu, plusem odparowanie szyb.
Lybra SW 1,9 jtd 77kW

Były: 1.PF 126p (91'salon), 2.Opel Kadet Kombi(okularnik), 3.PF126p, 4.Mazda 121 (USA), 5.Mazda 121 (Japan), 6.Mitsubishi Carisma, ...

laly2000

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: laly2000 » 17 gru 2010, 9:59

1. Włączasz silnik
2. Skrobiesz szyby
3. Wsiadasz, włączasz ogrzewanie, econ

Jest czas na nagrzanie się, a potem robi się ciepło w środku (po 1-2 km) i szyby nie parują. Jeśli są przymrożone, czy coś, to wciskasz MAX (jeśli wyłączy się zbyt szybko, to drugi raz już powinien wystarczyć) i można jechać. Trochę gorzej przy opadach, ale na sam mróz jak na razie mi się sprawdza (np. dziś -16)

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: Heathen » 17 gru 2010, 10:08

Moja metoda:
-auto+econo
-recyrkulacja wyłączona (bursztynowa lampka)
-temp 22st
Wsiadam, autko wieje lekko 1 na szybe, po jakims czasie 4 na nogi włączy...a jak sie nagrzeje to do 2 na nogi schodzi i tyle. Nic nie paruje.
Minus, to to ze wymuszam swieze powietrze z zewnatrz przez co dluzej sie nagrzewa, i czuc wszystko (spaliny itd)
QV...soon:)

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1417
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: kaeres » 17 gru 2010, 12:13

Heathen, jeżeli wszystko jest sprawne to tak to powinno właśnie wyglądać.
Na razie zmieniłem filtr kabinowy, temp są niskie, wilgotność jest przez to słabo odczuwalna i nie ma co parować więc jest lux.
Najgorzej jak ostatnia odwilż była.
Wilgotność 99%, 0% i naciepane śniegu z butów na dywaniki.
Wentylator na 6 kresek i wsio na szybę i boczne zachodzą mgłą.
Mam nadzieję, że po wymianie filtra już takich akcji nie doświadczę.

PS. Co do klapki to wczoraj było ją słychać jak się i zamyka i otwiera.
Winę więc zwalam na temperatury panujące - ciężko jest jej się poruszać gdy wszystko poprzymarzane.

Awatar użytkownika
zorrowtc
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 26 sty 2010, 8:00
Lokalizacja: Nowa Dęba

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: zorrowtc » 20 gru 2010, 12:55

rain pisze:Albo możesz mieć to co ja miałem. Nie działa ci klapka otwierająca dopływ powietrza z zewnątrz. Znajduje sie ona pod filtrem kabinowym. Otworzyłem ją ręką i problem znikną. A też mi aż woda po przednije szybie ściekała.
potwierdzam, reczne otworzenie klapki działa. po tym zabiegu nic nie paruje.
pozdr.
Lancia Lybra SW 1,9JTD 2000r

hakus
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 17
Rejestracja: 19 paź 2010, 22:14
Lokalizacja: Pieszyce

Lybra parowanie szyb nie problem!!

Post autor: hakus » 13 lut 2011, 19:01

witam! Może to nie będzie żadna rewelacyjna porada ale na pewno komuś pomoże. Strasznie parowały szyby w mojej lybrze, na początku myślałem że sprzedawca zbytnio wykąpał samochód od środka próbowałem suszyć po przez otwieranie okien w słońcu i grzanie powietrzem z nawiewu i nic. Pod czas mrozów musiałem skrobać szyby ale od środka :) Myślałem że auto jest zawilgocone na amen nawet z podświetlenia na podsufitce kapała woda. Jednak gdy kupiłem filtr kabinowy węglowy za 56zł problem zniknął od razu, pod czas jazdy do sklep szyby były zamglone a po zamontowaniu nowego filtra już było ok. Trochę mnie zmylił oryginalny filtr bo taki jeszcze był w samochodzie! jest on zupełnie inny z wyglądu. Mam nadzieje że tym postem komuś pomogę. Pozdrawiam!!

koval_26
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:35
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Lybra - parowanie szyb

Post autor: koval_26 » 30 mar 2011, 11:24

witam u mnie parowanie zniknęło
pod filtrem kabinowym jest klapka od obiegu zamkniętego i otwartego u mnie spdała z tego paska i cały czas był obieg zamknięty stąd te parowanie 3-mc się męczyłem ale podniosłem do góry i już jest ok nie ważne czy pada jet zimno itd szyby są przejrzyste

pozdrawiam super autko!!!

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Lybra - parowanie szyb zaraz po uruchomieniu auta

Post autor: redy19 » 14 paź 2011, 9:26

Witam mam taki problem jak jest deszczowa pogoda albo niska temperatura i szron albo mgła się osadza wsiadam do auta odpalam i momentalnie mam zaparowane szyby na max miał ktoś coś takiego ? jaka może być przyczyna ?
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, 9:37 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować posty zgodnie z zasadami/Poprawione

Alan

Re: Parowanie szyb zaraz po uruchomieniu auta

Post autor: Alan » 14 paź 2011, 9:36

Wymień filtr kabinowy.

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - parowanie szyb zaraz po uruchomieniu auta

Post autor: redy19 » 14 paź 2011, 9:38

wymieniłem bez rezultatu :(

Awatar użytkownika
redy19
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 454
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Re: Lybra - parowanie szyb zaraz po uruchomieniu auta

Post autor: redy19 » 14 paź 2011, 10:33

Niestety, ale nic tam nie ma przydatnego, coś innego musi u mnie być, że parują :/

Dodam jeszcze, że latem, jak było +30 w cieniu i miałem klimę nastawioną na LO. to przednia szyba zaczynała parować tak samo.
Ostatnio zmieniony 14 paź 2011, 10:49 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie piszemy posta pod postem-edytujemy poprzedni. Używamy interpunkcji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”