Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Feragas
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2011, 9:20
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: Feragas » 15 kwie 2011, 9:40

Witam

Mam pewien kłopot i zarazem zapytanie....

Czy jest komuś wiadome gdzie mogę do Lancii Lybry 2,4JTD 135KM z 2000r. dostać przewód do wspomagania kierownicy.

Chodzi mi głównie o Katowice i okolice, lub gdzieś indziej tak gdzieś za 200zł, bo do ganinexu dzwoniłem to powiedzieli mi że w przedziale od 300-600, jak 300 to jeszcze ok :-) ale 600 już nie bardzo... A w innym warsztacie powiedzieli mi 1000zł, więc proszę was o podanie namiarów do kogoś kto miałby taki przewód, lub podanie jakiegoś numeru - w Gliwicach powiedziano mi że ma za 200zł ale musi znać jakiś numer.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 15 kwie 2011, 9:48 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować posty zgodnie z zasadami/Poprawione

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: bassman » 15 kwie 2011, 12:57

Jest to przewód twardy, czy miękki. Daj jakąś fotkę lub rysunek, możesz z neta.

Pozdrawiam.

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: Krzysiek82 » 15 kwie 2011, 14:54

Chyba wiem o jaki przewód Ci chodzi. Ten gumowy ciśnieniowy z zaciskanymi końcówkami od magłownicy do zbiornika bodajże. Powiem Ci, że mi strzelił zimą 2009 i kupowałem oryginał. Dałem coś w okolicy 300 zł brutto (może lekko ponad). Nie pamiętam, będę w domu, to sprawdzę.

Idziesz do ASO czy do punktu Fiata. Tam mają ePER. Znajdują Ci część na rysunku i zamawiają według kodu. Nic nie musisz znać na pamięć.

jacobielsko
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 15 lis 2009, 15:03
Lokalizacja: Bielsko-Biala

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: jacobielsko » 15 kwie 2011, 15:02

wymienialem ostatnio nowy orginalny 390 zl

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: Krzysiek82 » 15 kwie 2011, 17:31

Ja zapłaciłem 359,78 zł brutto. Kupowałem w salonie Fiata - ściągali z centrali Lancii w Bielsku bodajże.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: bassman » 15 kwie 2011, 19:49

Jeśli gumowy, to bierze się stare okucia z uszkodzonego i zakuwa przy ich pomocy nowy wąż o odpowiednich parametrach cięty z metra.
Impreza nie pochłonie 1/3 ceny oryginału - trwałość taka sama, a nawet większa, jeśli kupimy lepszy wąż.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: ESSOX » 15 kwie 2011, 21:31

bassman pisze:Jeśli gumowy, to bierze się stare okucia z uszkodzonego i zakuwa przy ich pomocy nowy wąż o odpowiednich parametrach cięty z metra.
Impreza nie pochłonie 1/3 ceny oryginału - trwałość taka sama, a nawet większa, jeśli kupimy lepszy wąż.

Pozdrawiam.
No nie do końca tak jak mówisz . Wiem, bo przerabiałem to miesiąc temu. Na postoju nie ciekło ale w czasie jazdy kiedy działa wysokie ciśnienie na początku kapało a później to już lało jak z kranu.
Jeśli chodzi o ten wysokociśnieniowy z końcówkami zakuwanymi.
W ASO 390 zł, najczęściej trzeba czekać bo zamawiają z centrali.

Stare okucia powinno się wywalić bo często cieknie właśnie z nich. Sam wężyk to pikuś, ale niestety ma parę bajerów wewnątrz. Znalazłem speca od hydrauliki siłowej ( w większych miastach powinien taki być ) który dobrał nowe końcówki , identyczne są w różnych maszynach budowlanych, dobrał wężyk o potrzebnej średnicy i poprzekładał te cuda w środku (jakieś zaworki, tłoczki itp. ). W związku z tym, że nie jest to standardowa robota nie chciał udzielić na to gwarancji. Powiedział, że powinno działać ale i w drewnianym kościele pechowcowi spadnie cegła na głowę .Odpukać działa wszystko jak należy ;) Gotowy przewód wyszedł 75zł.

Zobacz TO
Lybra SW 2,4JTD

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: bassman » 15 kwie 2011, 23:09

Pracuję w utrzymaniu ruchu i często muszę sobie radzić m.in. z hydrauliką siłową, dlatego zrobiłbym w ten sposób. Stare połączenia gwintowe też da się użyć, tylko trzeba je zweryfikować wizualnie i ewentualnie lekko poprawić, można także wkręcić na odpowiedni uszczelniacz.

Pozdrawiam.

miszko
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 04 kwie 2010, 23:56
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: miszko » 16 kwie 2011, 16:32

A ja się podepnę pod pytanie.

Mamy zbiornik z olejem do pompy wspomagania. Który przewód jest ssący, a który zasilający?
Czy ten który wychodzi z zbiornika do pompy jest ssący czy może ten który idzie z zbiornika do chłodnicy i dalej do wspomagania?
Czy może na odwrót to jest?
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska

elbarto
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 26 gru 2009, 17:25
Imię: Bartek
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra - przewód wspomagania kierownicy

Post autor: elbarto » 19 mar 2015, 23:38

witam,

dzisiaj kilkanaście minut temu zdemontowałem wąż ze swojej lybry 2.4 JTD, i na pierwsze sprawdzenie i moją amatorską ocenę wąż jest pusty jak komora maszyny losującej przed zwolnieniem blokady... :-)

ale sprawdzę to dokładnie jutro i dam znać rozcinając zwłoki starego węża.

jakiś czas temu do golfa III wąż ciśnieniowy w aso kosztował 1200 zł, więc kolega zabrał wąż i na poczekaniu za 60 zł zrobili mu "nowy" na bazie starego, stosując elementy metalowe z uszkodzonego przewodu.

jutro będę robił rozeznanie, bo waHam się czy wsadzić używany czy oddać ten do zakucia.
Ostatnio zmieniony 20 mar 2015, 8:04 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: waHam!!!
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”