Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Witam,
jestem posiadaczem już od dłuższego czasu (2008r) Lyberki SW z motorem 1.6 16V w gazie z 2000r. W tej chwili przebieg jest na poziomie lekko ponad 173 tyś. gaz był zakładany przy nie całych 120tyś. Mój problem polega na tym, iż od ,w sumie nie dawna zauważyłem pewną anomalię. Konkretnie, obojętne czy motor jest ciepły czy zimny, silnik dostaje wyższych obrotów, przy normalnej sytuacji na biegu jałowym są one na poziomie 850-900 obr/min. Jednak gdy zdarza się anomalia sytuacja wygląda w sposób następujący:
- po odpaleniu na zimno silnik dostaje obrotów na poziomie 2000 obr/min i niczym nie idzie ich zbić nawet przegazowaniem (przy rozgrzewaniu się silnika spadają do ok 1300-1500obr/min).
- podczas jazdy gdy silnik jest już gorący wrzucając na luz obroty spadają do ok 1300 - 1400 obr/min i tak się utrzymują.
- czasami dzieje się również tak , że gdy podczas jazdy wrzucam luz z wysokich obrotów ok 3000obr/min, obroty spadają do ok 500 obr/min, po czym wskakują na ok 1100-1200obr/min i jeżeli po tej podwyżce się nie ustabilizują na ok 900obr to silnik zgaśnie (podczas jazdy i czasem na postoju).
Przy okazji nadmienią, że sprawdzałem czy nie zawiesza się linka od gazu- NIE nie zawiesza się.
Jeszcze jedna uwaga, zauważyłem coś takiego, że przy letnim silniku (ok 50-60stop.)gdy obroty były na poziomie 2000obr/min postanowiłem go przytrzymać na gazie i po jakieś min trzymania go na poziomie obrotów ok 3000obr/min coś jakby przeskoczyło (tak jakby coś puściło) w silniku i wtem obroty spadły na wymagane ok 900obr/min.
Moje pytanie jest powiązane z prośba o fachową pomoc, może ktoś miał podobny przypadek jeśli tak to proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bądź jakąś poradę gdzie się z tym udać.Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
jestem posiadaczem już od dłuższego czasu (2008r) Lyberki SW z motorem 1.6 16V w gazie z 2000r. W tej chwili przebieg jest na poziomie lekko ponad 173 tyś. gaz był zakładany przy nie całych 120tyś. Mój problem polega na tym, iż od ,w sumie nie dawna zauważyłem pewną anomalię. Konkretnie, obojętne czy motor jest ciepły czy zimny, silnik dostaje wyższych obrotów, przy normalnej sytuacji na biegu jałowym są one na poziomie 850-900 obr/min. Jednak gdy zdarza się anomalia sytuacja wygląda w sposób następujący:
- po odpaleniu na zimno silnik dostaje obrotów na poziomie 2000 obr/min i niczym nie idzie ich zbić nawet przegazowaniem (przy rozgrzewaniu się silnika spadają do ok 1300-1500obr/min).
- podczas jazdy gdy silnik jest już gorący wrzucając na luz obroty spadają do ok 1300 - 1400 obr/min i tak się utrzymują.
- czasami dzieje się również tak , że gdy podczas jazdy wrzucam luz z wysokich obrotów ok 3000obr/min, obroty spadają do ok 500 obr/min, po czym wskakują na ok 1100-1200obr/min i jeżeli po tej podwyżce się nie ustabilizują na ok 900obr to silnik zgaśnie (podczas jazdy i czasem na postoju).
Przy okazji nadmienią, że sprawdzałem czy nie zawiesza się linka od gazu- NIE nie zawiesza się.
Jeszcze jedna uwaga, zauważyłem coś takiego, że przy letnim silniku (ok 50-60stop.)gdy obroty były na poziomie 2000obr/min postanowiłem go przytrzymać na gazie i po jakieś min trzymania go na poziomie obrotów ok 3000obr/min coś jakby przeskoczyło (tak jakby coś puściło) w silniku i wtem obroty spadły na wymagane ok 900obr/min.
Moje pytanie jest powiązane z prośba o fachową pomoc, może ktoś miał podobny przypadek jeśli tak to proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu bądź jakąś poradę gdzie się z tym udać.Będę wdzięczny za wszelkie porady.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2011, 8:47 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami/Poprawiłem
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami/Poprawiłem
- bentekQLIMAX
- Forumowicz/ka
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Zabrze
Re: nietypowe wysokie obroty jałowe
witam
miałem taki problem w peugeocie 605 2.0LPG
u mnie problem rozwiązało przeprogramowanie komputera bo miał jakiś błąd i obroty tak skakały
proponuję udać się do dobrego gazownika i problem powinien się rozwiązać
pozdrawiam
miałem taki problem w peugeocie 605 2.0LPG
u mnie problem rozwiązało przeprogramowanie komputera bo miał jakiś błąd i obroty tak skakały
proponuję udać się do dobrego gazownika i problem powinien się rozwiązać
pozdrawiam

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Dzięki wielkie za podpowiedź kolego ale niestety dalej nie rozwiązuje to mojego problemu. Motor ma takie anomalie nie tylko na LPG ale również na PB. Więc dalej niestety pozostaje mi oczekiwać pomocy.
Pozdrawiam serdecznie.
Pozdrawiam serdecznie.
- bentekQLIMAX
- Forumowicz/ka
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
a w jaki sposób masz ssanie rozwiązane??
masz tam może taki termoregulator??
kolega ma tak w mondeo 1.8td i podobnie jak u ciebie obroty mu skaczą bo mechanik stwierdził że te ustrojstwo jest do wymiany
masz tam może taki termoregulator??
kolega ma tak w mondeo 1.8td i podobnie jak u ciebie obroty mu skaczą bo mechanik stwierdził że te ustrojstwo jest do wymiany
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
No ssanie jest rozwiązane raczej normalnie tzn. Jest automatyczne. Ale zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak motor jest już nagrzany to tak jak by coś ciągło obroty w dół. Wszystko powyłączane (klima,radio,światła) a obroty lecą na 650 prawie na granice zgaszenia silnika i z powrotem wskakują na 950-1000obr/min. Dzieki i Pozdrawiam.
- bentekQLIMAX
- Forumowicz/ka
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
a może masz coś nie tak z listwą wtryskową
skoro kompa ustawiałeś to wina powinna być na lini butla/bak-silnik
nie wiem jak ci pomóc
ja bym jeszcze sprawdził zapłon i świece
pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy
skoro kompa ustawiałeś to wina powinna być na lini butla/bak-silnik
nie wiem jak ci pomóc
ja bym jeszcze sprawdził zapłon i świece
pozdrawiam i życzę szybkiej naprawy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Wielkie dzieki kolego. Moze faktycznie masz racje z tymi swiecami, bo byly zmieniane ponad rok temu i kable tez maja przebicia. Ale mam pytanie jak sprawdzic zaplon? Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lut 2010, 10:57
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
A nie jest to krokowiec? W tym modelu jest zintegrowany z przepustnicą. Ja też tak miałem zaraz po zakupie lyberki. Czasem nawet gasł na wolnych obrotach. Zakupiłem więc używaną przepustnicę od Marea 1.6 (dokładnie identyczna) i do dzisiaj śmiga!
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Nie wiem jak Ty to widzisz, ale ja widzie twoje auto u gazownika i w "pewnym salonie" .
Kappa 2.0 20VT Piękna bestia.
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Co tu gazownik pomorzekosmit pisze:Nie wiem jak Ty to widzisz, ale ja widzie twoje auto u gazownika i w "pewnym salonie" .

Zawsze robi się najpierw porządek z benzyną a potem jedzie do gazownika.Inaczej gazownik odeśle cię do mechanika ponieważ jego benzyna nie interesuje.
Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
- bentekQLIMAX
- Forumowicz/ka
- Posty: 218
- Rejestracja: 12 lip 2010, 23:10
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Zabrze
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
to bym proponował powymieniać świece i przewody na gazie te elementy się szybciej zużywają
i zobaczysz czy to coś dało i tak masz je do wymiany jak masz przebicia
i zobaczysz czy to coś dało i tak masz je do wymiany jak masz przebicia
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Franki23 obsłuchaj czy gdzieś powietrze nie syczy.
Przypomniało mi się,że jak przywiozłem forda z Niemiec też miałem problemy z obrotami-gasnął na wolnych.
Pęknięta była mała podciśnieniowa rureczka gumowa-ale rym
w okolicach aparatu zapłonowego.
Sory nie wiem jak to się fachowo nazywa.Obciąłem rurkę przelewową od płynu-kawałek.Pasował rozmiar i kolanko
no i gitara
A
Teraz zajarzyłem.Rozłączyła mi się kiedyś jakaś rurka też od ciśnienia(trochę to nie fachowo nazywam,ale nie bardzo się znam) objawy były takie,że stojąc na skrzyżowaniu musiałem wrzucić bieg,sprzęgłem i hamulcem dusiłem wysokie obroty.Wystarczyło ją połączyć
Może to nie to,ale ....

Przypomniało mi się,że jak przywiozłem forda z Niemiec też miałem problemy z obrotami-gasnął na wolnych.
Pęknięta była mała podciśnieniowa rureczka gumowa-ale rym

Sory nie wiem jak to się fachowo nazywa.Obciąłem rurkę przelewową od płynu-kawałek.Pasował rozmiar i kolanko


A


Może to nie to,ale ....


Pozdrawiam markiz
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
Lancia Lybra sedan 2.4jtd
Lancia Delta III 2.0 MJet
La pi? bella ? la Lancia
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 06 mar 2008, 0:00
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
wielkie dzięki koledzy za wszystkie na pewno cenne informacje. Jak będę miał chwilę czasu to skontroluję wszystkie te rzeczy. Mam nadzieję, że problem się rozwiąże. jak tylko coś będę wiedział będę informował
Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam
Ps. czy ktoś mi podpowie jak dostać się i gdzie dokładnie znajduje się nieszczęsny krokowiec??? będę wdzięczny za info.

Dzięki jeszcze raz i pozdrawiam
Ps. czy ktoś mi podpowie jak dostać się i gdzie dokładnie znajduje się nieszczęsny krokowiec??? będę wdzięczny za info.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 21
- Rejestracja: 25 lut 2010, 10:57
- Lokalizacja: Poznań
Re: Lybra 1.6 16v + LPG - nietypowe wysokie obroty jałowe
Krokowiec jest wciśnięty na stałe w przepustnicę i jako takiego nie da się wymienić, aczkolwiek gdzieś wyczytałem, że komuś się udało. W tym modelu trzeba wymienić całą przepustnicę. Krokowiec steruje otwieraniem przepustnicy na biegu jałowym. Musisz całą wymontować i wyczyścić wszystko dokładnie. Kiedyś to pomogło w mojej starej astrze. Ale w lybrze nie pomogło, po prostu się zatarł, dlatego kupiłem przepustnicę z demontażu znalezioną na allegro w moje okolicy. A kilka dni potem widziałem jak ktoś sprzedawał nówkę w tej samej cenie...Franki23 pisze:
Ps. czy ktoś mi podpowie jak dostać się i gdzie dokładnie znajduje się nieszczęsny krokowiec??? będę wdzięczny za info.