Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Witam serdecznie! Przekręciłem klucz (torx) w korku miski olejowej (bardzo mocno dokręcony i założona jest uszczelka miedziana a chyba powinien być o-ring z uwagi na złe sąsiedztwo tych metali). Jak teraz odkręcić korek? Jakie wymiary ma korek? Jaka powinna być uszczelka? Czy można dopasować korek stalowy? Kappa 1996r 2,0 155KM. Za wszelką pomoc serdecznie dziękuję.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2011, 20:12 przez Henryk, łącznie zmieniany 2 razy.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej.
Możesz spróbować wbić wiekszy klucz(jak masz dobre klucze) i widzisz ,że jest szansa ,ze tak puści.
A jak nie to dospawuje się z reguły sześciokąt do korka i wtedy odkręca, twardzi zawodnicy biorą młotek i przecinak i tak próbują odkręcać.
PS.Uszczelka ma być miedziana, na pewno nie o-ring.
Zastanawiam sie po co niektórzy wieszają się na korku dokręcając go??Nie wystarczy nowa uszczelka przy wymianie i dokręcenie z umiarem??
A jak nie to dospawuje się z reguły sześciokąt do korka i wtedy odkręca, twardzi zawodnicy biorą młotek i przecinak i tak próbują odkręcać.
PS.Uszczelka ma być miedziana, na pewno nie o-ring.
Zastanawiam sie po co niektórzy wieszają się na korku dokręcając go??Nie wystarczy nowa uszczelka przy wymianie i dokręcenie z umiarem??
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej.
Uszczelka ma być miedziana!
Jeśli zerwałeś formę na klucz torx, to najlepszą metodą jest przyspawanie na śrubę zwykłej dużej nakrętki, proste, niezawodne, sprawdzone od lat i nieinwazyjne dla miski olejowej i tanie. Również tak robiłem bo śruba się już praktycznie obrobiła.
Jeśli zerwałeś formę na klucz torx, to najlepszą metodą jest przyspawanie na śrubę zwykłej dużej nakrętki, proste, niezawodne, sprawdzone od lat i nieinwazyjne dla miski olejowej i tanie. Również tak robiłem bo śruba się już praktycznie obrobiła.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12139
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Do usunięcia starego ja ożywałem odpowiedniego wykrętaka (jakoś czarno widzę wbicie większego Torxa ) a następnie dotaczałem nowy korek na wymiar, ale już z kluczem zewnętrznym.
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Nie rozumiem sensu miedzianej uszczelki do aluminiowych elementów. Uszczelka powinna być z materiałów bardziej miękkich niż elementy, które uszczelnia a miedź jest twardsza od alu. Ponadto miedź w styku z aluminium i wilgoci tworzy ogniwa galwaniczne bardzo korodujące aluminium. Dlatego elektrycy a jeszcze bardziej hydraulicy przestrzegają zasady by nie łączyć bezpośrednio tych metali. Jak te negatywy eliminują mechanicy sam?
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Jeszcze nie widziałem gumowych uszczelek w miskach olejowych ani w samochodach, ani w motocyklach, z jakimi miałem styczność.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - zerwany korek w misce olejowej
Kolego jak chcesz kup sobie i załóż aluminiową , są takie.
Ale co do Twojej wypowiedzi , owszem ma to sens(reakcje między w/w stopami) ale w odpowiednim środowisku.
Korek w misce raczej się do tego nie zalicza.
Ale co do Twojej wypowiedzi , owszem ma to sens(reakcje między w/w stopami) ale w odpowiednim środowisku.
Korek w misce raczej się do tego nie zalicza.