Post
autor: elbarto » 07 lip 2011, 12:56
cześć,
ja z problemem sobie poradziłem narzie skutecznie, nie dokońca wiem coprawda jaka procedura pomogła, ale:
1: odpiąłem akumulator, na dłuższy czas - musiałem, bo coś grzebałem przy aucie innym i potrzebowałem aku.
2: przeczyściłem złączki - wszystkie jakie napodkałem idąc od bezpieczników aż do silnika, włącznie z tymi przy akumulatorze - tzn: złączkę z wieloma kabelkami przy bezpiecznikach, dalej chyba dwie złączki w okolicy akumulatora, złączki przy samym akumulatorze, i coś tam w okolicy co było na widoku - nie rozbierałem nic i tak dalej.
dodatkowo rozebralem tunel środkowy i przeczyściłem złącze przy czujniku.
[mam zamiar kiedyś zabrać się za wszystkie złącza - przy bezpiecznikach, i pod osłoną silnika itp - ale narazie niemam ani czasu ani potrzeby - wszystko działa]
3: po podpięciu akumulatora ESP się świeciło - po sprawdzeniu - błąd nie skalibrowanego układu.
pewnie by się samo skalibrowalo, bo tak się to chyba dzieje, ale że już byłem wpięty to za pomocą fiatecuscan skalibrowałem układ.
przejechałem jakieś 120 km i spokój. [ze wszystkim narazie]
finalizując: fiatecuscan napewno pokazuje błąd nie skalibrowanego czujnika, uszkodzenie też myśle pokaże.
czy w aso rozpinali komputer? czy wyciągali przełącznik zespolony?
czy kalibrowali układ i kasowali błędy czy olali?
ja bym na twoim miejscu:
- rozpiął aku z autem,
- sprawdził złącza
[pod maską masz np pod plastikową osłoną też jakieś przekazniki itp, większą złączkę - musisz sam zobaczyć i poszukać jak biegnie wiązka
- podpiął aku
- uruchomił auto, zobaczył błędy,
- jeśli wystąpią - wyczyścił
- jeśli będzie problem kalibracji - skalibrował co trzeba
- i zobaczył co się będzie dalej działo.
nie wiem jak wygląda sam czujnik w przelaczniku zespolonym, ale może warto go też wyczyścić, lub/i znaleźć złączke jaką sygnał jest przekazywany?
mówiąc czyścić mam namyśli prysniecie chociaż jakimś "kontakt'em", do elektroniki. [pod kierownicę, może nawet bez jej sciągania? sprobowac mozna, nic sie nie zepsuje, tylko pomyśl jak tam psikac by ewentualnie dostalo sie to gdzies glebiej]
to są moje amatorskie przemyslenia, często jednak skuteczne:) więc możesz się zastanowić czy nie warto.
daj znać, oczywiście, jakie są efekty prac i co się dzieje, [jakie błędy itp] będzie dla potomnych.
napisz mi jakiej wersji fiatecuscan uzywasz?
[rozumiem, że pełnej?:)]
- napisz na prv wrazie czego.
pozdrawiam, Bartek
Lancia Kappa Coupe 2.0 16VT
Lancia Y 1.4 '2008
Fiat 125 - w remoncie:)
była Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa
Była Lancia Y 1.2 '2002