Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stuki

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 12:07

Zastanawia mnie ta zmiana w stosowanych kołach pasowych,ktoś coś może o tym wie? Zarówno według Epera jak i sprzedawców była zmiana i są np różnice w długościach pasków.

Sprawdzałem w Kappie JTD i tam też jest zwykła rolka na alternatorze.

Wydać kasę na coś niepotrzebnego? W sumie pal licho drobne,ale czy ten alternator będzie przystosowany do takiego koła pasowego?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dj_tygrys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: dj_tygrys » 18 lip 2011, 16:58

Zajrzyj z mechanikiem pdo maskę jaki masz ukłąd paska czy taki jak po lewej czy taki jak po prawej ja u siebie 2.4 benzyna 2000 rok mam ten z lewej czyli długi pasek i rolka prowadząca i rolka napinająca a w starszym typie była rolka sintegrowana ze sprezyną
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 17:06

Ja mam długi pasek,ale mi się rozchodzi Panie kochany o koło pasowe alternatora.Wskazówkę jaka otrzymałem mam taką...jako że alternator jest wymieniony,mógł ktoś wsadzić tam alternator z benzyniaka(są takie same wymiarami) niemniej w benzyniaku nie ma właśnie rolki z sprzęgłem.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 18 lip 2011, 19:45

Alan pisze:Ja mam długi pasek,ale mi się rozchodzi Panie kochany o koło pasowe alternatora.Wskazówkę jaka otrzymałem mam taką...jako że alternator jest wymieniony,mógł ktoś wsadzić tam alternator z benzyniaka(są takie same wymiarami) niemniej w benzyniaku nie ma właśnie rolki z sprzęgłem.
Napisałem raz i nie będę powtarzał w ON alternator tylko ze sprzęgłem.

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 20:09

Pawle po co się irytujesz? Dręczyła mnie zagadka zmiany jaka wprowadzono i drążę temat.W żaden sposób nie podważając Twoich słów.Widać więc że i w tds i jtd są założone dziadowskie koła pasowe.

Wnoszę więc że zmiana o której piszą dotyczyła koła pasowego z tłumikiem drgań (metalowo gumowego) na koło że sprzęgłem kierunkowym,czy tak?
Ps.kupię jutro to koło pasowe i założę :P

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 18 lip 2011, 20:17

Ja się nie irytuje tylko niestety poznałem ten problem (choć sam miałem kiedyś trudno w to uwierzyć, ale było to z 10lat wstecz i te kółka były super drogie) i jak po zamontowaniu wszystko się uspokoiło to teraz jestem pewien. Tylko ustaw dobrze pasek, bolec blokujący musi wyjść lekko i musi się dać włożyć równie lekko.

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 20:21

To już widzę że popełniłem poprzednio błąd bom nic z żadnym bolcem nie ustawiał.Rolkę z mimośrodem ustawiłem tak oooooooooo...mniej więcej jak była.Cholera że też nikt w okolicy nie zajmuje się lanciami.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: volf » 18 lip 2011, 22:51

U mnie w tds-e też jest rolka na alternatorze bez sprzęgła, a nie sądzę aby ktoś tam grzebał, alternator magneti-marelli. Koło pasowe na wale jest z tłumikiem drgań (czyli to z gumą). Co do samej rolki na alternatorze to na pewno taka ze sprzęgłem by nie zaszkodziła, tylko jest pytanie-czy da się ją zamontować w tym konkretnym alternatorze...
Co do długości paska to nie jest to chyba takie istotne, miałem u siebie zarówno ten 1740 jak i 1725 i nie było problemu, bo jedna rolka jest na mimośrodzie.
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 23:28

Dobra,teraz powiedzcie mi,jak prawidłowo założyć pasek?Z klinowaniem napinacza o którym wspomniał Paweł.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: volf » 18 lip 2011, 23:39

KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 18 lip 2011, 23:49

Hehe....no tom sobie wcześniej ponapinał :P

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 19 lip 2011, 18:22

Temat ogarnięty,dziś dwa razy rozbierałem i składałem na nowo...powód uszkodzeń paska prozaiczny.Koło pasowe alternatora było o 5mm przesunięte na osi względem pozostałych.Niemniej nowe koło z sprzęgłem założone.Wszystko pracuje cacy :)

Zdjęcie podczas pracy :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 lip 2011, 19:11 przez Alan, łącznie zmieniany 1 raz.

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 19 lip 2011, 18:57

No ale myślę, że osłonkę założyłeś.

Alan

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: Alan » 19 lip 2011, 19:11

na rolkę oczywiście,takowa plastikowa :)

Dziękuję wszystkim za pomoc :)

argenta67

Re: Kappa TDS - piszczący pasek, napinacz i nieprzyjemne stu

Post autor: argenta67 » 19 lip 2011, 19:27

lepiej.jpg
Jest lepiej, ale mogłeś jeszcze podciągnąć bo nie pokrywają się otwory.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”