Dwa dni temu rozmawiałem z z dwoma maniakami od podnoszenia mocy zmiany dolotów i wydechów i musze powiedzieć ,że Paweł miał trochę racji a Ty Olku się myliłeś .Zamiennik ów może mieć lżejszy wylot i może to zabierać nawet kilkanaście koników mocy co będzie odczuwalne i to znacznie .I jeśli się robi takie zmiany nieodzowna jest hamownia i sprawdzenie map .To samo mówili o zamiennikach do 2.0, 2.4 20v i są przekonani co do tych jednostek, a moc też jest obniżona jak w przypadku dziurawych wydechów ,lub zakładania strumienic na pałę -tyle usłyszałem i tyle napisałemTomzik pisze:To ja proponuję aby "włodarze" przenieśli off-top dotyczący wydechu do stosownego forum, ponieważ też mam coś do dodania a sam wydech do 20VT jest bardzo specyficzny i ciekawy jako temat rozmowy.
Nie znam ceny oryginału, na pewno faktycznie jest to grubo ponad 1000zł. Zamiennik z podwójną końcówką produkuje jeszcze firma Imasaf i tłumiki takie są dostępne na ebay'u a od czasu moich bojów z wydechem także w Polsce przez firmę z Piaseczna, która sprowadziła mi ten tłumik z Niemiec za 770zł. Nic więcej poza Imasafem mimo najszczerszych chęci nie namierzyłem- niby jest w katalogu MTS (też z 2 rurkami), ale chyba zapomnieli go wykasować, bo jest niedostępny- nie produkują już i nie zamierzają.Rafako pisze:Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).
Bardzo mnie natomiast ciekawi ten zamiennik z 1 rurą, bo wg mnie to jest tylko i wyłącznie tłumik od wersji 2,0/2,4 (taki komplet środek + tył miałem poprzednio) i obdzwaniając i przeszukując w necie wszystko co się dało kilka dni pod rząd nie trafiłem na jakikolwiek inny poza Imasafem tłumik o tej samej specyfikacji co oryginał i dedykowany tylko do silnika 20VT. Ale chętnie się dowiem gdzie kupić następnym razem i jaki
Co do jazdy na tłumikach od wersji wolnossącej i oryginale- ten samochód naprawdę zaczął jeździć dopiero po założeniu Imasafów- wcześniej prześmigałem na komplecie od wolnossących wersji dobre 3 lata i jak najbardziej jechać się da. Ale dopiero po założeniu tłumików dedykowanych (tylny z 2 rurkami) silnik ożył i mimo, że założyłem je w czerwcu to do dziś mi się papa śmieje jak wyprzedzam. Nie to auto- i tyle w temacie.
Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r



Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r
Tylko, że w tym i innych tematach już dawno nie chodzi o to, kto ma rację, a o uprawianie pyskówki i łapanie za słowa, byleby tylko drugiemu "dołożyć".Gros pisze: Dwa dni temu rozmawiałem z z dwoma maniakami od podnoszenia mocy zmiany dolotów i wydechów i musze powiedzieć ,że Paweł miał trochę racji a Ty Olku się myliłeś .Zamiennik ów może mieć lżejszy wylot i może to zabierać nawet kilkanaście koników mocy co będzie odczuwalne i to znacznie .
Szkoda, bo m.in. przez takie forumowe rozwiązywanie waśni i sporów coraz mniejsze jest grono tych, którzy coś piszą na tym forum.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r
Słuchaj Marcinie będzie coraz mniej prawdziwych informacji jeśli np ja piszę, że taka czy inna praktyka zamienników prowadzi w złym kierunku a dostaje kontręPolej pisze:Tylko, że w tym i innych tematach już dawno nie chodzi o to, kto ma rację, a o uprawianie pyskówki i łapanie za słowa, byleby tylko drugiemu "dołożyć".Gros pisze: Dwa dni temu rozmawiałem z z dwoma maniakami od podnoszenia mocy zmiany dolotów i wydechów i musze powiedzieć ,że Paweł miał trochę racji a Ty Olku się myliłeś .Zamiennik ów może mieć lżejszy wylot i może to zabierać nawet kilkanaście koników mocy co będzie odczuwalne i to znacznie .
Szkoda, bo m.in. przez takie forumowe rozwiązywanie waśni i sporów coraz mniejsze jest grono tych, którzy coś piszą na tym forum.
To uważam, pisanie prawdy na tym forum zaczyna mijać się z logiką bo ci co mogą więcej i tak swoje zrobią.Rafako pisze:
Zamiennik tłumika do 2.0 20V T ma tylko jedną rurkę, więc jest taki jaki powinien być.
Dla niezorientowanych a poszukujących pojazdu z takim silnikiem:
- oryginał (z podwójną końcówką) kosztuje ponad 1000 zł
- zamiennik (z podwójną końcówką) również kosztuje coś koło 700 złotych (o dokładną cenę, można pytać Tomzika).
W efekcie wiele Kapp 5.20 T i 3.0 V6 jeździ z tłumikiem/zamiennikiem polskiego producenta, posiadającym pojedynczą końcówkę, który kosztuje przystępne pieniądze (a nie każdy chce kupować używany oryginał).
Tłumik ma porównywalną przepustowość, jednak jest nieco głośniejszy od oryginału...
...jednakże w tym samochodzie to w niczym nie przeszkadza
Fakt jest faktem silniki o większej pojemności/mocy nie mogą mieć innych tłumików/zamienników. Jak kupiłem swoją 3,0 to też miałem tłumik z pojedynczą rurą bo sprzedający powiedział, że taki sprowadził od "wroga" ja wymieniłem na oryginalny.
Ostatnio zmieniony 15 wrz 2011, 22:00 przez argenta67, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r
Bogdan, odpowiem wprost, w handlu są dostępne 2 zamienniki "dwururowe" do 2.0 20VT / 3.0 V6 oraz co najmniej 3 "jednorurowe", dedykowane do powyższych. Te "jednorurowe" różnią się od zwykłego do 2.0/2.4 20 V budową wewnętrzną i średnicą rury wylotowej...Gros pisze: Dwa dni temu rozmawiałem z z dwoma maniakami od podnoszenia mocy zmiany dolotów i wydechów i musze powiedzieć ,że Paweł miał trochę racji a Ty Olku się myliłeś .Zamiennik ów może mieć lżejszy wylot i może to zabierać nawet kilkanaście koników mocy co będzie odczuwalne i to znacznie .I jeśli się robi takie zmiany nieodzowna jest hamownia i sprawdzenie map .To samo mówili o zamiennikach do 2.0, 2.4 20v i są przekonani co do tych jednostek, a moc też jest obniżona jak w przypadku dziurawych wydechów ,lub zakładania strumienic na pałę -tyle usłyszałem i tyle napisałem
Tłumiki nie są dostępne "od ręki" ale można je zamówić.
Dopytaj swoich kolegów co oni na to...
Jeszcze jedna kwestia, są zakłady specjalistyczne, które dorabiają układy wydechowe do aut sportowych / wyczynowych / specjalistycznych, dobierając je pod parametry jednostki napędowej. W taki sposób np. dorabiałem ongiś cały wydech do 140 konnego Poloneza. Możesz mi wierzyć, że taki dorobiony tłumik do Kappy 5.20 T nie będzie w niczym ustępował parametrami oryginałowi (nawet jak będzie miał jedną rurę) a jego koszt wyniesie 300-400 złotych.
Serdecznie pozdrawiam i kończę udział w dyskusji.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Jedyny na allegro, przetarłem szlaki i ta firma jest obecnie w stanie sprowadzić taki tłumik z Niemiec. Dokładnie ten załozyłem, chyba nawet to są zdjęcia mojego, bo posłużył jako pierwsza sztuka jako model do zdjęć

Co do tanich zamienników to może Bosal nim nie jest, ale poprzednio miałem założony, taki od 2,0 i było ładnie cichutko.
Po raz drugi proszę o podzielenie się swą wiedzą- kto produkuje. Juz nie musisz pisać gdzie można dostać. Ja znam tylko jednego producenta, który produkuje te tłumiki i ma w ofercie. I jest to Imasaf. MTS ma, ale na papierze. O jednorurkowych w ogóle pierwszy raz słyszę...Rafako pisze:Bogdan, odpowiem wprost, w handlu są dostępne 2 zamienniki "dwururowe" do 2.0 20VT / 3.0 V6 oraz co najmniej 3 "jednorurowe", dedykowane do powyższych. Te "jednorurowe" różnią się od zwykłego do 2.0/2.4 20 V budową wewnętrzną i średnicą rury wylotowej...
Tłumiki nie są dostępne "od ręki" ale można je zamówić.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
No popatrz są tacy co słyszeliTomzik pisze: O jednorurkowych w ogóle pierwszy raz słyszę...

- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: [S] Lancia Kappa 2.0 20v T 2000r
Olek nie chodzi mi o dwie rury bo nie o tym pisałem tylko o zamiennikach z ALLEGRO I TEMU PODOBNYCH napisałem czego sie dowiedziałem by móc wypowiedzieć się w temacie , bo pyskówki w dziale technicznym nic nie wnoszą .Ja na tunigu nie znam się wcale i dlatego spytałem tych co mają w tej kwestii coś do powiedzenia .A dorabianie dolotu i wydechu najlepiej odczuwa silnik zestrojony z tym co zamontowane .Rafako pisze:Bogdan, odpowiem wprost, w handlu są dostępne 2 zamienniki "dwururowe" do 2.0 20VT / 3.0 V6 oraz co najmniej 3 "jednorurowe", dedykowane do powyższych. Te "jednorurowe" różnią się od zwykłego do 2.0/2.4 20 V budową wewnętrzną i średnicą rury wylotowej...Gros pisze: Dwa dni temu rozmawiałem z z dwoma maniakami od podnoszenia mocy zmiany dolotów i wydechów i musze powiedzieć ,że Paweł miał trochę racji a Ty Olku się myliłeś .Zamiennik ów może mieć lżejszy wylot i może to zabierać nawet kilkanaście koników mocy co będzie odczuwalne i to znacznie .I jeśli się robi takie zmiany nieodzowna jest hamownia i sprawdzenie map .To samo mówili o zamiennikach do 2.0, 2.4 20v i są przekonani co do tych jednostek, a moc też jest obniżona jak w przypadku dziurawych wydechów ,lub zakładania strumienic na pałę -tyle usłyszałem i tyle napisałem
Tłumiki nie są dostępne "od ręki" ale można je zamówić.
Dopytaj swoich kolegów co oni na to...
Jeszcze jedna kwestia, są zakłady specjalistyczne, które dorabiają układy wydechowe do aut sportowych / wyczynowych / specjalistycznych, dobierając je pod parametry jednostki napędowej. W taki sposób np. dorabiałem ongiś cały wydech do 140 konnego Poloneza. Możesz mi wierzyć, że taki dorobiony tłumik do Kappy 5.20 T nie będzie w niczym ustępował parametrami oryginałowi (nawet jak będzie miał jedną rurę) a jego koszt wyniesie 300-400 złotych.
Serdecznie pozdrawiam i kończę udział w dyskusji.



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:13
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Przeczytałem dokładnie archiwalne posty dotyczące tłumika końcowego do 2,0 20 V Turbo, minęło trochę czasu, czy coś w temacie dostępności zamienników się zmieniło bo mam tłumik do wymiany w mojej nowej starej Kappie 2,0 Turbo 20V a może ktoś ma do sprzedania oryginalna używkę w dobrym stanie ?
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Jakiś czas temu widziałem MTS-a do AR 166 V6, tłumik taki sam, jedyna różnica to chromowane i proste końcówki, w Kappie są zwykłe rurki zagięte do dołu.
MTS jest trochę tańszy niż Imasaf. Ale chyba mniej trwały, przynajmniej jak porównam Imasafa w swojej K i MTS-a w Delcie.
MTS jest trochę tańszy niż Imasaf. Ale chyba mniej trwały, przynajmniej jak porównam Imasafa w swojej K i MTS-a w Delcie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Witam. Posiadam 2 kapiszony 3.0 mogę sprawdzić stan tł. końcowych.606 692 044 zadzwoń jak temat nadal aktualny. Pozdrawiam Mariusz.
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
Do tego Imasaf dodaje wszelkie gumy łączenia uszczelki i śruby nowe i wysyłkę gratis - a MTS nie 

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:13
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
ile kosztuje jeden i drugi końcowy wydech ?
kolega Mariusz ma używkę z 3,0 jeśli będzie w dobrym stanie to ją kupię, różnica mocy niewielka, też ma dwie rurki więc nie powinno tłumić mocy
kolega Mariusz ma używkę z 3,0 jeśli będzie w dobrym stanie to ją kupię, różnica mocy niewielka, też ma dwie rurki więc nie powinno tłumić mocy
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
od 3.0 i 2.0 Vt są takie same
imasaf kosztuje 900 zł - MTS 700 z groszami
na allegro
imasaf kosztuje 900 zł - MTS 700 z groszami
na allegro
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 02 cze 2014, 12:13
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gliwice
Re: Kappa - końcowy tłumik do 5.20 turbo
więc jeżeli nie będzie skorodowany i wypalony w środku, zawiśnie pod moją kappą
dziękuje za informacje jak nie znajdę używki w dobrym stanie trzeba będzie zainwestować w nowy
dziękuje za informacje jak nie znajdę używki w dobrym stanie trzeba będzie zainwestować w nowy