po co komu zegar z kukułką w samochodzie???

Nat pisze:Integralka Natki z blow offem, na postoju nie sapie.topcio1 pisze:Tomasz_SK pisze:A propo gwizdania na postoju...
Delta II HF
U mnie tak samo gwizda. Oczywiście w jednej i drugiej Delcie założone BOV.
Podobno to kwestia, jaka turbina jest zastosowana.
divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęłoNie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?
Ara pisze:Taki mały off z pomysłem na tuning bov'a
Oprócz gwizdaniatopcio1 pisze: A na poważnie czy Wasze 20VT wydają jakiś dogłos? Moja niestety NIEi muszę coś z tym zrobić.
intuos pisze:Kolejny raz lepiej zapytać się ludzi na fckp niż u nas.
Moim zdaniem ta teoria ma sens tylko jeśli profesjonalni tunerzy montują dodatkowy przepływomierz na blowoff. Jeśli nie to jaki ubytek powietrza uwzględnią w mapie? przecież to nie wartość stała. W takim przypadku przy blowoff zawsze komputer będzie głupiał.intuos pisze:2. Zmiana z DV na blowoffa powoduje zaburzenie pracy komputera, któremu brak po zamknięciu przepustnicy powietrza, które powinno się znaleźć przez zawór DV z powrotem w układzie dolotowym. Po takiej zmianie samochód więcej pali i zachowuje się inaczej. U nas często jak widać "inaczej" znaczy lepiej.
Osoby rasujące np silniki 20vt, robiąc to profesjonalnie, przy wyrzuceniu DV a wstawieniu blowoffa, uwzględniają to w remapie wtrysku.
Jeden lubi ogórki, a inni ogrodnika córki. O gustach się nie dyskutuje a pssst i tak mało kto zrozumieintuos pisze:Jak ktoś chce mieć psst to jego sprawa. Na pewno fajny bajer. Dla mnie takie rzeczy maja sens jeżeli cały samochód zostanie profesjonalnie z tuningowany. A tak jedzie fajna klasyczna limuzyna i ni z tego ni z owego coś jej pssst... to nie subaru albo evo.
Nawet nie warczywujekp pisze:Oprócz gwizdania- też nie.
Czyli przy ciśnieniu 0.5 po zamontowaniu BOV hybrydy, dźwięk upuszczanego powietrza jest jeszcze bardziej słyszalny niż przy większym ciśnieniu? :O Jak tak, to nie miałem o tym pojęcia...topcio1 pisze:divineman pisze:A czy w wersji hf turbo 1.6 można zwiększyć dmuchawę do 1.0 ? oryginalnie pompuje na 0.5 ale mam zamiar wstawić BOV hybrydę i przydałoby się, aby coś tam pod maską psssyknęłoNie mówię tu o gwizdach, ale o upuszczeniu powietrza pod maskę. Co proponujecie?
Ciśnienie można zwiększyć przy pomocy np. MBC, ale ... nie zwiększamy ciśnienia aby lepiej syczał BlowOff.
wszystko jasnetopcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś,
Spróbuj wujka allegro spytać. Fundusze powinny być wystarczające.divineman pisze:wszystko jasnetopcio1 pisze:opacznie zrozumiałeś,
A jeszcze jedno pytanko co do blow-off'a.
Gdzie takowy zakupić, do delty hf turbo 1.6, jaki byłby pod ten silnik najlepszy? Bo szukałem na naszym forum jak i pytałem wujka google, ale nie znalazłem odpowiedzi. No i najważniejsze, jak to się wstawia, udałoby się samemu?
Od razu piszę, że fundusze są u mnie skromne, może do 500-600zł
A więc od początkudivineman pisze: wszystko jasne![]()
Kod: Zaznacz cały
Zawór upustowy różnicy ciśnienia (ang. blowoff) utrzymuje stałe ciśnienie w układzie dolotowym turbo doładowanym silnika spalinowego.
Gdy przepustnica będzie zamknięta powietrze pompowane przez turbosprężarkę (która jest dalej na obrotach), wylatuje przez zawór upustowy. Zapobiega zwiększaniu ciśnienia w układzie, które może mieć zły wpływ na układ i może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki.
Dzięki temu również turbina nie traci obrotów, możemy włączyć następny bieg i sprężarka od razu zacznie pompować powietrze, ciśnienie między przepustnicą, a komorą spalania i między przepustnicą, a turbosprężarką jest takie samo, przy czym silnik reaguje na otwieranie i zamykanie przepustnicy "łagodniej".