Witam
Problem zaczął się od braku pracy wycieraczki tył.
Dobrałem się do silniczka i go zdemontowałem.
Po podłączeniu napięcia zewnętrznego +12V do tego sterowniczka przy silniku wycieraczki nie drgnęły.
Zauważyłem dwa kable, które idą bezpośrednio z samego silniczka i wypiąłem je z tego modułu.
Po podłączeniu zasilania silniczek z całą przekładnią zaczął poprawnie pracować.
Teraz moje pytanie - po co ten moduł (układ) i czy mogę podłączyć silniczek omijając to ustrojstwo.
Z góry dzięki.
Lybra - sterownik silniczka wycieraczki tył
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - sterownik silniczka wycieraczki tył
Na mój gust ten układ jest odpowiedzialny za podawanie odpowiedniego napięcia na silnik. Innymi słowy: silnik raz kręci się w jedną stronę, a raz w drugą (wycieraczka idzie w lewo i powrót) i tylko do pewnego momentu. Rozbierałem dawno temu ten mechanizm, ale z tego co pamiętam (choć pewny już nie jestem), to tam jest zwykły silniczek. Coś musi nim sterować, aby zapewnić naprzemienną pracę - wychodzi, że to ten układ.
Re: Lybra - sterownik silniczka wycieraczki tył
Tylko po podaniu napięcia +12V silnik pracuje prawidłowo czyli na przemian kręci się w lewo i w prawo bez zmiany napięcia. Rozwiązuje to przekładnia przy silniku więc to chyba odpada
Re: Lybra - sterownik silniczka wycieraczki tył
Sterownik ten m.innymi odpowiada za zabezpieczenie silnika. Po wykryciu za dużego poboru prądu odcina zasilanie. W ubiegłym roku miałem zapieczoną oś silnika od strony wycieraczki (woda+sól zrobiły swoje). Sterownik ochronił przed większymi szkodami, wystarczyło przeczyścić i nasmarować łożyska silnika i wszystko wróciło do normy.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)