Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

arturjur
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 26 kwie 2009, 10:14
Imię: Artur
Lokalizacja: STARY SĄCZ

Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: arturjur » 21 lis 2011, 23:55

witam

Od jakiegoś czasu posiadam Lancie Lybre 1.9jtd 105km. Od około tygodnia coś strasznie hałasuje w skrzyni. Czy w każdej Lybrze w dieslu było koło dwumasowe i czy koniecznie musi to byc koszt 1400zł???
Ostatnio zmieniony 22 lis 2011, 0:06 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Proszę tytułować zgodnie z zasadami i pisać po polsku!!!!Poprawione

Awatar użytkownika
Rodżer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 27 lip 2009, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Rodżer » 23 lis 2011, 11:55

Koło dwumasowe było - sam wymieniałem... I koszt mniej więcej taki jak podajesz. Natomiast nie objawiało się to u mnie żadnymi hałasami ze skrzyni...
Item ględziarze i bajdury,/Ciągnący z nieba grubą rentę,/O, łapiduchy z Jasnej Góry,/Z Góry Kalwarii parchy święte,/
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim

Lancia_fanatyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 lut 2011, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Lancia_fanatyk » 01 gru 2011, 10:34

jak padła Ci dwumasa to silnik powinien szarpać, powinny wystepować wibracje, hałasy, drgania itd. może w Twoim przypadku jest to jednak coś innego. heh koniecznie nie musi tyle kosztować, ale generalnie poniżej tysiaka będzie ciężko zejść;) ostatnio do 1.9 jtd widziałem takie koło zamachowe valeo, cena troszkę niższa niż te wspomniane 1400 zł;)

miodzio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 208
Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: miodzio » 02 gru 2011, 8:57

Cześć

Żeby nie tworzyć nowego tematu - tak jak autor mam Lybrę SW z 2003 roku z 1,9 jtd 115 KM - przebieg 91 000 km (od razu podpowiem, ze autentyczny bo auto stoi w moim garażu od nowości) i od wczoraj mam następujący problem:
- (nie zawsze) w momencie ruszania słychać z przodu pojedyncze stuknięcie - czasem tylko jest odgłos, a czasem czuję delikatne szarpnięcie
- (nie zawsze) przy hamowaniu silnikiem pomiędzy 1500 a 1000 obrotów słychać z przodu ciche klepanie (jakby uderzać o siebie dwie gumowe wycieraczki) - wciskam sprzęgło - cisza - puszczam - znów klepie

Na razie nie szarpnie, nic się nie ślizga - przyspiesza tak jak przyspieszała - moje podejrzenia kierują się na padający docisk - ale może ktoś z Was już miał podobny problem?

I pytanie nr 2 - jeżeli okaże się, że jest to kwestia docisku, to czy w Lybrze razem ze sprzęgłem trzeba od razu wymieniać koło dwumasowe, czy jest to element który jest w stanie przeżyć jeszcze drugie sprzęgło?

Awatar użytkownika
Roach
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 28 sie 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa, Krasnystaw

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Roach » 08 gru 2011, 21:55

miodzio pisze: I pytanie nr 2 - jeżeli okaże się, że jest to kwestia docisku, to czy w Lybrze razem ze sprzęgłem trzeba od razu wymieniać koło dwumasowe, czy jest to element który jest w stanie przeżyć jeszcze drugie sprzęgło?
Nie trzeba, koło dwumasowe powinno wytrzymać drugie sprzęgło.

Awatar użytkownika
Heathen
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2001
Rejestracja: 15 paź 2009, 14:35
Imię: Konrad
Lokalizacja: Zabrze

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Heathen » 09 gru 2011, 8:14

miodzio pisze:Cześć

Żeby nie tworzyć nowego tematu - tak jak autor mam Lybrę SW z 2003 roku z 1,9 jtd 115 KM - przebieg 91 000 km (od razu podpowiem, ze autentyczny bo auto stoi w moim garażu od nowości) i od wczoraj mam następujący problem:
- (nie zawsze) w momencie ruszania słychać z przodu pojedyncze stuknięcie - czasem tylko jest odgłos, a czasem czuję delikatne szarpnięcie
- (nie zawsze) przy hamowaniu silnikiem pomiędzy 1500 a 1000 obrotów słychać z przodu ciche klepanie (jakby uderzać o siebie dwie gumowe wycieraczki) - wciskam sprzęgło - cisza - puszczam - znów klepie

Na razie nie szarpnie, nic się nie ślizga - przyspiesza tak jak przyspieszała - moje podejrzenia kierują się na padający docisk - ale może ktoś z Was już miał podobny problem?

I pytanie nr 2 - jeżeli okaże się, że jest to kwestia docisku, to czy w Lybrze razem ze sprzęgłem trzeba od razu wymieniać koło dwumasowe, czy jest to element który jest w stanie przeżyć jeszcze drugie sprzęgło?
Dumasa przy takim przebiegu...nie możliwe. Ba problemy ze sprzęgłem to też raczej zagadka.
No chyba że kierowca nie umie ruszać autem
Obstawiam docisk/łożysko
A wymieniasz elementy zużyte nic na zapas:)
QV...soon:)

miodzio
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 208
Rejestracja: 25 wrz 2008, 0:00
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Oborniki Śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: miodzio » 09 gru 2011, 8:38

Heathen pisze:
miodzio pisze:Cześć

Żeby nie tworzyć nowego tematu - tak jak autor mam Lybrę SW z 2003 roku z 1,9 jtd 115 KM - przebieg 91 000 km (od razu podpowiem, ze autentyczny bo auto stoi w moim garażu od nowości) i od wczoraj mam następujący problem:
- (nie zawsze) w momencie ruszania słychać z przodu pojedyncze stuknięcie - czasem tylko jest odgłos, a czasem czuję delikatne szarpnięcie
- (nie zawsze) przy hamowaniu silnikiem pomiędzy 1500 a 1000 obrotów słychać z przodu ciche klepanie (jakby uderzać o siebie dwie gumowe wycieraczki) - wciskam sprzęgło - cisza - puszczam - znów klepie

Na razie nie szarpnie, nic się nie ślizga - przyspiesza tak jak przyspieszała - moje podejrzenia kierują się na padający docisk - ale może ktoś z Was już miał podobny problem?

I pytanie nr 2 - jeżeli okaże się, że jest to kwestia docisku, to czy w Lybrze razem ze sprzęgłem trzeba od razu wymieniać koło dwumasowe, czy jest to element który jest w stanie przeżyć jeszcze drugie sprzęgło?
Dumasa przy takim przebiegu...nie możliwe. Ba problemy ze sprzęgłem to też raczej zagadka.
No chyba że kierowca nie umie ruszać autem
Obstawiam docisk/łożysko
A wymieniasz elementy zużyte nic na zapas:)
Dzięki za odpowiedzi - dodam też, że kierowca potrafi ruszać ;-) natomiast w rodzinie było już kilka włochów i zdarzały się sytuacje, że fabryczne sprzęgło padało po 40 000 km (alfa 146), a kolejne przejechało 170 000 km i nie dawało oznak zużycia

Powiem szczerze, że po 4 dniach nasilania się stuków nagle zapanowała cisza - mija już piąty dzień, kiedy nie usłyszałem żadnego stukania przy ruszaniu/zmianie biegów, a był moment kiedy stukało i lekko szarpało przy każdej zmianie biegów, także na razie czekam na rozwój sytuacji i przede wszystkim dzięki Wam wiem, że nie trzeba od razu dwumasy wymieniać, bo z tym akurat różnie bywa w zależności od producenta silników..
Jest:
Avensis '15
Auris TS '13
G310R '17

Były:
500 '14
Lybra SW 1,9 jtd '03
MX-5 1,6 NB FL '02
Civic EJ9 '01
i wiele innych...

Ronin77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2012, 11:02
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kielce

dwumASA

Post autor: Ronin77 » 21 sty 2012, 11:44

Witam wszystkich posiadaczy Lancii .Mój model to Lybra Sw 1.9 jtd 2002 110 kM.

Czy ktoś z Was jeździ na regenerowanym kole dwumasowym? Mnie czeka właśnie wymiana i się zastanawiam, czy to się opłaci bo robię dosyć sporo kilometrów, około 3000miesiecznie, więc chciałem podpytać ile można przejechać na takim kole regenerowanym. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Czy macie jakieś opinie o firmie Avanti z Kielc która się właśnie regeneracją kół dwumasowych zajmuje, może ktoś u nich robił dwumasę?
Pozdrawiam i czekam na info.
Ostatnio zmieniony 21 sty 2012, 12:39 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Przeniosłem do już istniejącego tematu. Tragiczna pisownia !!!
pozdrawiam
Tomek
Lancia Lybra SW 2002r 1.9 JTD 110 KM

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Re: dwumASA

Post autor: skyblu » 22 sty 2012, 12:37

Ronin77 pisze:Witam wszystkich posiadaczy Lancii .Mój model to Lybra Sw 1.9 jtd 2002 110 kM.

Czy ktoś z Was jeździ na regenerowanym kole dwumasowym? Mnie czeka właśnie wymiana i się zastanawiam, czy to się opłaci bo robię dosyć sporo kilometrów, około 3000miesiecznie, więc chciałem podpytać ile można przejechać na takim kole regenerowanym. Może ktoś z Was ma jakieś doświadczenia w tym temacie.
Czy macie jakieś opinie o firmie Avanti z Kielc która się właśnie regeneracją kół dwumasowych zajmuje, może ktoś u nich robił dwumasę?
Pozdrawiam i czekam na info.
Firmy nie znam kol. Rak ma regenerowane koło dm w Kappie,
ja natomiast zdecydowałem się na używane od kogoś z Radomia, prześlę adres, poszukam wizytówki,
koło w mojej 'K'wymieniłem po 100tkm, a było w chwili zakupu auta wraz ze sprzęgłem i zapewne dwa sprzęgła przeżyło :-P
pozdro :D
LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz

lanciolet
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 363
Rejestracja: 28 gru 2009, 21:03
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: lanciolet » 22 sty 2012, 17:05

Zawsze warto wszystko sprawdzić dokładnie.Ja w moim innym aucie (nie lancia) miałem typowe objawy padającej dwumasy:niewielki hałas,szarpanie,drgania itp.Typowałem dwumas podobnie jak mechanik,który chciał się umówić na wymianę.Już miałem szukać części,kiedy po kilku dniach takiego jeżdżenia padł alternator.Po wymianie alternatora(używany 150zł) wszystkie objawy ustąpiły.Okazało się,że zatarło się sprzęgło czy łożysko w alternatorze i to ono zacinając się szarpało silnikiem i wydawało z siebie rzegoczący hałas.Warto więc wykluczyć wszystkie inne możliwości zanim kupicie dwumasę.Pozdrawiam.

ksk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 266
Rejestracja: 03 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: ksk » 22 sty 2012, 23:56

Ja bym nie regenerował. Koło można dostać za ~1100 zł.
Regenerowane/używane pewnie coś koło 400-600.

Demontaż skrzyni, sprzęgła to koszt kilkuset złotych (jak coś nie wyjdzie na nowo wymieniać wtedy). Lepiej przeboleć i dołożyć i mieć spokój na lata - zwłaszcza, że dużo jeździsz.

Ale oczywiście przed zakupami - diagnoza (solidna i pewna).
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD

Ronin77
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 7
Rejestracja: 21 sty 2012, 11:02
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kielce

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Ronin77 » 23 sty 2012, 20:19

Chyba sie jednak zdecyduję na nowe bo jak ksk pisze faktycznie za te pieniadze można juz kupic dwumasę-za 1199 juz znalazłemz firmy valeo , jeszcze poszperam to może znajdę taniej.Chyba że faktycznie by było jakież używane z pewnych rąk to można zaryzykować
pozdrawiam
pozdrawiam
Tomek
Lancia Lybra SW 2002r 1.9 JTD 110 KM

Codee

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Codee » 23 sty 2012, 20:30

ja też nie dziadowałem kupiłem nowy komplet i jestem zadowolony i wiem że nie spotka mnie niemiła niespodzianka żeby sobie potem pluć w twarz że oszczędziłem ale tylko pozornie....

pozdrawiam

Awatar użytkownika
Misieeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 184
Rejestracja: 31 paź 2011, 21:23
Skype: marcin.wiacek3
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Misieeek » 22 mar 2012, 20:14

Witam

Dziś zaskoczyło mnie... sprzęgło (chyba)

Przebieg autentyczny 129998 km
Nagłe objawy:
1) Na wyłączonym silniku wbijam biegi bez problemu.
2) Gdy odpalę w pozycji biegu jałowego po wciśnięciu sprzęgła słychać dziwny stukot (takie trzepanie cienkiej blachy) obstawiam słoneczko. Przy odpalonym nie wbiję 1 ani 2 a każdy kolejny bieg wchodzi z lekkim zgrzytem i auto lekko ciągnie na wciśniętym sprzęgle.
3) Pedał sprzęgła bierze nisko.

Jutro się dowiem dokładniej jak do mechanika podjadę, ale może ktoś może miał podobny problem by trochę mnie oświecić i przygotować na wydatki ???
Była Lybra Emblema '03 pseudonim "Lusia"
Jest mój Mitsubishi Pajero Long Dakar '05 pseudonim "Padżerak"
Jest Nissan Leaf Tekna '19 Psełdo "Liściu"

Będzie Kappa Coupe 3.0 bądź Thesis 3.2. Zależy co pierwsze w zadowalającym stanie się znajdzie.

Codee

Re: Lybra 1.9 JTD - koło dwumasowe

Post autor: Codee » 22 mar 2012, 20:24

wiesz u mnie też sprzęgło łapało bardzo nisko i zgrzytało przed ponownym rozsypaniem docisku. Powiem Ci że dobrze rozeznaj sprawę zanim wymienisz samą tarczę ( jakby Ci pasowała moja z przebiegiem ok 15 tyś km to pisz ) u mnie jak widzisz wymiana samej tarczy spowodowała że docisk ponownie po wyżej wspomnianej przejechanej drodze znowu się rozsypał. Zawsze było czuć delikatne drganie pedału sprzęgła. Po wymianie kompletu z dwumasą sytuacja bez porównania.
Co do przebiegu to się nie wypowiadam - ja przy zakupie miałem w 6 letnim aucie 125 tyś, jednak szybko się okazało że jest 225 tyś. No ale może tylko ja miałem takiego pecha ;) oczywiście nie użalam się teraz bo miałem dobrą cenę jak na to auto.

pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”