Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Piszczyk » 11 lut 2012, 22:49

witam
następujący problem: (kappa 2.0 20VT 98`)
kłopoty z uruchamianiem silnika: wymieniony czujnik wału (+świece, filtry, czujnik temp., sprawdzone ustawienie rozrządu)
i wywalało błąd czujnika fazy: Hall wymieniony na nowy (FAE : 245 pln)
rano znów problem z uruchomieniem auta: podłączony laptok i FiatEcuScan i wywala znowu błąd czujnika fazy
dołożony nowy przewód od czujnika (ekranowany) bezpośrednio do pinów 19(masa+ekran) 12 i 8 ECU
pomimo to w trakcie uruchamiania znów wywaliło błąd czujnika fazy !!! (złapało go po paru obrotach wału)
w trakcie pracy silnika nie łapie błędów -sprawdziłem jadąc z kompem

czego się czepiać dalej? wymieniać ECU? chce mi się jak chole.ra...
i jest loteria : zapala zazwyczaj z pierwszego kręcenia tylko raz na ileś (raz na dwa tygodnie?) strzeli focha - można kręcić do padnięcia aku...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Rafako

Re: błąd czujnika fazy mimo nowego halla i przewodów

Post autor: Rafako » 11 lut 2012, 23:38

Ja miałem w Lybrze 2.0 20V błąd czujnika zmiany fazy rozrządu (taki fajans koło wtryskiwaczy). Nie było żadnych objawów usterki (nierówna praca, trudne odpalanie), po prostu nic. Czujnik tylko w oryginale, ponad 500 złotych.
Kupiłem, wymienili.
Po co to zrobiłem :?: Do dziś nie wiem ;)
Ale może u Ciebie jest coś podobnego (no chyba, że ja jestem debil i czujnik Halla/obrotów wału jak kto woli, to to samo ;) ale raczej nie wydaje mi się, bo lokalizacja jakby inna ;) ).
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Piszczyk » 13 lut 2012, 23:11

no dobra - mam nową teorię spiskową
a co jeśli jaki p.... robił "remont" silnika przy zastosowaniu czegokolwiek co miał pod ręką...
czyli składał głowicę do 20VT na wałku wydechowym od np: 2.4 i z kołem napędzającym wałek od np: 2.0 z przed 1996?
wałek ma inne czasy (to to pikuś ... chyba)
... ale
koło napędu od 2.0 "starego" dawało sygnał dla czujnika halla dokładnie 58stopni przed GMP 1 cylindra (znalazłem w manualu do kappy bez VISa)
koło napędu od 2.0 po 1995 ( i dla marei i coupe ) daje ten sam sygnał ale 78 stopni przed GMP 1 cylindra !!!

a ECU z 98roku nauczone czekać na sygnał w 78st dostaje go w 58st i głupieje...

nawet ePER podaje trzy różne koła dla silników...
M1 dla starych 2.0, M4 i M6 dla 20VT i 2.0 z VIS i reszta dla 2.4 M2,M5 i M8

Rafako: koło wtryskiwaczy to jest cewka sterująca zmiennymi fazami rozrządu (wariator) a hall jest ukryty pod kołem rozrządu napędu wałka wydechowego
bez zmiennych faz da radę odpalić bez różnicy (i tak załączają się tylko gdy temp>40stC , przepustnica >8stopni i obroty w zakresie powyżej jałowego i do 4800)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Wolek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 598
Rejestracja: 13 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Wolek » 24 lut 2012, 13:35

Nie popadajmy raczej w takie skrajności.. Może jest to zbyt oczywiste pytanie, ale zwróciłeś uwagę czy w czasie kiedy nie chce zapalić key code (pomarańczowa kontrolka z kluczykiem) na licznikach świeci się czy nie??
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: topcio » 24 lut 2012, 13:42

Immo gaśnie, komputer jest sprawny - Piszczyka komp u mnie działa bez zarzutu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Piszczyk » 24 lut 2012, 18:29

topcio1 pisze:Immo gaśnie, komputer jest sprawny - Piszczyka komp u mnie działa bez zarzutu.
a w drugą stronę: komplet (ECU + immo + pastylka) od Topcia w mojej kappie wywala ten sam błąd : czujnik fazy
na razie JA dałem spokój : strucel odstawiony do serwisu alfy ( mi nerwy się skończyły )
na razie rozważają możliwość że jednak nowy hall może być du.pnięty albo tak z siebie albo przypadkowe uszkodzenie przy montażu ... : cenzura :
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Rafako

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Rafako » 26 lut 2012, 23:36

Tak sobie myślę (może głupio) a gdybyś spróbował podmienić tego swojego nowego Halla z Topciem :?: Czasem zdarza się, że nowy czujnik jest walnięty (bo np. magazynier, pier... nim o podlogę, aż zadzwoniło), przynajmniej ja mialem nie raz takie reklamacje...
Może to by pomogło :?:
Serdecznie pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Wilkin » 26 lut 2012, 23:53

Rafako pisze:Tak sobie myślę (może głupio) a gdybyś spróbował podmienić tego swojego nowego Halla z Topciem :?: Czasem zdarza się, że nowy czujnik jest walnięty (bo np. magazynier, pier... nim o podlogę, aż zadzwoniło), przynajmniej ja mialem nie raz takie reklamacje...
Może to by pomogło :?:
Serdecznie pozdrawiam.
Hihihi - to moze juz na wszelki wielki kup sobie nowy i wymień - i nie rozbieraj Topciowi połowy silnika ;)
A w sumie wala mi się jeden po biurku -moge zapakowac i Ci wysłac
Daj adres na PW
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów

Post autor: Piszczyk » 14 mar 2012, 21:02

temat do zamknięcia
po założeniu nowego halla i ustawieniu rozrządu na blokadach (przy okazji poprawiony montaż czujnika indukcyjnego na wale) kappa zagadała od pierwszego strzała
na razie pali za każdym razem
odpukać jest już dobrze :D - egzaminer nie pokazuje błędów
(czyli jednak był hall uszkodzony)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości


ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”