Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
witam
następujący problem: (kappa 2.0 20VT 98`)
kłopoty z uruchamianiem silnika: wymieniony czujnik wału (+świece, filtry, czujnik temp., sprawdzone ustawienie rozrządu)
i wywalało błąd czujnika fazy: Hall wymieniony na nowy (FAE : 245 pln)
rano znów problem z uruchomieniem auta: podłączony laptok i FiatEcuScan i wywala znowu błąd czujnika fazy
dołożony nowy przewód od czujnika (ekranowany) bezpośrednio do pinów 19(masa+ekran) 12 i 8 ECU
pomimo to w trakcie uruchamiania znów wywaliło błąd czujnika fazy !!! (złapało go po paru obrotach wału)
w trakcie pracy silnika nie łapie błędów -sprawdziłem jadąc z kompem
czego się czepiać dalej? wymieniać ECU? chce mi się jak chole.ra...
i jest loteria : zapala zazwyczaj z pierwszego kręcenia tylko raz na ileś (raz na dwa tygodnie?) strzeli focha - można kręcić do padnięcia aku...
następujący problem: (kappa 2.0 20VT 98`)
kłopoty z uruchamianiem silnika: wymieniony czujnik wału (+świece, filtry, czujnik temp., sprawdzone ustawienie rozrządu)
i wywalało błąd czujnika fazy: Hall wymieniony na nowy (FAE : 245 pln)
rano znów problem z uruchomieniem auta: podłączony laptok i FiatEcuScan i wywala znowu błąd czujnika fazy
dołożony nowy przewód od czujnika (ekranowany) bezpośrednio do pinów 19(masa+ekran) 12 i 8 ECU
pomimo to w trakcie uruchamiania znów wywaliło błąd czujnika fazy !!! (złapało go po paru obrotach wału)
w trakcie pracy silnika nie łapie błędów -sprawdziłem jadąc z kompem
czego się czepiać dalej? wymieniać ECU? chce mi się jak chole.ra...
i jest loteria : zapala zazwyczaj z pierwszego kręcenia tylko raz na ileś (raz na dwa tygodnie?) strzeli focha - można kręcić do padnięcia aku...
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: błąd czujnika fazy mimo nowego halla i przewodów
Ja miałem w Lybrze 2.0 20V błąd czujnika zmiany fazy rozrządu (taki fajans koło wtryskiwaczy). Nie było żadnych objawów usterki (nierówna praca, trudne odpalanie), po prostu nic. Czujnik tylko w oryginale, ponad 500 złotych.
Kupiłem, wymienili.
Po co to zrobiłem
Do dziś nie wiem 
Ale może u Ciebie jest coś podobnego (no chyba, że ja jestem debil i czujnik Halla/obrotów wału jak kto woli, to to samo
ale raczej nie wydaje mi się, bo lokalizacja jakby inna
).
Serdecznie pozdrawiam.
Kupiłem, wymienili.
Po co to zrobiłem


Ale może u Ciebie jest coś podobnego (no chyba, że ja jestem debil i czujnik Halla/obrotów wału jak kto woli, to to samo


Serdecznie pozdrawiam.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
no dobra - mam nową teorię spiskową
a co jeśli jaki p.... robił "remont" silnika przy zastosowaniu czegokolwiek co miał pod ręką...
czyli składał głowicę do 20VT na wałku wydechowym od np: 2.4 i z kołem napędzającym wałek od np: 2.0 z przed 1996?
wałek ma inne czasy (to to pikuś ... chyba)
... ale
koło napędu od 2.0 "starego" dawało sygnał dla czujnika halla dokładnie 58stopni przed GMP 1 cylindra (znalazłem w manualu do kappy bez VISa)
koło napędu od 2.0 po 1995 ( i dla marei i coupe ) daje ten sam sygnał ale 78 stopni przed GMP 1 cylindra !!!
a ECU z 98roku nauczone czekać na sygnał w 78st dostaje go w 58st i głupieje...
nawet ePER podaje trzy różne koła dla silników...
M1 dla starych 2.0, M4 i M6 dla 20VT i 2.0 z VIS i reszta dla 2.4 M2,M5 i M8
Rafako: koło wtryskiwaczy to jest cewka sterująca zmiennymi fazami rozrządu (wariator) a hall jest ukryty pod kołem rozrządu napędu wałka wydechowego
bez zmiennych faz da radę odpalić bez różnicy (i tak załączają się tylko gdy temp>40stC , przepustnica >8stopni i obroty w zakresie powyżej jałowego i do 4800)
a co jeśli jaki p.... robił "remont" silnika przy zastosowaniu czegokolwiek co miał pod ręką...
czyli składał głowicę do 20VT na wałku wydechowym od np: 2.4 i z kołem napędzającym wałek od np: 2.0 z przed 1996?
wałek ma inne czasy (to to pikuś ... chyba)
... ale
koło napędu od 2.0 "starego" dawało sygnał dla czujnika halla dokładnie 58stopni przed GMP 1 cylindra (znalazłem w manualu do kappy bez VISa)
koło napędu od 2.0 po 1995 ( i dla marei i coupe ) daje ten sam sygnał ale 78 stopni przed GMP 1 cylindra !!!
a ECU z 98roku nauczone czekać na sygnał w 78st dostaje go w 58st i głupieje...
nawet ePER podaje trzy różne koła dla silników...
M1 dla starych 2.0, M4 i M6 dla 20VT i 2.0 z VIS i reszta dla 2.4 M2,M5 i M8
Rafako: koło wtryskiwaczy to jest cewka sterująca zmiennymi fazami rozrządu (wariator) a hall jest ukryty pod kołem rozrządu napędu wałka wydechowego
bez zmiennych faz da radę odpalić bez różnicy (i tak załączają się tylko gdy temp>40stC , przepustnica >8stopni i obroty w zakresie powyżej jałowego i do 4800)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
Nie popadajmy raczej w takie skrajności.. Może jest to zbyt oczywiste pytanie, ale zwróciłeś uwagę czy w czasie kiedy nie chce zapalić key code (pomarańczowa kontrolka z kluczykiem) na licznikach świeci się czy nie??
Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12147
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
Immo gaśnie, komputer jest sprawny - Piszczyka komp u mnie działa bez zarzutu.
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
a w drugą stronę: komplet (ECU + immo + pastylka) od Topcia w mojej kappie wywala ten sam błąd : czujnik fazytopcio1 pisze:Immo gaśnie, komputer jest sprawny - Piszczyka komp u mnie działa bez zarzutu.
na razie JA dałem spokój : strucel odstawiony do serwisu alfy ( mi nerwy się skończyły )
na razie rozważają możliwość że jednak nowy hall może być du.pnięty albo tak z siebie albo przypadkowe uszkodzenie przy montażu ...

...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
Tak sobie myślę (może głupio) a gdybyś spróbował podmienić tego swojego nowego Halla z Topciem
Czasem zdarza się, że nowy czujnik jest walnięty (bo np. magazynier, pier... nim o podlogę, aż zadzwoniło), przynajmniej ja mialem nie raz takie reklamacje...
Może to by pomogło
Serdecznie pozdrawiam.

Może to by pomogło

Serdecznie pozdrawiam.
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
Hihihi - to moze juz na wszelki wielki kup sobie nowy i wymień - i nie rozbieraj Topciowi połowy silnikaRafako pisze:Tak sobie myślę (może głupio) a gdybyś spróbował podmienić tego swojego nowego Halla z TopciemCzasem zdarza się, że nowy czujnik jest walnięty (bo np. magazynier, pier... nim o podlogę, aż zadzwoniło), przynajmniej ja mialem nie raz takie reklamacje...
Może to by pomogło![]()
Serdecznie pozdrawiam.

A w sumie wala mi się jeden po biurku -moge zapakowac i Ci wysłac
Daj adres na PW
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 918
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Kappa - błąd czujnika fazy mimo nowego Halla i przewodów
temat do zamknięcia
po założeniu nowego halla i ustawieniu rozrządu na blokadach (przy okazji poprawiony montaż czujnika indukcyjnego na wale) kappa zagadała od pierwszego strzała
na razie pali za każdym razem
odpukać jest już dobrze
- egzaminer nie pokazuje błędów
(czyli jednak był hall uszkodzony)
po założeniu nowego halla i ustawieniu rozrządu na blokadach (przy okazji poprawiony montaż czujnika indukcyjnego na wale) kappa zagadała od pierwszego strzała
na razie pali za każdym razem
odpukać jest już dobrze

(czyli jednak był hall uszkodzony)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości