Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 627
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: Młody_H » 16 mar 2012, 22:29

Magistrala danych nazywa się CAN, ale nasza powinna nazywać się I CAN'T.
mamy błędy komunikacji P1700 i P1602 dotyczące szyny danych CAN.
Ma ktoś rysunki rozmieszczenia poszczególnych ECU i przebiegu okablowania magistrali CAN?
zaczęło się od wymiany oleju w skrzyni, która po niecałych 100km przeszła w tryb awaryjny i aktywny błąd P0748 -solenoid kontroli ciśnienia. Jak zaczęliśmy sprawdzać to pokazały się błędy CAN i nie można zalogować się do komputerów nadwozia. Najpierw musimy wykluczyć problemy okablowania potem trzeba będzie bryknąć na stację napraw ASB.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

LUKI82

Re: Thesis P1700, P1602, P0748

Post autor: LUKI82 » 16 mar 2012, 23:04

Kolego wymieniłeś olej na nowy, a on wypłukał nagar z poszczególnych sekcji w sterowniku i stąd problem głównego elektrozaworu ciśnienia SLS, SLU lub SLT. Na twoim miejscu wymieniłbym korpus elektrozaworów- kompletny dostępny w serwisie za ok 2500zł no chyba że jest to wina sieci CAN więc może być to nie potrzebne po jej usprawnieniu.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: Jacek » 17 mar 2012, 19:47

Jeżeli to kwestia syfiwa w oleju to dlaczego od razu wymieniać całą płytę sterującą?
Nasuwa mi się dowcip:
Nasze dziecko jest brudne. Myjemy czy robimy drugie?

Może to był błąd że wymieniłem olej -ale wszędzie zalecają wymianę niezależnie od producenta że jest lifetime.
(pewnie to prawda -jak się nie wymienia to skrzynia szybciej padnie i warunek zostanie spełniony)
Powalczymy z błędami, potem na warsztat ASB -za 200PLN mi sprawdzą co w trawie(skrzyni) piszczy. Potem decyzja co dalej....
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

LUKI82

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: LUKI82 » 17 mar 2012, 20:07

Nie mam ochoty się rozwodzić ale raczej jako jedyny pojąłem zasadę działania AW 55-50 SN.
Problem zaczyna się od wymiany oleju i nie chodzi tu oto że w oleju pływa syf bo skrzynia ma filtr. Ja wypłukałem 30 l skrzynię w ciągu max 100km i uwierz mi że to niczego nie zmieniło a sprawiło że już szybko skrzynia była bardziej upierdliwa.
W serwisie skrzyń zalecą Ci wymianę głównych w.w elektrozaworów zaś jeden elektrozawór kosztuje 600zł a jest ich 3 szt. więc daje nam 1800zł a nadal masz już wypracowany korpus elektrozaworów ( bosty ), a bywa często tak że te elektrozawory kupowane od Mid Parts lub inny dostawców są odpadami produkcyjnymi.
Powodzenia...

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: szerszen » 20 mar 2012, 9:27

Wniosek jest jeden - żadnych Comfortroniców.

Ciekawe, ile ta skrzynia pożyje, gdyby auto eksploatować od nowości z głową - żadnego katowania na zimno, przegrzewania + dodatkowa chłodnica.

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: Jacek » 20 mar 2012, 9:43

szerszen pisze:Wniosek jest jeden - żadnych Comfortroniców.

Ciekawe, ile ta skrzynia pożyje, gdyby auto eksploatować od nowości z głową - żadnego katowania na zimno, przegrzewania + dodatkowa chłodnica.
Nie przesadzajmy, równie dobrze można by zrezygnować z pozostałych "gadżetów" i przesiąść się do trabanta bo nie ma ksenonów i psujących się czujników poziomowania, parkowania, układu wtryskowego itp.

Comfotronic jest OK a problem tkwi w tym jak ktoś dbał o samochód. Czołg też da się kiedyś zajeździć.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

LUKI82

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: LUKI82 » 20 mar 2012, 12:43

U mnie było tak... thesis bez wymiany oleju skrzyni przejechała 180 tyś km bez problemu po pierwszej wymianie oleju przy tym przebiegu w serwisie skrzyń automatycznych i przelaniu przez nich max stanu oleju o 0,5 l i zrobieniu kolejnych 15 tyś km skrzynia zaczęła wariować ( info w moich postach ). Też twierdzono że to syf w oleju więc już osobiście z pełną dokładnością płukałem skrzynie łącznie 30 l oleju GI/V i już lepiej nie było. Serwis ASB stwierdził że należy rozebrać skrzynię i oczyścić bo wymiana sterownika nic nie da gdy jest syf w skrzyni. I tu zdziw i WIELKI błąd mechaników bo okazało się że skrzynia była czyściusieńka. Złe złożenie i zignorowaniu moich sugestii o wymianie wszystkich elektrozaworów ( również i pięciu biegowych ), a nie tylko ciśnieniowych oraz pokrzywieniu miski elektrozaworów ( wycieków przez nią oleju ) spowodowało nieodwracalne uszkodzenie skrzyni.
Stan oleju jest bardzo ważny nadmiar uszkadza sterownik skrzyni a dokładnie same elektrozawory. Wymiana samych elektrozaworów jest nieopłacalna.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: szerszen » 20 mar 2012, 14:38

Jacek pisze:
szerszen pisze:Wniosek jest jeden - żadnych Comfortroniców.

Ciekawe, ile ta skrzynia pożyje, gdyby auto eksploatować od nowości z głową - żadnego katowania na zimno, przegrzewania + dodatkowa chłodnica.
Nie przesadzajmy, równie dobrze można by zrezygnować z pozostałych "gadżetów" i przesiąść się do trabanta bo nie ma ksenonów i psujących się czujników poziomowania, parkowania, układu wtryskowego itp.

Comfotronic jest OK a problem tkwi w tym jak ktoś dbał o samochód. Czołg też da się kiedyś zajeździć.

To już pewna nadinterpretacja moich słów.

Niestety statystyka awaryjności tej skrzyni jest porażająca.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: szerszen » 20 mar 2012, 14:41

LUKI82 pisze:Serwis ASB stwierdził że należy rozebrać skrzynię i oczyścić bo wymiana sterownika nic nie da gdy jest syf w skrzyni. I tu zdziw i WIELKI błąd mechaników bo okazało się że skrzynia była czyściusieńka. Złe złożenie i zignorowaniu moich sugestii o wymianie wszystkich elektrozaworów ( również i pięciu biegowych ), a nie tylko ciśnieniowych oraz pokrzywieniu miski elektrozaworów ( wycieków przez nią oleju ) spowodowało nieodwracalne uszkodzenie skrzyni.
A podobno znają się na rzeczy.

Jakieś zadośćuczynienie?

Awatar użytkownika
edym
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 06 kwie 2009, 22:51
Lokalizacja: Czestochowa

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: edym » 20 mar 2012, 18:02

Coś z tymi skrzyniami musi być nie halo bo przecież i moja była robiona.
Jest jeszcze kwestia ludzi, którzy się znają a za taki uważam chłopaków z Lancia Team w Łodzi i oni mówią, że nie kupiliby (i odradzają zakup) Thesisa w automacie jak ma powyżej 100 tysi przejechane...
Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: Jacek » 20 mar 2012, 21:25

Właśnie odebrałem auto z serwisu ASB. Mieli nowy sterownik hydrauliczny więc na próbę założyli i .... zonk
skrzynia niesprawna tak jak wcześniej, w międzyczasie wywaliło milion błędów pozostałych ECU.
Odetchnąłem, że nie popłynę na remoncie skrzynki bo wykluczyli ASB.
Błędy CAN-a a właściwie CAN'T-a odesłały mnie do mądrzejszego elektryka (wiązka skrzyni OK).
Przypomniałem sobie że z prawej strony jest drugi akumulator 12V 2.3AH, więc zmierzyłem ile ma V -i wyszło 1,8.
Ktoś wie do czego służy ta mała bateria? Bo przecież nie do latarki....
Może to jest rodzaj UPS dla komunikacji między ECU's?
Gdy miałem słaby akumulator to nic nie chciało działać. Jutro naładuję obie baterię i zobaczymy....
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

1przemek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 18 mar 2012, 16:08
Imię: Przemek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: 1przemek » 21 mar 2012, 9:52

System hamulcowy ma swój akumulator.

LUKI82

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: LUKI82 » 21 mar 2012, 15:20

szerszen pisze:
LUKI82 pisze:Serwis ASB stwierdził że należy rozebrać skrzynię i oczyścić bo wymiana sterownika nic nie da gdy jest syf w skrzyni. I tu zdziw i WIELKI błąd mechaników bo okazało się że skrzynia była czyściusieńka. Złe złożenie i zignorowaniu moich sugestii o wymianie wszystkich elektrozaworów ( również i pięciu biegowych ), a nie tylko ciśnieniowych oraz pokrzywieniu miski elektrozaworów ( wycieków przez nią oleju ) spowodowało nieodwracalne uszkodzenie skrzyni.
A podobno znają się na rzeczy.

Jakieś zadośćuczynienie?

Akurat ja trafiłem na oszustów więc jedynie pozostał sąd


.
Jacek pisze:Właśnie odebrałem auto z serwisu ASB. Mieli nowy sterownik hydrauliczny więc na próbę założyli i .... zonk
skrzynia niesprawna tak jak wcześniej, w międzyczasie wywaliło milion błędów pozostałych ECU.
Odetchnąłem, że nie popłynę na remoncie skrzynki bo wykluczyli ASB.
Błędy CAN-a a właściwie CAN'T-a odesłały mnie do mądrzejszego elektryka (wiązka skrzyni OK).
Przypomniałem sobie że z prawej strony jest drugi akumulator 12V 2.3AH, więc zmierzyłem ile ma V -i wyszło 1,8.
Ktoś wie do czego służy ta mała bateria? Bo przecież nie do latarki....
Może to jest rodzaj UPS dla komunikacji między ECU's?
Gdy miałem słaby akumulator to nic nie chciało działać. Jutro naładuję obie baterię i zobaczymy....

Pisałem na początku aby usprawnić CAN zanim ruszycie skrzynię.
A jaką masz też pewność że był to sterownik od lancii lub był nowy ? Volvo ma też takie oznaczenie skrzyni co lancia a sterowniki nie są takie same.

Awatar użytkownika
szerszen
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 432
Rejestracja: 26 lut 2008, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: szerszen » 21 mar 2012, 20:49

Akurat ja trafiłem na oszustów więc jedynie pozostał sąd
Sporo chłopaków wracających z Afganistanu szuka zajęcia i adrenaliny...

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Thesis - błędy P1700, P1602, P0748

Post autor: Jacek » 21 mar 2012, 22:07

Gdzie są główne centralki silnik, skrzynia, body i parktronic?
Eper się strasznie wywala. a muszę tam szukać przyczyn
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”