Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.
Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??
Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??
Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Re: Zawieszenie z elktryczną regulacją twardości KAPPA
Podczepiam się pod temat.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- wojciech711
- Klubowicz
- Posty: 1233
- Rejestracja: 18 lut 2011, 22:51
- Skype: wojciec711
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Nakło Nad Notecią
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
może założyc orygialne amorkiDaro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.
Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??
Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić

JEST
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013
Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011
BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd
Lancia Kappa Coupe 2.0 16v turbo
Lancia Kappa BI-Color 2.4jtd
Miss Zlotu Sypniewo 2013

Pierwsza V-ce Miss Zlotu Sielpia 2011

BYŁA
Lancia Lybra 2.4jtd
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Gdyby był dostępne i w rozsądnej cenie pewnie bym i kupił.wojciech711 pisze:moze założyc orgialne amorkiDaro_wawa pisze:Pytanie do wszystkich speców od elektroniki.
Kappa która jest w moim posiadaniu posiada elektrycznie regulowane zawieszenie. Poprzedni właściciel wymienił amorki na zwykłe(na pewno przednie) co za tym idzie ciągle wyskakuje mi błąd zawieszenia.
Chciałbym aby opcja regulacji była wyłączona.
Po odpięciu przewodów od sterownika nadal jest błąd.
Czy ktoś z was ma może pomysł jak oszukać komputer??
Dziś zmierzyłem jakie napięcie idzie na kostki przy kielichach amortyzatora.
Kostka jest okrągła, i posiada 4 piny na dwóch dolnych jest 0 na górnych 4,95V.
Brak pomysłu co tu zrobić
A teraz i przez najbliższy czas mnie nie będzie stać więc szukam innego sposobu.
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
tak odpinałem i nic błąd zostajevolf pisze:A odpinałeś sterownik amortyzatorów od instalacji auta?
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
To sprawa nie wygląda na prostą, może by zasymulować obecność amortyzatorów jakimiś rezystorami? (choć nie wiem czy to co piszę ma jakiś sens, trzeba by najpierw zrobić sekcję właściwego amortyzatora...)
KAPPA TDS & JTD
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz


Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
Ostatnio zmieniony 04 kwie 2012, 7:34 przez Ramzes_II, łącznie zmieniany 1 raz.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpaląRamzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)



- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
I będą świeciły nadkola hehe ale bedzie gadget hehe



- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
argenta67 pisze:To nawet nie zauważasz jaki kolor będą miały jak sie rozpaląRamzes_II pisze:
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)![]()
![]()

Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
No dobra a ktoś wie ile na 100% idzie tam prądu? Napięcie jest do 5V tak więc czy żarówka 12V będzie dobra to nie wiem.
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Hmmm....Ramzes_II pisze:Rezystory to tylko by się zakopciły.
W amortyztorze jest elektrozawór który steruje przepływem oleju,a przez to twardością tegoż amortyzatora.
Prąd który tam płynie nie należy do małych.
Podejrzewam ze do 4A na amortyzator, co daje bagatela 50W na stronę.
Skąd takiej mocy rezystor wytrzaśniesz
![]()
Pomysł mi teraz przyszedł szalony. A co gdyby obciążyć te złącza zarówkami - 12V i na początek bym dał 21 W. (jak od kierunkowskazu)
Od razu mówie - nie miałem takiego w ręku ale-> elektrozawory od gazu, czy przekaźniki nie pobierają aż tak dużo prądu.
A btw to i 20W rezystor da się znaleźć

Najprościej - miernik w łapę i mierzymi na amorach regulowanych z tyłu - jak i co się zmienia np. po przełączeniu na sport. Amperomierz walnąć w obieg i będzie wiadomo jaki pobór prądu jest.
Było by to zasadniczo dziwne, gdyby fabryka tak "prądożerny" obwód puściła na tak niskim napięciu -> pamietajmy z fizyki że W=V*A więc żeby mieć te same Waty musimy przy mniejszym napięciu puścić więcej prądu -> co skutkuje grubymi kablami itp itd.
Ergo, jeżeli to byłby obwód pobierający tak dużo prądu, to najprawdopodobniej by latał na 12v a nie na 5v.
Teraz pytanie -> czy układ przy pomocy 4 kabli odwraca czyli otwiera/zamyka 2 zawory czy robi to jakoś inaczej->
moim zdaniem kwestia ustalenia nap. na jakimś amorze jaki ma opór wew, ewentualnie przy pomocy amperomierza jaki pobiera prąd -> i wtedy już coś można kombinować.
Tak więc, rasumując:) podejrzewam że wystarczy wpiąć np. rezystor żeby zasymulować zamknięty obwód.
Jaki? to już na podstawie pomiarów amora z regulacją można ustalić:)
BMW E39 Touring - 4,4 V8
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
A w sumie kombinujecie
- co to tam dla was 2,5 tysia za amorek (Jeden!!!!)
parę drobnych żałujecie
kto wymyslił takie ceny
Michor ma rację - przy 5V i odciążeniu 4A - kablem musiały by mieć ok 3mm przekroju.
na oko - bo nie chcę mi się liczyć
czyli rezystor powinien dać radę.
Zostaje kwestia wyliczenia - jaki
Ale to wyżej macie rozprawkę

parę drobnych żałujecie

kto wymyslił takie ceny

Michor ma rację - przy 5V i odciążeniu 4A - kablem musiały by mieć ok 3mm przekroju.
na oko - bo nie chcę mi się liczyć

czyli rezystor powinien dać radę.
Zostaje kwestia wyliczenia - jaki

Ale to wyżej macie rozprawkę

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Kappa - zawieszenie z elektryczną regulacją twardości
Wilkin - wiesz, grooooosze



BMW E39 Touring - 4,4 V8