Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Post autor: Michor » 25 kwie 2012, 13:22

Witam,

Kombinuję jedną modyfikację do Kappy - i potrzebowałbym (nalepiej gdzieś w bagażniku) masę albo plusa (nie istotne) która pojawia się przy zamkniętym zamku i znika przy otwartym (albo na odwrót- to też nie ma znaczenia)

W każdym razie sygnał który ma jedną wartość przy zamkniętym zamku centralnym i odwrotną wartość przy otwartym:)


mam nadzieję że wystarczająco jasno się wyraziłem:P ale dodam przykład dla przejaśnienia:

Np: kabel na którym:

Jest + jak jest otwarty zamek,
nie ma + jak jest zamknięty zamek

Lub:
jest masa przy otwartym zamku
nie ma masy przy zamkniętym zamku

lub
na odwrót :)

ew. byłbym wdzięczny jeżeli ktoś mógłby mi podesłać na boski.alvaro(at)gmail.com schemat elektryczny - bo wszystkie linki na forum wydają się nie dzialać :/
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Post autor: stabraf » 25 kwie 2012, 17:33

Najlepiej to by było pewnie się wpiąć w wiązkę z którychś tylnych drzwi i dorzucić kabel do bagażnika...

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Post autor: Michor » 26 kwie 2012, 11:24

ok.

A jak działa fabryczny zamek? w sensie-> ok daje impulsy (przekaźnik) ale w dalszej części instalacji (m.in siłowniki właśnie) zdarza się taka sytuacja że np. przy zamkniętym zamku mamy plus/masę która ginie po zmianie stanu? czy też tylko impulsy?


Bo jak coś to będę musiał podziałać z przekaźnikami impulsowymi.....

mam takie wyjście z alarmu (masa albo + w zależności od tego czy uzbrojony czy nie) , które spełnia moje wymagania ALE to jest alarm iiiii ......

ogólnie nie chciałbym wykorzystywać alarmu gdyż iż - może się popsuć i cały układ byłby lipny -> w sensie nie działałby przy zamykaniu kluczykiem (alarm nieuzbrojony=samochód otwarty)


Powiem o co mi chodzi - może będzie łatwiej;P

Chcę zrobić coś czego (mi przynajmniej) brakuje w kappie - przycisku do otwierania klapy z zewnątrz, jak w każdym normalnym samochodzie;P W tym uchwycie do podnoszenia zaadaptować jakiś przełącznik i podchodzisz, łapiesz, i się otwiera.
nie trzeba kręcić kluczykiem, ciskać pilota czy otwierać samochodu i szperać w schowku.

Sam układ jest banalnie prosty - tylko własnie potrzebuję takiej zmiennej żeby był aktywny jak Central otwarty, i nieaktywny jak central zamknięty.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

argenta67

Re: Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Post autor: argenta67 » 26 kwie 2012, 20:33

Rzecz do wykonania banalnie prosta jeśli chodzi o elektrykę bo i tak nie ma włącznika co by dał radę obsłużyć siłownik otwierający zamek i musi być to uruchamiane przez przekaźnik ale jak czytam to o czym piszesz to widzę, że sam szukasz problemu i trudności. Cała instalacja już jest wystarczy wpiąć się w układ sterowania ten co jest w schowku ale masz własne wizje i sam musisz to sobie poukładać bo przez "sieć" nie dasz sobie tego wytłumaczyć.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - plus/masa w uzależnieniu od centralnego zamka

Post autor: Michor » 26 kwie 2012, 22:24

nie no - wiadomo, chodzi o podanie sygnału z innego miejsca na przekaźnik od otwierania klapy (w sensie z przycisku w klapie) - to jest oczywiste.


ok - wepnę się istniejącą instalację - podam sobie przez przełącznik plusa na przekaźnik od otwierania klapy -> to jest w miarę oczywiste.

Tylko, z tego co jak na razie rozumiem z instalacji to wtedy co?
zamkne samochód a bagażnik ciągle będzie dał się otworzyć?

przy pomocy przycisku otworzysz klapę zawsze, niezależnie od tego czy centralny otwarty czy zamknięty.

Mi chodzi o sygnał który będzie sterował drugim przekaźnikiem (albo dawał sygnał sam w sobie przez przełącznik na przekaźnik) umożliwiającym działanie całego układu (lub nie).

Tylko o to pytam-> cała reszta jest oczywista :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”