Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 10:58
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Świlcza
Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?
Witam serdecznie.
Posiadam Lancie Kappe 2.0 Turbo 16V 205 KM z 1995 roku
Nie zbyt się znam na tym za bardzo...
Prawdopodobnie siadł rozrząd, czy w związku tym mogło to pójść na zawory w głowicy?
Czy jeśli tak, jaka ewentualnie była by cena zaworów bo nie mogę nigdzie tego znaleźć, autko stoi już u mechanika ponad tydzień i on nie jest w stanie znaleźć zaworów.
Lub twierdzi że są drogie i nie wie czy opłacalne to będzie.
Co sądzicie, Pomóżcie
Pozdrawiam
Posiadam Lancie Kappe 2.0 Turbo 16V 205 KM z 1995 roku
Nie zbyt się znam na tym za bardzo...
Prawdopodobnie siadł rozrząd, czy w związku tym mogło to pójść na zawory w głowicy?
Czy jeśli tak, jaka ewentualnie była by cena zaworów bo nie mogę nigdzie tego znaleźć, autko stoi już u mechanika ponad tydzień i on nie jest w stanie znaleźć zaworów.
Lub twierdzi że są drogie i nie wie czy opłacalne to będzie.
Co sądzicie, Pomóżcie
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 23:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Problem z zaworami?
zawory sa dostepne i niech chłop idzie do normalnego sklepu -ostatnio były na allegro .Masz na forum temat autosklep24 dzwoń skóry nie zedrą -a mechanik cóz jak znam zycie paprak bez pojęcia -jesli głowica jest dobra to rób cuda nie znajdziesz



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 10:58
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Świlcza
Re: Problem z zaworami?
No niby, że facet zajmuję się wyłącznie Lancia'mi.
Twierdzi, że od rozrządu poszło po głowicy, zaworach. Nie widziałem jak to wygląda bo nie mam możliwości gdyż na wyjeździe jestem i nie wiem kiedy uda mi się być z powrotem. A żona nie ma zielonego pojęcia co i jak.
Twierdzi, że od rozrządu poszło po głowicy, zaworach. Nie widziałem jak to wygląda bo nie mam możliwości gdyż na wyjeździe jestem i nie wiem kiedy uda mi się być z powrotem. A żona nie ma zielonego pojęcia co i jak.
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Problem z zaworami?
chłopie takich co sie tylko zajmuja to znam wielu hihihi
nie pchlij sie jak auto Ci nie potrzebne i jak wrócisz to naprawisz
A jak pekł pasek lub przeskoczył to bałagan będzie niezły z zaworami i ciekaw jak korby czy nie siadły
nie pchlij sie jak auto Ci nie potrzebne i jak wrócisz to naprawisz
A jak pekł pasek lub przeskoczył to bałagan będzie niezły z zaworami i ciekaw jak korby czy nie siadły



-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Problem z zaworami?
Nie ważne czym sie facet zajmuje, ale 16vt to specyficzny silnik. Mamy XXI wiek i każdy szanujący się mechanik ma kamere, która wpuszcza do cylindra i wszystko wiadomo. Każdy dobry zakład zajmujący się naprawą głowic sobie z tym poradzi.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



Re: Problem z zaworami?


We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Problem z zaworami?
Choćby zawory płytkowe, dwa paski rozrządu, dla wielu mechaników to czarna magiafacio pisze:A w co w TYM silniku jest specyficznego ,przecież to stary model jeszcze z themy

Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz
,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V
Peugeot 206 cc 



Re: Problem z zaworami?
Powinniśmy mieć na półce zawory do 2.0 16V Turbo.
Jeśli jesteś zainteresowany napisz zapytanie bezposrednio na sklep@autosklep24.pl lub zadzwoń 42 661 40 40.
Dla klubowiczów stały rabat.
Jeśli jesteś zainteresowany napisz zapytanie bezposrednio na sklep@autosklep24.pl lub zadzwoń 42 661 40 40.
Dla klubowiczów stały rabat.

-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 kwie 2012, 10:58
- Imię: Damian
- Lokalizacja: Świlcza
Re: Problem z zaworami?
DamianS pisze:Powinniśmy mieć na półce zawory do 2.0 16V Turbo.
Jeśli jesteś zainteresowany napisz zapytanie bezposrednio na sklep@autosklep24.pl lub zadzwoń 42 661 40 40.
Dla klubowiczów stały rabat.
Wrócę z wyjazdu, wjade do gościa i zobacze co dokładnie dolega autku, wypytam o wszystko, ewentualnie w tedy się odezwę.
- pani_bichoniowa
- Klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
- Imię: Karolina
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?
O ile się nie mylę (a mogę - blondynka ciemna jestem, że już o kobiecości nie wspomnę), jeżeli poszły zawory to się nie dziwie, że mechanik nie chce babrać się...tych silnikach - tak specyficznych - zawory bodajże są z brązu i trzeba wybijać je z prowadnic... prowadnice są z miękkiego stopu i można je łatwo uszkodzić i niewielu speców chce się za to zabrać... silniki te są "starego typu" kiedy jeszcze stosowano takie rozwiązanie zaworów i prowadnic, a po tym silniku nastała moda na inne rozwiązania...
Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?
Z brązu są prowadnice zaworowe zaworów wydechowych, do wyciągnięcia zaworów wystarczy klucz do świec lub kawałek rurkipani_bichoniowa pisze:O ile się nie mylę (a mogę - blondynka ciemna jestem, że już o kobiecości nie wspomnę), jeżeli poszły zawory to się nie dziwie, że mechanik nie chce babrać się...tych silnikach - tak specyficznych - zawory bodajże są z brązu i trzeba wybijać je z prowadnic... prowadnice są z miękkiego stopu i można je łatwo uszkodzić i niewielu speców chce się za to zabrać... silniki te są "starego typu" kiedy jeszcze stosowano takie rozwiązanie zaworów i prowadnic, a po tym silniku nastała moda na inne rozwiązania...

Były: Fiat 125p 2.0 DOHC x3, Alfa Romeo Giulietta 1.8, Honda CRX 1.6 16v, Lancia Dedra 2000 Turbo, Lancia Dedra Integrale x2, Lancia Kappa 20vT
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
Lancia Kappa 20vT, Lancia Y 1.2
- pani_bichoniowa
- Klubowicz
- Posty: 113
- Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
- Imię: Karolina
- Lokalizacja: Wieliczka
Re: Kappa 2.0T 16v - problem z zaworami?
No nie będę podważać tego co napisałeś, rzeczywiście na tyle się nie znam
, napisałam to co ja wiem o tym silniku po moich przejściach z nim.
Jeżeli zawory są nieuszkodzone to tak, są proste do wyjęcia, natomiast u nas zawory były "do wymiany" ale nie można ich było ruszyć, a przynajmniej 3 speców od głowic z Krakowa nawet nie chciało tego dotknąć, dopiero 85-letni stary mechanik powiedział, że jak "gówniarze" nie umieją to on to zrobi... i zajęło mu to 2 dni...
A co do starego typu silnika, to chodziło mi że po tym silniku zmienił się rodzaj stopu z którego robiono zawory lub prowadnice, tak przynajmniej twierdzili ci "gówniarze"...

Jeżeli zawory są nieuszkodzone to tak, są proste do wyjęcia, natomiast u nas zawory były "do wymiany" ale nie można ich było ruszyć, a przynajmniej 3 speców od głowic z Krakowa nawet nie chciało tego dotknąć, dopiero 85-letni stary mechanik powiedział, że jak "gówniarze" nie umieją to on to zrobi... i zajęło mu to 2 dni...
A co do starego typu silnika, to chodziło mi że po tym silniku zmienił się rodzaj stopu z którego robiono zawory lub prowadnice, tak przynajmniej twierdzili ci "gówniarze"...