Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fotele

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fotele

Post autor: Jedrek » 13 lut 2012, 9:17

Witam
Potrzebuje rady kogoś kto już to przerabiał. Usterka pokazuje się co jakiś czas od 3 lat. Ostatnio rok temu. Myślałem ze ja zlokalizowałem. Niestety wczoraj znów to samo i nie mam pomysłu gdzie szukać.
OPIS USTERKI:
Samochód wydaje Ci się sprawny w 100%. Ostatnią podróż kończysz na własnym parkingu pod blokiem. Za godzinę chcesz uruchomić auto -przekręcasz kluczyk, kontrolki się zapalają, immo gaśnie, niestety rozrusznik nie reaguje. Kontrolki nawet nie przygasają, nie słychać żadnej reakcji. Jednocześnie brak reakcji dmuchawy oraz elektryki foteli (nie wiem czy coś jeszcze nie działa wtedy).

Poprzednimi razy usterki nie zlokalizowałem -przechodziła samoistnie (widocznie przypadkiem coś ruszyłem) Wymieniłem nawet całą skrzynkę bezpieczników (stara miała wypalone gniazdo dmuchawy -sądziłem ze to może to)
Po moich zabiegach nagle prąd wracał -i parę miesięcy spokoju.
Ostatnim razem nie chciałem dać za wygraną, odnalazłem jakiś wątek na forum ze odpowiedzialna może być za to okrągła wtyczka pod akumulatorem. Zdemontowałem wiec akumulator oraz jego podstawę -niestety u mnie nie ma takiej wtyczki :-( w między czasie prąd się sam pojawił. Ale nie dawałem za wygraną -rozłączałem wszelkie możliwe połączenia. Znalazłem pomiędzy akumulatorem a scianą grodziową płaską wtyczkę na 2 piny (czerwony ciut grubszy i cienszy zielony przewód) Jej rozłączanie pozbawiało prądu rozrusznik, dmuchawę i fotele! Byłem pewien ze wreszcie zlokalizowałem śniedziejące połączenie. Oczyściłem wiec wtyczke i cieszyłem sie ze usterka wiece mnie nie będzie nękać.
Wczoraj usterka pojawiła się znów -wiec ja otwieram maskę, szybko oczyszczam wtyczkę -a tu NIC, NIE POMOGŁO... No i auto stoi, mróz jak diabli a ja dymam na piechotę.
PYTANIE:
gdzie jest taki punkt instalacji który możne pozbawić prądu jednocześnie cewkę rozrusznika, elektrykę foteli i silnik dmuchawy?
Zdaję sobie sprawę ze to jest jakaś pierdoła typu zaśniedziała wtyczka - tylko gdzie na nią trafić???

Dzięki za jakieś wskazówki
A tak w ogóle - to nie chce ktoś kupić Kappy 2,0t 16V z sekwencyjnym gazem?
Troche juz styrana ale wciąż ochoczo zwija asfalt przy wyprzedzaniu (oczywiście wtedy jak ma prąd :D )

Alan

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: Alan » 13 lut 2012, 9:28

Bezpiecznik na podszybiu.Uszkodzony automat rozrusznika,Słabe połączenie elektryczne na rozruszniku.

Przewód podający + na automat rozrusznika,jest jednocześnie masą dla dmuchawy,wycieraczek i kilku innych ustrojstw :)

Zasada jest taka że kiedy masz uruchomiony samochód na tym przewodzie jest masa,kiedy przekręcasz kluczyk pojawia się tam + i uruchamia rozrusznik,wyłączając w tym czasie w/w urządzenia.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: topcio » 13 lut 2012, 10:48

Duży bezpiecznik między aku a ścianą grodziową.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Alan

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: Alan » 13 lut 2012, 10:59

Topciu a czy wtedy nie będzie w ogóle napięcia na zegarach,stacyjce itp?

Jeśli masz tam dostęp do rozrusznika (nie wiem jak z miejscem w 4.16) odepnij przewód sterujący rozrusznikiem(kluczyk 10),zewrzyj go z masą i sprawdź czy po przekręceniu zapłonu (w żadnym razie nie próbuj odpalać) masz działające urządzenia.Jeśli tak to wina leży po stronie rozrusznika. Dla próby możesz też (przy odłączony przewodzie) podać na rozrusznik + i zobaczyć czy zacznie kręcić.Sprawdź czy tam gdzie zaznaczone jako klucz 13 nie są wypalone połączenia.(nie ma wpływu na niedziałające nawiewy,ale przy odpalaniu bardzo duży)

Nie wiem czy muszę wspominać ale takie zabawy wymagają zachowania bezpieczeństwa....auto na jałowym,ręczny itp

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, 11:23 przez Alan, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: topcio » 13 lut 2012, 11:03

Nie mam dostępu na tę chwilę, ale jak ostatnio (jakieś 1,5 roku temu) miałem problemy z brakiem prądu w rozruszniku, winny okazał się ten bezpiecznik - wypalona była jedna nóżka i raz łapał a raz nie.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Alan

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: Alan » 13 lut 2012, 11:08

Topciu,ale twoja zdaje się poliftowa tak? Wiem że np. u Dawida w JTD wyciągnięcie tego bezpiecznika nie odcina prądu,a w starszej TDS już tak. Może zatem być inaczej.Jeśli kolega ma 4.16 to wnioskuję że tam tak samo stara instalacja.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: KAPPA 2,0t 16V -brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fot

Post autor: topcio » 13 lut 2012, 12:15

Tak, moja qp jest poliftowa i całe szczęście nie sprawia problemów :) . Problem z rozrusznikiem miałem w 2,4 20V z 1996 roku, o ile pamiętam kontrolki świeciły jedynie rozrusznik się nie odzywał, na ten bezpiecznik trafiłem dość szybko i nie zgłębiałem tematu co jeszcze zanikło.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: Jedrek » 13 lut 2012, 14:07

Dzięki Koledzy za wskazówki. Wrócę do domu z pracy spróbuje to sprawdzić. Tyle ze zimno, auto pod blokiem a ja przeziębiony...
Ale to by się zgadzało -wtyczka którą opisałem jest na wiązce która biegnie w kierunku rozrusznika.
poprzednio wystarczyło ją "udrożnić" ale być może to był kolejny zbieg okoliczności -po prostu poruszałem przewodami i złapało styk. w mojej kappie jest bardzo mało miejsca a do tego jeszcze aparatura od gazu skutecznie zasłania nawet wzrokowy dostęp od góry. Konieczny kanał niestety
Jesli uda sie potwierdzić diagnozę -napiszę

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: Jedrek » 13 lut 2012, 21:11

Mimo przeziębienia zdołałem sprawdzić.
potwierdzam.
Alan miał rację.
Połączenie przewodów z elektromagnesem rozrusznika. Wystarczyło dotknąć je długim kijem przez niewielka lukę w osprzęcie silnika i wszystko działa. Na jutro musi wystarczyć (kij w bagażniku :-) ) jak się troszkę wykuruję zrobię porządek z tym kablem.
Być możne ten kabelek jest do wymiany -bo usterka odzywała rzadko się od kilku lat a w międzyczasie rozrusznik był wymieniany na całkiem nowy. Miałem raz taki przypadek w jakimś aucie ze kabel utlenił się wewnątrz izolacji.
Dzięki raz jeszcze za podpowiedź -należy się duże piwo!
205 konną Kappą jeździ się rewelacyjnie. Przywiozłem ja w Włoch jak miała jakieś 160 tys km. Juz tam była zagazowana. Sam nią zrobiłem ponad 140 tys. W zasadzie bezawaryjnie. Zaraz po przywiezieniu usunąłem fabryczne wady znane wszystkim: opadające światła (zimny lut), zimny lut w awaryjnych, klekoczący centralny zamek- i w zasadzie tyle. W między czasie jeszcze zastrajkował czujnik położenia wału i pękła sprężyna w stacyjce. Jak przychodzi zima straszy mnie pojawiającym się i znikającym komunikatem "usterka systemu sterowania silnikiem". Występuje to wyłącznie zimą i nie widzę żadnego negatywnego wpływu na jazdę. Jak temperatura na dworze jest plusowa nie pokazuje się nigdy. Ale chętnie pozbyłbym się na zawsze tego komunikatu -możne jakaś podpowiedź?

Jednak w tą zimę Kappa się na mnie uwzięła. Najpierw zamarzł centralny zamek w prawych drzwiach co znów wywołało klekotanie przy próbie otworzenia pilotem i brak możliwości zamknięcia pilotem, niedawno wyskubała zęby w pasku rozrządu mimo ze kompletny rozrząd miał niecałe 30 tys km. Poleciały wszystkie zawory. Parę dni po naprawie głowicy spalił się silnik dmuchawy mimo ze profilaktycznie usunąłem jesienią filtr kabinowy, a 2 dni po wymianie tego silnika nie chciała zapalić z powodu tego co w temacie. Widocznie usłyszała ze rozglądam się za nowszym autem i daje mi na koniec popalić. Ale i tak ją lubię. :-)

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: pani_bichoniowa » 26 kwie 2012, 9:03

Mieliśmy podobny problem z naszą Kappą z tym samym silnikiem. Męczyło nas to chyba rok lub półtora temu, dość często aż w końcu samo przestało... Często pomagało właśnie poruszanie kablami, wypięcie i wpięcie wtyczek itp... Tylko, że u nas była drobna różnica... Auto często gasło w czasie jazdy i ponownie się nie uruchamiało albo uruchamiało się po poruszaniu kablami...

Teraz nasz mechanik chciał wjechać nią na kanał, odpalił, przeparkował żeby innym autem wjechać na jej miejsce i jak wrócił do auta, ono już nie odpaliło...

Sprawdził, cytuję: "brakuje prądu sterującego cewką wysokiego napięcia" - do cewki prąd jest za cewką już nie, i na cewce chyba tez jest - tak zrozumiałam.

Nie wiem czego, ale nie zwrócił uwagi na immo czy dioda mruga/świeci... dziś jadę do niego z drugim kluczykiem i kompem z euroscanem i visa, oraz zwrócę uwagę na to czy fotele i dmuchawa działa.

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: Jedrek » 26 kwie 2012, 11:28

"pani_bichoniowa" przy opisywanej usterce -immo gaśnie, ale rozrusznik w ogóle nie zamierza kręcić. (nie słychać nic i nie przygasają kontrolki)
Jeśli masz takie właśnie objawy -to sprawdźcie te połączenia o których pisaliśmy wyżej.
U mnie przewód doprowadzający prąd do elektromagnesu rozrusznika był połączony na wsuwkę i ta wredna wysunęła się ale była tuż obok. Więc przy próbie ruszania kablami dotykała tam gdzie powinna i rozrusznik zaczynał kręcić.

Awatar użytkownika
pani_bichoniowa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 113
Rejestracja: 16 cze 2011, 13:42
Imię: Karolina
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: pani_bichoniowa » 30 kwie 2012, 17:13

No więc, ciężko stwierdzić co było nie tak, bo pojechałam do naszego mechanika, zasiadłam w fotelu i Kapcia odpaliła na pyk...
Nie wykluczam, że się stęskniła za nami, bo stoi u mechanika już od grudnia :) a on jej po znaczku z pewnością nie posmyrał... :)

Awatar użytkownika
bufi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2324
Rejestracja: 09 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz

Re: Kappa 2,0t 16V - brak prądu na rozrusznik, dmuchawę i fo

Post autor: bufi » 01 maja 2012, 0:17

:lol: :lol: :lol:
pani_bichoniowa pisze:No więc, ciężko stwierdzić co było nie tak, bo pojechałam do naszego mechanika, zasiadłam w fotelu i Kapcia odpaliła na pyk...
Nie wykluczam, że się stęskniła za nami, bo stoi u mechanika już od grudnia :) a on jej po znaczku z pewnością nie posmyrał... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”