
Kappa 16 litrów gazu...
Kappa 16 litrów gazu...
...na setkę w trasie mi żłopie, pijaczka jedna... Co prawda walnięta podobno sonda lambda, ale serwis mówi, że dla gazu to nie ma znaczenia, zaś gazownicy po podpięciu do kompa stwierdzają, że wszystko w porządku... Instalacja jakaś zwykła, ponoć komputer II generacji. Może ktoś coś doradzi...?
[/img]

- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kappa 16 litrów gazu...
Jesli instalacja drugiej generacji to komputer gazowy zczytuje informacje m.in. z sondy i na podstawie tych danych dobiera odpowiednie ustawienie sinika krokowego, a co za tym idzie odpowiednia dawke gazu w poszczegonych zakresach pracy silnika. Skoro sonda jest uszkodzona to powinno wywalic check engine. Sprawdz czy komputer zarejestrowal jakis blad.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Kappa 16 litrów gazu...
No oczywiście, cały czas świeci kontrolka "check", ale powiedziano mi, że to normalne po założeniu instalacji gazowej :-> Podobno zapaliła się zaraz po tej instalacji i ma tak do dziś. Samochód podobno palił 12 litrów, oczywiście przy świecacej się kontrolce "check"."mario09" pisze:Skoro sonda jest uszkodzona to powinno wywalic check engine. Sprawdz czy komputer zarejestrowal jakis blad.
No ale teraz wiem, że najpierw muszę zrobić sondę, a potem ewentualnie szukać dalszych winnych. Dzięki!

- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa 16 litrów gazu...
Kiepsko założona instalacja. Nawet II generacje da sie zalożyż w Kappie bez Checka."Czarek" pisze:
No oczywiście, cały czas świeci kontrolka "check", ale powiedziano mi, że to normalne po założeniu instalacji gazowej :->
Kappa 16 litrów gazu...
Możesz doradzić gdzie pojechać, żeby to poprawić i nie zapłakać nad rachunkiem?"tomek" pisze:Kiepsko założona instalacja. Nawet II generacje da sie zalożyż w Kappie bez Checka.

- tomek
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6852
- Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Brodnica
- Kontakt:
Kappa 16 litrów gazu...
Niestety nie znam warszawiskich gazownikow."Czarek" pisze: Możesz doradzić gdzie pojechać, żeby to poprawić i nie zapłakać nad rachunkiem?
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Kappa 16 litrów gazu...
Podjedz do Energy Gaz Polska www.egp.pl"Czarek" pisze:Możesz doradzić gdzie pojechać, żeby to poprawić i nie zapłakać nad rachunkiem?"tomek" pisze:Kiepsko założona instalacja. Nawet II generacje da sie zalożyż w Kappie bez Checka.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Kappa 16 litrów gazu...
i to jest BARDZO dobry pomysl !!"mario09" pisze:Podjedz do Energy Gaz Polska www.egp.pl"Czarek" pisze:Możesz doradzić gdzie pojechać, żeby to poprawić i nie zapłakać nad rachunkiem?"tomek" pisze:Kiepsko założona instalacja. Nawet II generacje da sie zalożyż w Kappie bez Checka.
Kappa 16 litrów gazu...
No właśnie tam już byłem"mario09" pisze:Podjedz do Energy Gaz Polska www.egp.pl




Ja nie instalowałem gazu, taką już kupiłem"larry123" pisze:szkoda ze od razu nie pojechales na instaleje do epg

Dam znać po środzie co wymyślili.
Kappa 16 litrów gazu...
Panowie, moja miała spalanie na poziomie 16 l/100 km Pb 95 w cyklu miejskim
Ale nauczyłem się jeździć spokojnie, noga nieco zelżała i teraz po mieście popala sobie ok. 12 litrów benzynki. Nie ma się co streswać
Zawsze 16 litrów gazu kosztuje mniej niż 16 litrów benzyny, a mniemam że chodzi tu o oszczędność a nie przyjemność z jazdy 



Pozdrawiam Pablo
Kappa 16 litrów gazu...
Takie mam pytanie .Gdzie logika zakładać instalkę za 3600zł
do tego wydać na jakąś diagnostyke z tym związaną ze 400zł ?Potem na domiar złego spalanie 15l i lepiej LPG.
Kiedy to ma się spłacić?
Skoro ja 100km przejadę średnio za 36zł na bęzynie ,a na gazie to samo miał bym zapłacić 30 zł z masą problemów przy okazji.
LPG jest dobre dla jednopunktów raczej .
do tego wydać na jakąś diagnostyke z tym związaną ze 400zł ?Potem na domiar złego spalanie 15l i lepiej LPG.
Kiedy to ma się spłacić?
Skoro ja 100km przejadę średnio za 36zł na bęzynie ,a na gazie to samo miał bym zapłacić 30 zł z masą problemów przy okazji.
LPG jest dobre dla jednopunktów raczej .
Jurek odszedł od nas na zawsze...
Kappa 16 litrów gazu...
Logika bierze w łeb, gdy ktoś spartoli sprawę. Instalacja, o której piszesz (3600PLN) - to raczej instalacja IV generacji, a nie II - z którą to ma kolega problemy. Przy dobrze zrobionej II generacji, którj koszt wynosi połowę tego co napisałeś, spalanie średnie zamyka się w max 13l/100 (wiem bo mam) - co daje ok. 26PLN/100 (dałem 2PLN/l gazu - to jest cena średnioroczna). W sigu masz napisane 9,5l/100 benzyny - więc nie wiem skąd te Twoje 36zł na benzynie, przyjmijmy cenę średnioroczną na 4,1PLN*9,5 = mamy ~39PLN/100. Różnica banalna bo 13PLN/100. Zwrot kosztów instalacji mamy więc po mniej niż 15000km. Dla mnie to mniej niż rok. Co do kosztów diagnostyki - 400PLN wrzućmy między bajki, bo mnie to kosztuje 30PLN/rok za wymianę filterka + przegląd u gazownika + ok. 70PLN/rok za przegląd auta (o tyle jest droższy niż standard)."sloneczna" pisze:Gdzie logika zakładać instalkę za 3600zł
do tego wydać na jakąś diagnostyke z tym związaną ze 400zł ?Potem na domiar złego spalanie 15l i lepiej LPG.
Kiedy to ma się spłacić?
Skoro ja 100km przejadę średnio za 36zł na bęzynie ,a na gazie to samo miał bym zapłacić 30 zł z masą problemów przy okazji.
LPG jest dobre dla jednopunktów raczej .
Wniosek - jest to logiczne, gdy ktoś dobrze to zrobi....
Żebym nie został odebrany jako wielki orędownik instalacji gazowych to:
a) instalację kupiłem z autem (sam nie wiem czy założyłłbym - patrz punkt b)
b) w poprzdenim aucie nie miałem, potem się wahałem i na wahaniach przejeździłem ok. 50 tys km i 4 lata, gdy koszt instalacji zwróciłby mi się po nie całych 20 tys km (poprzednie auto to był jednopunkt, a instalacje 4 lata temy były dość drogie)
c) ciekawe, że podobną opinię do Twojej miałem, dopóki nie spełniłem punktu a

Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE
Kappa 16 litrów gazu...
Wpis 9,5l/100 jest perwszym wpisem i jest nie precyzyjny (tankowałem 35l i wpisałem stan licznika po tankowaniu ).
Z wcześniejszych obserwacji mieści sie w granicach 8-9 l .
O ile II generacja jest taka oszczędna to po co pchać sie w drogie instalacje . To właśnie one mają być oszczędne ,a tu efekt odwrotny.
Nie jednak to LPG jak dla mnie w Kappie to pomyłka ,po co mam popsuć jeszcze dobry samochód.
Jak to kiedyś kumpej powiedział (posiada A8)"Opciach takim samochodem pod dystrybutor LPG podjechać "ale nie w tym rzecz .
Skoro kupuje samochód w miarę luksusowy (nie ważne ilu letni wystarczy ,że w swoim okresie był drogi)z silnikiem powyżej 150KM ,to muszę wkalkulować jego utrzymanie oraz drogie części i apetyt na paliwo.Dla oszczędnych są klekoty,które napewno po dodaniu do benzyniaka ceny instalacji nie będą droższe .Dlatego limuzyn wszyscy nie kupują .
Z wcześniejszych obserwacji mieści sie w granicach 8-9 l .
O ile II generacja jest taka oszczędna to po co pchać sie w drogie instalacje . To właśnie one mają być oszczędne ,a tu efekt odwrotny.
Nie jednak to LPG jak dla mnie w Kappie to pomyłka ,po co mam popsuć jeszcze dobry samochód.
Jak to kiedyś kumpej powiedział (posiada A8)"Opciach takim samochodem pod dystrybutor LPG podjechać "ale nie w tym rzecz .
Skoro kupuje samochód w miarę luksusowy (nie ważne ilu letni wystarczy ,że w swoim okresie był drogi)z silnikiem powyżej 150KM ,to muszę wkalkulować jego utrzymanie oraz drogie części i apetyt na paliwo.Dla oszczędnych są klekoty,które napewno po dodaniu do benzyniaka ceny instalacji nie będą droższe .Dlatego limuzyn wszyscy nie kupują .
Jurek odszedł od nas na zawsze...