Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Witam
I w końcu wykrakałem, zawsze kiedy któraś z kontrolek w mojej Teresce się zapaliła to po paru dniach zgasła . Parę dni temu zapaliła się kontrolka silnika do dnia dzisiejszego się pali , więc wpadłem w popłoch . Posprawdzałem większość dostępnych połączeń , przy okazji poprawiłem złącze air-bagu pod siedzeniem które się wiecznie zapalało , ale kontrolka silnika niezgasła . Znalazłem jedną usterkę pęknięta rura dolotu kolektora ssącego ( tak to się chyba nazywa , zaraz za przepustnicą ) którą już wstępnie zamówiłem ( mam nadzieję że to ona jest powodem moich problemów ) . Zastanawiając się nad tym problemem , wpadłem na pomysł aby kupić złącze diagnostyczne i program do diagnozy wszelkich usterek . Mam problem z wyborem, na allegro złączy diagnostycznych jest mnóstwo , program na pewno Fiatecuscan tylko które złącze wybrać . Mam prośbę czy jest osoba która jest w stanie określić jaki komplet złączy mam kupić aby Sam sobie sprawdzić co jest popsute , podkreślam iż nigdy nie wykonywałem takiej operacji , jak łączenie się z ECU przez komputer. Na forum jest pełno informacji dotyczących złączy OBDI,OBDII,OBDII ,ELMitd. które nic mi nie mówią . Interesuje mnie złącze do Thesis 3,2 .
Pozdrawiam
Kacper
I w końcu wykrakałem, zawsze kiedy któraś z kontrolek w mojej Teresce się zapaliła to po paru dniach zgasła . Parę dni temu zapaliła się kontrolka silnika do dnia dzisiejszego się pali , więc wpadłem w popłoch . Posprawdzałem większość dostępnych połączeń , przy okazji poprawiłem złącze air-bagu pod siedzeniem które się wiecznie zapalało , ale kontrolka silnika niezgasła . Znalazłem jedną usterkę pęknięta rura dolotu kolektora ssącego ( tak to się chyba nazywa , zaraz za przepustnicą ) którą już wstępnie zamówiłem ( mam nadzieję że to ona jest powodem moich problemów ) . Zastanawiając się nad tym problemem , wpadłem na pomysł aby kupić złącze diagnostyczne i program do diagnozy wszelkich usterek . Mam problem z wyborem, na allegro złączy diagnostycznych jest mnóstwo , program na pewno Fiatecuscan tylko które złącze wybrać . Mam prośbę czy jest osoba która jest w stanie określić jaki komplet złączy mam kupić aby Sam sobie sprawdzić co jest popsute , podkreślam iż nigdy nie wykonywałem takiej operacji , jak łączenie się z ECU przez komputer. Na forum jest pełno informacji dotyczących złączy OBDI,OBDII,OBDII ,ELMitd. które nic mi nie mówią . Interesuje mnie złącze do Thesis 3,2 .
Pozdrawiam
Kacper
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Złącze diagnostyczne to fiatowskie ELM327, są przewodowe i bezprzewodowe. Najważniejsze aby było zakończone złączem USB (łatwy interfejs komputerowy. Pozwala na odczyt wszystkich informacji przez CAN związanych z pracą silnika i innych podzespołów. Używając komputera lub telefonu pozwala przeanalizować dane i wychwycić ewentualne nieprawidłowości. Ja mam przewodowy i bezprzewodowy. Niektórzy wypisują cuda o ich złączach, ale zawsze różnice są minimalne. Możesz mieć problem z niektórymi bezprzewodowymi, ale to łatwe do usunięcia.
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
To jednak myślisz, że nie sprzedaszkacprus82 pisze:Witam
I w końcu wykrakałem, zawsze kiedy któraś z kontrolek w mojej Teresce się zapaliła to po paru dniach zgasła . Parę dni temu zapaliła się kontrolka silnika do dnia dzisiejszego się pali , więc wpadłem w popłoch . Posprawdzałem większość dostępnych połączeń , przy okazji poprawiłem złącze air-bagu pod siedzeniem które się wiecznie zapalało , ale kontrolka silnika niezgasła . Znalazłem jedną usterkę pęknięta rura dolotu kolektora ssącego ( tak to się chyba nazywa , zaraz za przepustnicą ) którą już wstępnie zamówiłem ( mam nadzieję że to ona jest powodem moich problemów ) . Zastanawiając się nad tym problemem , wpadłem na pomysł aby kupić złącze diagnostyczne i program do diagnozy wszelkich usterek . Mam problem z wyborem, na allegro złączy diagnostycznych jest mnóstwo , program na pewno Fiatecuscan tylko które złącze wybrać . Mam prośbę czy jest osoba która jest w stanie określić jaki komplet złączy mam kupić aby Sam sobie sprawdzić co jest popsute , podkreślam iż nigdy nie wykonywałem takiej operacji , jak łączenie się z ECU przez komputer. Na forum jest pełno informacji dotyczących złączy OBDI,OBDII,OBDII ,ELMitd. które nic mi nie mówią . Interesuje mnie złącze do Thesis 3,2 .
Pozdrawiam
Kacper
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Sprzedam nie sprzedam naprawić trzeba . Im dłużej oswajam się z myślą że kiedyś może Tereski zabraknąć pod domem tym bardziej mi szkoda się pozbywać , bo tak naprawdę to te wszystkie opinie że ten samochód jest strasznie awaryjny jakoś w moim przypadku jest inaczej , co prawda czasami coś się zapali ale po chwili zgaśnie . Auto które ma tyle wtyczek pod siedzeniem ma prawo piszczeć . Włosi trochę przesadzili z tą elektroniką , po co tak komplikować
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Włosi? Byś zobaczył co się dzieje w WV Phaeton tylko tu o tym nikt nie pisze.kacprus82 pisze: Włosi trochę przesadzili z tą elektroniką , po co tak komplikować
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Te wszystkie komplikacje są spowodowane potrzebą zniechęcenia potencjalnego elektro-mechanika do podjęcia naprawy . W chwili kiedy zobaczy cały ten koszmar ( plątanina skłębionych przewodów ) od razu chęć ingerencji w elektrykę mu przechodzi . Posiadam autko typowo do wożenia cementy micra i tam tak naprawdę to większość czujników jest odłączona , tylko wiszą wtyczki
. Mimo okrojonego układu elektrycznego auto jeździ . Bez tych komplikacji

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Czy odłączałeś akumulator? Jeśli nie spróbuj odłączyć na kilka godzin, czasami błędy po takim resecie znikają. Przyczyn może być bardzo wiele. Miałem coś podobnego przez tydzień, przeleciałem najpierw sam nic, potem diagnoskopem zabuliłem 150 PLN, potem gdzieś przeczytałem, że wystarczy zresetować przez odłączenie akumulatora. Po tym resecie (sposób bezkosztowy) minęło więcej niż pół roku i wszystko działa, a żółta lampka zawsze gaśnie po uruchomieniu silnika.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
A tu Mnie oświeciłeś , przecież ja tak robiłem w Moich starych samochodach , a tu nawet o tym nie pomyślałem . Może nie brałem tego pod uwagę ze względu na to że zapomniałem gdzie jest akumulator . Jutro poszukam go w bagażniku
. Jeszcze jedno pytanie , czy jak odłączę akum. na dobę to po ponownym załączeniu ruszę z miejsca , czy trzeba np.za pomocą serwisu coś ustawić . ( pamiętam że już ktoś to pisał , ale nie pamiętam gdzie ). Aha tam są dwa akumulatory czy odłączyć obydwa .

Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Aku masz jeden. Z lewej strony w bagażniku.
Nie powinieneś mieć żadnych problemów. Mi tylko poświeciła się kontrolka od esp przez jeden dzień
Nie powinieneś mieć żadnych problemów. Mi tylko poświeciła się kontrolka od esp przez jeden dzień

Były: Lancia Delta II 2.0 '94, Lancia Delta GT i.e '92, Fiat Bravo 1.6 '97
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Jest: Thesis 3.2 Emblema '03 oraz Astra II 1.8 kombi '00
Re: Problemy z ECU PO RAZ PIERWSZY
Odłączanie akumulatora to żadna naprawa i jeśli coś się po tym zabiegu zmienia to tylko przypadek. To co sobie komp zapisze to nie "odda" po stracie prądu. Jeśli taki reset by wszystko załatwiał to nie byłoby co robić przy samochodach.kacprus82 pisze:A tu Mnie oświeciłeś , przecież ja tak robiłem w Moich starych samochodach , a tu nawet o tym nie pomyślałem . Może nie brałem tego pod uwagę ze względu na to że zapomniałem gdzie jest akumulator . Jutro poszukam go w bagażniku. Jeszcze jedno pytanie , czy jak odłączę akum. na dobę to po ponownym załączeniu ruszę z miejsca , czy trzeba np.za pomocą serwisu coś ustawić . ( pamiętam że już ktoś to pisał , ale nie pamiętam gdzie ). Aha tam są dwa akumulatory czy odłączyć obydwa .
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Najpierw trochę historii i teorii.
Niemal od początku pojawienia się pierwszych układów mikroprocesorowych równoległe zaczęto wykorzystywać je w samochodach. Układy cyfrowe wbudowane w podzespoły samochodowe powoli zastępują elementy mechaniczne, analogowe i elektromechaniczne. Zastosowanie magistral komunikacyjnych sprawiło, że układy współpracują ze sobą w ściśle określony sposób. Algorytmy są w stanie wykryć uszkodzone podzespoły, elementy, czujniki. W pamięci zapisywane są kody błędów, które można odczytać urządzeniem diagnostycznym podłączanym do złącza diagnostycznego pojazdu. W zależności od modelu i wyposażenia pojazdu można diagnozować silnik, system ABS, immobilizer, panel wskaźników deski rozdzielczej, system poduszek powietrznych, sterowanie okien i drzwi, automatyczną klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, centralny komputer sterujący, funkcje komfortu, radioodtwarzacz, TV/DVD i wiele innych. Protokoły transmisji danych, począwszy od ALDL, w którym wykorzystano modulację szerokości impulsów (PWM) po ISO 9141-2, ISO 15765-4 (CAN), a teraz magistralach wysokiej przepustowości danych - FlexRay oraz MOST wykorzystującej jako medium transmisyjne światłowód.
Pokrótce kontroler realizuje algorytm, który bada i analizuje parametry silnika w czasie rzeczywistym. Jeżeli zostały przekroczone dopuszczalne wartości parametru mającego zasadniczy wpływ na zwiększoną emisję spalin kierowca jest informowany poprzez zapalenie się wskaźnika kontrolnego OBD MIL (CHECK). Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe jedynie za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.
I dlatego stosuje się reset podobnie jak w każdym komputerze. Można wyłączyć bezpiecznik lub odłączyć akumulator. Odłącza się akumulator bo nie trzeba szukać bezpiecznika głównego. Potem dochodzi do autoadaptacji lub samoregulacji, w niektórych samochodach powrót do ustawień fabrycznych następuje po przejechaniu kilku kilometrów, nie będę dalej nudził.
Niemal od początku pojawienia się pierwszych układów mikroprocesorowych równoległe zaczęto wykorzystywać je w samochodach. Układy cyfrowe wbudowane w podzespoły samochodowe powoli zastępują elementy mechaniczne, analogowe i elektromechaniczne. Zastosowanie magistral komunikacyjnych sprawiło, że układy współpracują ze sobą w ściśle określony sposób. Algorytmy są w stanie wykryć uszkodzone podzespoły, elementy, czujniki. W pamięci zapisywane są kody błędów, które można odczytać urządzeniem diagnostycznym podłączanym do złącza diagnostycznego pojazdu. W zależności od modelu i wyposażenia pojazdu można diagnozować silnik, system ABS, immobilizer, panel wskaźników deski rozdzielczej, system poduszek powietrznych, sterowanie okien i drzwi, automatyczną klimatyzację, automatyczną skrzynię biegów, centralny komputer sterujący, funkcje komfortu, radioodtwarzacz, TV/DVD i wiele innych. Protokoły transmisji danych, począwszy od ALDL, w którym wykorzystano modulację szerokości impulsów (PWM) po ISO 9141-2, ISO 15765-4 (CAN), a teraz magistralach wysokiej przepustowości danych - FlexRay oraz MOST wykorzystującej jako medium transmisyjne światłowód.
Pokrótce kontroler realizuje algorytm, który bada i analizuje parametry silnika w czasie rzeczywistym. Jeżeli zostały przekroczone dopuszczalne wartości parametru mającego zasadniczy wpływ na zwiększoną emisję spalin kierowca jest informowany poprzez zapalenie się wskaźnika kontrolnego OBD MIL (CHECK). Zgaśnięcie kontrolki jest możliwe jedynie po usunięciu usterki. Usunięcie kodów wystąpienia usterki z pamięci komputera jest możliwe jedynie za pomocą urządzenia diagnostycznego lub odłączeniu zasilania sterownika.
I dlatego stosuje się reset podobnie jak w każdym komputerze. Można wyłączyć bezpiecznik lub odłączyć akumulator. Odłącza się akumulator bo nie trzeba szukać bezpiecznika głównego. Potem dochodzi do autoadaptacji lub samoregulacji, w niektórych samochodach powrót do ustawień fabrycznych następuje po przejechaniu kilku kilometrów, nie będę dalej nudził.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Dziękuje za tak szczegółową odpowiedz . W moich poprzednich samochodach HONDA jak miałem problemy w ECU odłączałem akumulator na noc , po czym rano odpalałem samochód i czekałem aż się zagrzeje do temperatury pracy , po czym wyłączałem zapłon i samochód chodził jak bajeczka . Czy taką samąoperację można wykonać w Lancii . Dodatkowo kolega w pracy posiada interfejs OBD2 czy można go zastosować do diagnostyki czy muszę kupić ten ELM327 . To są chyba takie same wtyki .
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Jak napisałem dotyczy to wszystkich samochodów. Z tego co wiem, jest tylko podtrzymanie pamięci ustawień fabrycznych i dodatkowo osobny akumulator systemu hamulców. Więc nie widzę przeszkód.
System OBD2 (EOBD - europejski) jest obowiązujących standardem w pojazdach sprzedawanych w Unii po 1 stycznia 2001 roku w UE,
w Polsce po 1 stycznia 2002 roku. W uproszczeniu OBD II umożliwia wykrycie usterek będących głównymi czynnikami zwiększonej emisji spalin. Z dat wynika, że nie ma problemu z diagnozą.
System OBD2 (EOBD - europejski) jest obowiązujących standardem w pojazdach sprzedawanych w Unii po 1 stycznia 2001 roku w UE,
w Polsce po 1 stycznia 2002 roku. W uproszczeniu OBD II umożliwia wykrycie usterek będących głównymi czynnikami zwiększonej emisji spalin. Z dat wynika, że nie ma problemu z diagnozą.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Więc idę odłączać akumulator , jutro rano go podłącze spowrotem zobczymy czy coś się zmieni ( oby nie na gorsze
).
A co do interfejsów poczytałem trochę o podłączeniach i wtykę mam za schowkiem przy lewej nodze kierowcy , a interfejs wybrałem taki http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html. Mam nadzieję że ten będzie odpowiedni do sprawdzenie błędów ?.

A co do interfejsów poczytałem trochę o podłączeniach i wtykę mam za schowkiem przy lewej nodze kierowcy , a interfejs wybrałem taki http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/inter ... -v14b.html. Mam nadzieję że ten będzie odpowiedni do sprawdzenie błędów ?.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Dla uściślenia to jest to gniazdo diagnostyki OBDII
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.