Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 495
- Rejestracja: 14 maja 2011, 22:04
- Lokalizacja: bielsko-biała
- Kontakt:
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
elm na usb i fes dziala idelanie z tym autem
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 346
- Rejestracja: 02 maja 2011, 21:04
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Napisz, czy reset lub diagnostyka coś dały.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Witam
Odłączenie akumulatora nic nie dało , kontrolka nadal drażni Moje oczy . Chodź powiem szczerze że tak jakby silnik płynniej pracował ( może to jest tylko moje subiektywne odczucie ). Co prawda po podłączeniu zapaliła się lampka trójkąt z wykrzyknikiem i aureolą ale po paru kilometrach zgasła .
Co do podłączenia interfejsu OBDII od kolegi to się nie odważyłem , On ma interfejs od Passata (przed 2000r) jakiś VAG więc niezgodny z tym co piszą na stronie FES . Nie chciałem ryzykować poczekam aż przyślą mi kabel z viakena(ELM327) . Te parę dni będę Musiał się przemęczyć . Podejrzewam jak wymienię przewód z puszką rezonansową to problem zniknie , ale to jest tylko Moje gdybanie .
O postępach moich nieudolnych napraw będę informował .
Odłączenie akumulatora nic nie dało , kontrolka nadal drażni Moje oczy . Chodź powiem szczerze że tak jakby silnik płynniej pracował ( może to jest tylko moje subiektywne odczucie ). Co prawda po podłączeniu zapaliła się lampka trójkąt z wykrzyknikiem i aureolą ale po paru kilometrach zgasła .
Co do podłączenia interfejsu OBDII od kolegi to się nie odważyłem , On ma interfejs od Passata (przed 2000r) jakiś VAG więc niezgodny z tym co piszą na stronie FES . Nie chciałem ryzykować poczekam aż przyślą mi kabel z viakena(ELM327) . Te parę dni będę Musiał się przemęczyć . Podejrzewam jak wymienię przewód z puszką rezonansową to problem zniknie , ale to jest tylko Moje gdybanie .
O postępach moich nieudolnych napraw będę informował .
- chevrooletcamaro
- Forumowicz/ka
- Posty: 271
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 12:40
- Imię: Wiola
- Lokalizacja: Świerklany
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Witam.
Moje spostrzeżenia. Także mam thesiskę jeśli chodzi o testery diagnostyczne to u mnie to wygląda ciekawie bo serwisowy Magneti Mirelli się nie może połączyć co mnie strasznie dziwi , a KTS z Boscha łapie od razu tylko KTS jest z bluthooth i pędzi bez problemu ale całość kosztuje ok 14 kafelek więc drogo
u mnie jak się "check" z silnika zapalił to się okazało, że pokazywał cuda wianki na testerze ale blisko turbiny a rzeczywiście okazało się, że wężyk od turbo wsunął się w chłodnicę i wiatrak go przeciął. To na tyle moich spostrzeżeń.
pozdrawiam
Moje spostrzeżenia. Także mam thesiskę jeśli chodzi o testery diagnostyczne to u mnie to wygląda ciekawie bo serwisowy Magneti Mirelli się nie może połączyć co mnie strasznie dziwi , a KTS z Boscha łapie od razu tylko KTS jest z bluthooth i pędzi bez problemu ale całość kosztuje ok 14 kafelek więc drogo

pozdrawiam
Fiat Cinquecento 700, Opel Astra I , Seat Ibiza 1.4, Peugeot 306 XS Lancia Thesis 2.4 JTD
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Czytałem różne opinie na temat resetu przez odpięcie akumulatora w Thesisie przy okazji problemu ze skrzynią z innych for oraz wszystko co mi wpadło o CAN i myślę ze to nie jest rozwiązanie. Nawet jeśli problem był chwilowy.
Mnie po wyjęciu akumulatora dowaliło jeszcze błędów ABS i kierownicy (istna choinka).
Dlatego polecam kupić jakiś ELM sprzedawca powinien zagwarantować kompatybilność (koniecznie zapytaj pisemnie byś mógł reklamować jakby co).
Niektóre ELM miały błąd konstrukcyjny i nie ze wszystkimi autami pracują.
Do tego można kupić licencję FiatEcuScan za 150PLN dający dostęp do wszystkich modułów. Darmowe obsłużą tylko silnik, a Ty masz tam kilkanaście różnych modułów. (lub inny ale nie znam ceny)
Program daje Ci informację o rodzaju usterki i nawet jeżeli nie jesteś mistrzem świata w elektronice pojazdowej to przynajmniej wiesz o co zapytać lub jak rozmawiać w warsztacie lub czy po prostu olać problem. Koszt jak jedna wizyta w warsztacie -więc każde następne podpięcie masz gratis.
Pamiętaj że błąd nie spadł z nieba i należy sprawdzić co było przyczyną żeby później nie obudzić się na trasie z ręką w nocniku.
Jeśli chodzi o łącznik miedzy przepustnicą a puszką rezonansową to na razie oklej ją porządnie tą szarą płócienną-gumowaną taśmą i już coś będziesz wiedział.
Zapalenie się kontrolki silnika nie zawsze musi świadczyć o błędzie układu wtryskowego bo poszczególne centralki wymieniają się informacjami a w szczególności z czujników. Dobrze jest też obejrzeć złącza pod maską szczególnie od sond lambda i te w skrzynkach przy kolektorze ssącym, bo przy wielu pracach mechanicy muszą je rozpinać. Czasami zdarzy się że zapinka nie zaskoczy i po jakimś czasie złącze się poluzuje i problem gotowy.
Ja po wpięciu "wypadniętego" konektorka elektrozaworu SLT skrzyni oraz przejrzeniu i przemyciu złączek zapomniałem o problemach
Mnie po wyjęciu akumulatora dowaliło jeszcze błędów ABS i kierownicy (istna choinka).
Dlatego polecam kupić jakiś ELM sprzedawca powinien zagwarantować kompatybilność (koniecznie zapytaj pisemnie byś mógł reklamować jakby co).
Niektóre ELM miały błąd konstrukcyjny i nie ze wszystkimi autami pracują.
Do tego można kupić licencję FiatEcuScan za 150PLN dający dostęp do wszystkich modułów. Darmowe obsłużą tylko silnik, a Ty masz tam kilkanaście różnych modułów. (lub inny ale nie znam ceny)
Program daje Ci informację o rodzaju usterki i nawet jeżeli nie jesteś mistrzem świata w elektronice pojazdowej to przynajmniej wiesz o co zapytać lub jak rozmawiać w warsztacie lub czy po prostu olać problem. Koszt jak jedna wizyta w warsztacie -więc każde następne podpięcie masz gratis.
Pamiętaj że błąd nie spadł z nieba i należy sprawdzić co było przyczyną żeby później nie obudzić się na trasie z ręką w nocniku.
Jeśli chodzi o łącznik miedzy przepustnicą a puszką rezonansową to na razie oklej ją porządnie tą szarą płócienną-gumowaną taśmą i już coś będziesz wiedział.
Zapalenie się kontrolki silnika nie zawsze musi świadczyć o błędzie układu wtryskowego bo poszczególne centralki wymieniają się informacjami a w szczególności z czujników. Dobrze jest też obejrzeć złącza pod maską szczególnie od sond lambda i te w skrzynkach przy kolektorze ssącym, bo przy wielu pracach mechanicy muszą je rozpinać. Czasami zdarzy się że zapinka nie zaskoczy i po jakimś czasie złącze się poluzuje i problem gotowy.
Ja po wpięciu "wypadniętego" konektorka elektrozaworu SLT skrzyni oraz przejrzeniu i przemyciu złączek zapomniałem o problemach

FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Witam
Po pierwsze chciałbym podziękować wszystkim którzy pomogli Mi w wybraniu odpowiedniego interfejsu i co zrobić .
Więc jako słaby fachowiec od diagnostyki udało mi się zdiagnozować moją Tereskę , wstępne problemy z komunikacją interfejsu już mam za sobą . Komplet ELM327 i FES jest rzeczywiście kompatybilny i wszystko działa bez problemu ( najważniejsze jest żeby dobrać odpowiednią prędkość złącza u Mnie wystartował na 38400). W między czasie zanim dostałem kabelek naprawiłem dwie tylne klamki które od roku niebyły sprawne ale to napiszę w nowym poście . Wracając do tematu po odpaleniu FESa komputer miał parę błędów które niestety pod wpływem emocji skasowałem bez zapisania . Z czystą listą błędów zapaliłem samochód i tu się dopiero zaczeło . Pokazały się błędy P0130,P0300,P0301,P0302 czyli sonda Lambda przed katalizatorem , trzy ostatnie błędy to wypadanie zapłonu ogólne i 1 ,2 cylinder . Nie daje mi to spokoju czy możliwe jest aby te wszystkie rzeczy nawaliły w jednym czasie , dwa tygodnie temu żadna kontrolka się nie zapalała , a tu nagle świece , cewki ,i sonda?. Zbliża się parę dni wolnych to zrobię przegląd wszystkich połączeń , wjadę na kanał to obejrzę sobie te sondy może rzeczywiście problem leży w połączeniach . Podejrzewam że problem nie jest stały , w sobotę kontrolka MIL zgasła na parędziesiąt kilometrów więc co nagle na parę kilometrów wszystko grało ..
Po pierwsze chciałbym podziękować wszystkim którzy pomogli Mi w wybraniu odpowiedniego interfejsu i co zrobić .
Więc jako słaby fachowiec od diagnostyki udało mi się zdiagnozować moją Tereskę , wstępne problemy z komunikacją interfejsu już mam za sobą . Komplet ELM327 i FES jest rzeczywiście kompatybilny i wszystko działa bez problemu ( najważniejsze jest żeby dobrać odpowiednią prędkość złącza u Mnie wystartował na 38400). W między czasie zanim dostałem kabelek naprawiłem dwie tylne klamki które od roku niebyły sprawne ale to napiszę w nowym poście . Wracając do tematu po odpaleniu FESa komputer miał parę błędów które niestety pod wpływem emocji skasowałem bez zapisania . Z czystą listą błędów zapaliłem samochód i tu się dopiero zaczeło . Pokazały się błędy P0130,P0300,P0301,P0302 czyli sonda Lambda przed katalizatorem , trzy ostatnie błędy to wypadanie zapłonu ogólne i 1 ,2 cylinder . Nie daje mi to spokoju czy możliwe jest aby te wszystkie rzeczy nawaliły w jednym czasie , dwa tygodnie temu żadna kontrolka się nie zapalała , a tu nagle świece , cewki ,i sonda?. Zbliża się parę dni wolnych to zrobię przegląd wszystkich połączeń , wjadę na kanał to obejrzę sobie te sondy może rzeczywiście problem leży w połączeniach . Podejrzewam że problem nie jest stały , w sobotę kontrolka MIL zgasła na parędziesiąt kilometrów więc co nagle na parę kilometrów wszystko grało ..
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Możesz mieć problem z cewką lub wtryskiem.
Ja bym zamienił miejscami (po jednym i sprawdził czy się nie przeniesie na inny cylinder). przy problemie z wtryskiem/cewka może również pokazać błąd sondy (dobrej) bo ECU nie skoryguje problemu dawką paliwa.
Poza tym wiązka do cewek i sondy nie grzeszy solidnością (jest bardzo delikatna) rozepnij ostrożnie i nie zaszkodzi spsikać jakimś kontakt-sprayem. Warto sprawdzić/zmienić świece jeśli już czas.
Ja bym zamienił miejscami (po jednym i sprawdził czy się nie przeniesie na inny cylinder). przy problemie z wtryskiem/cewka może również pokazać błąd sondy (dobrej) bo ECU nie skoryguje problemu dawką paliwa.
Poza tym wiązka do cewek i sondy nie grzeszy solidnością (jest bardzo delikatna) rozepnij ostrożnie i nie zaszkodzi spsikać jakimś kontakt-sprayem. Warto sprawdzić/zmienić świece jeśli już czas.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Teraz spójrzmy Kacprus82 napisał post 23.05 i opisał problemy a tu nagle znalazł sie pierwszy chętny do pomocy 19.06 i co ciekawe to fakt, że Kacprus82 sprzedał już auto i pewnie już go ta rada nie interesuje i nikomu też nie bedzie potrzebna bo problemy z cewkami, wtryskami czy innymi czujnikami są zapisywane w ECU komputera po to aby po podłączeniu testera nie błądzić po omacku. No cóż ale po to jest forum aby sobie pomagaćJacek pisze:Możesz mieć problem z cewką lub wtryskiem.
Ja bym zamienił miejscami (po jednym i sprawdził czy się nie przeniesie na inny cylinder). przy problemie z wtryskiem/cewka może również pokazać błąd sondy (dobrej) bo ECU nie skoryguje problemu dawką paliwa.
Poza tym wiązka do cewek i sondy nie grzeszy solidnością (jest bardzo delikatna) rozepnij ostrożnie i nie zaszkodzi spsikać jakimś kontakt-sprayem. Warto sprawdzić/zmienić świece jeśli już czas.



-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problemy z ECU po raz pierwszy
Witam niestety samochód sprzedałem , najważniejsze jest to że autko trafiło w dobre ręce . Jak prowadziłem nowego właściciela do trasy A2 to po raz pierwszy zobaczyłem jak Mój były samochód bezpowrotnie się ode mnie oddala . Przepraszam wszystkich posiadaczy Thesis-ów ale ta Lancia jest chyba najładniejszym samochodem który widziałem na żywo . Pozostaje tylko zacisnąć zęby i wozić się jakimś powszechnym autem.