Wolek pisze: Trzeba wykręcić wentylator razem z osuszaczem klimy
spuścić płyn
dla wygody zdjąć sobie wąż górny od chłodnicy
i od coolera do kolektora
osłona trzyma się na 3 śrubkach 6-kach (ostatniej po lewej nie trzeba odkręcać)
wężyki od wody i oleju z turbo to wiadomo (osłona spływu oleju przykręcona na dwóch 6-kach do mocowania turbo) i dwa małe wężyki od overboostu
wydech odkręcić z obejmy przy turbo najbezpieczniej
żeby opadł w dół trzeba odkręcić też blachę pod miską na czterech 10-tkach
Najlepiej odkręcić go też od kata i wyjąć razem z sondą w dół, zaoszczędzi Ci to walki z osłoną, która nie będzie chciała wyjść przez sondę
2 przednie śruby mocujące turbo odkręcisz bez problemu z góry kluczem oczkowym 12
natomiast 2 tylne najlepiej z kanału
2 długie przedłużki i grzechotka
no i jeszcze mocowanie turbo do bloku
tam są podajże 2 śruby 8-ki i jedna 10-tka, którą skręca się mocowanie z turbem
i mocowanie trzeba całkiem wyjąć
bo bez tego jest problem z włożeniem i wyjęciem
Naturalnie trzeba wyjąć węże prowadzące powietrze razem z coolerem i wszystko ładnie umyć chemią z oleju. Żeby wyciągnąć cooler: jedna 6-ka mocująca puszkę filtra pod pompą ABS. 5 8-mek czyli mocowanie przedniego wzmocnienia i cztery 6-ki od mocowania coolera (dwie na górze na widoku, dwie na samym dole w zderzaku). Miłej zabawy
.
Pozdrawiam.
Kappa 20VT - demontaż turbiny
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa 20VT - demontaż turbiny
Pozwolę sobie skopiować post Wolka, który opisuje demontaż turbiny z silnika 20VT:
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Kolega Wołek pojechał obwodnicą:) wystarczy odkręcić wentylator i kilka przewodów od IC, termostatu itd. Ale można to zrobić również dokładnie według opisu powyżej. Pamiętać o czystości montażu tzn mycie dolotów itd. Pozdrawiam
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Ja od siebie pozwolę sobie dodać, że skoro się demontuje świstaka, to pewnie się coś z nim dzieje 
U mnie walnięty okazał się zawór upustowy turbiny: Jego zadaniem jest upuszczenie powietrza stłoczonego przez turbinę pomiędzy kołem kompresji, a przepustnicą po odjęciu nogi z gazu. W sportowych/tuningowych wózkach są to zawory blow off, które robią psssyyyt
(wypuszcza w atmosferę) ,ale ten nasz to zawór DV, który upuszcza nadmiar powietrza z powrotem w dolot, ale przed turbo.
W zaworze tym jest membrana, która pod wpływem podciśnienia w kolektorze dolotowym po zamknięciu przepustnicy powinna otworzyć przelot powietrza przed turbo. W moim przypadku ona se pękła i zawór nie spełniał swojej roli: Przez to stłoczone przez turbo powietrze odbija się od zamkniętej przepustnicy i uderza w wirnik świstaka powodując powolne umieranie łożyskowania, luz poosiowy i przedostawanie się oleju smarującego oś do dolotu, a potem do "gorącego ślimaka" i mamy siwy dym, corrrne chmury i znaczny ubytek oliwy w motorku
Polecam sprawdzenie każdemu z silnikiem uturbionym coby spać spokojnie
Zawór w 20V jest umiejscowiony mniej więcej tutaj: Sprawdzić go można ściągając wężyk podciśnieniowy ( ten najcieńszy), założyć kawałek innego wężyka i spróbować dmuchnąć powietrze lub wessać - jak kto woli
Powinno być czuć zdecydowany opór. Jeśli swobodnie nam ten dmuch (czy wsysanie;) ) idzie , to zdecydowanie kwalifikuje zawór do wymiany.
Można se oczywiście bez problemu założyć zamiennie tego co robi psssyyyt
Trzeba wtedy zaślepić króciec przy dolocie przed turbiną.
Miłego dmuchania

U mnie walnięty okazał się zawór upustowy turbiny: Jego zadaniem jest upuszczenie powietrza stłoczonego przez turbinę pomiędzy kołem kompresji, a przepustnicą po odjęciu nogi z gazu. W sportowych/tuningowych wózkach są to zawory blow off, które robią psssyyyt

W zaworze tym jest membrana, która pod wpływem podciśnienia w kolektorze dolotowym po zamknięciu przepustnicy powinna otworzyć przelot powietrza przed turbo. W moim przypadku ona se pękła i zawór nie spełniał swojej roli: Przez to stłoczone przez turbo powietrze odbija się od zamkniętej przepustnicy i uderza w wirnik świstaka powodując powolne umieranie łożyskowania, luz poosiowy i przedostawanie się oleju smarującego oś do dolotu, a potem do "gorącego ślimaka" i mamy siwy dym, corrrne chmury i znaczny ubytek oliwy w motorku

Polecam sprawdzenie każdemu z silnikiem uturbionym coby spać spokojnie

Zawór w 20V jest umiejscowiony mniej więcej tutaj: Sprawdzić go można ściągając wężyk podciśnieniowy ( ten najcieńszy), założyć kawałek innego wężyka i spróbować dmuchnąć powietrze lub wessać - jak kto woli

Można se oczywiście bez problemu założyć zamiennie tego co robi psssyyyt

Miłego dmuchania

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Czy ten dostępny w Autosklepie to wersja z 16 VT wydająca z siebie dźwięk czy milczący z 20VT?
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Kupiłeś już nowy?
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Tylko czemu on mi wygląda dokładnie tak, jak nasz DV? Ja bym w opisy nie wierzył...
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Ponieważ to teoretycznie taki sam zawór
, jedynie nie wiedzieć czemu w 16VT robi "trrrrrrrrrr" a w 20VT jest cisza
i ja właśnie zastanawiam się czy to różnica w zaworze czy w budowie dolotu
.



Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Teoretycznie to powinien być właśnie chyba inny zawór, a ja tu widzę dokładnie to samo z zewnątrz. W BOV nie powinno być chyba tej drugiej złączki, bo i tak przecież wywala ciśnienie w atmosferę, ale może faktycznie to tylko obudowa. 
Osobiście to mi rybka czy jest to BOV, czy DV, natomiast zamiast membranowego wolałbym (chyba mniej zawodny) tłoczkowy. Przy okazji pytanie techniczne - czy powietrze jest spuszczane zaworem przed, czy za intercoolerem? Bo jeśli przed, to ja jednak wolę BOV, żeby nie dmuchać gorącem na turbinę i nie podgrzewać wszystkiego dodatkowo.

Osobiście to mi rybka czy jest to BOV, czy DV, natomiast zamiast membranowego wolałbym (chyba mniej zawodny) tłoczkowy. Przy okazji pytanie techniczne - czy powietrze jest spuszczane zaworem przed, czy za intercoolerem? Bo jeśli przed, to ja jednak wolę BOV, żeby nie dmuchać gorącem na turbinę i nie podgrzewać wszystkiego dodatkowo.
Drop a gear and disappear!
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Ponieważ z zewnątrz są identyczne, wewnątrz raczej też.Borek pisze:Teoretycznie to powinien być właśnie chyba inny zawór, a ja tu widzę dokładnie to samo z zewnątrz.
Ale.... to w linku to DV a nie BOV .Borek pisze:W BOV nie powinno być chyba tej drugiej złączki, bo i tak przecież wywala ciśnienie w atmosferę, ale może faktycznie to tylko obudowa.![]()
Borek pisze:czy powietrze jest spuszczane zaworem przed, czy za intercoolerem?
Ciśnienie puszczane jest między przepustnicą a IC.
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Stąd moje wątpliwości, bo wiele razy czytałem, że w wersji 16v oryginalnie był BOV - nie biorę tego za pewnik. Skoro powietrze jest puszczane zza intercoolera to świetnie, dzięki.topcio1 pisze:Ale.... to w linku to DV a nie BOV .

Drop a gear and disappear!
Odp: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Seryjny zawór DV z 16vT nie wydaje żadnego dźwięku - przynajmniej nie w Delcie.topcio1 pisze:Czy ten dostępny w Autosklepie to wersja z 16 VT wydająca z siebie dźwięk czy milczący z 20VT?
Dźwięk słychać dopiero gdy mamy jakąś nieszczelność w dolocie.
Z tym czy to tak świetnie to bym się kłócił. Gdy zawór jest blisko przepustnicy to później turbo musi ponownie napompować cały układ. U siebie chciałbym BOV przenieść właśnie przed intercooler - ale to dopiero gdy będę się pozbywał sporej części seryjnego dolotuBorek pisze:Stąd moje wątpliwości, bo wiele razy czytałem, że w wersji 16v oryginalnie był BOV - nie biorę tego za pewnik. Skoro powietrze jest puszczane zza intercoolera to świetnie, dzięki.topcio1 pisze:Ale.... to w linku to DV a nie BOV .

viva la macchina!
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 21:45 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".
Powód: Nie wal posta pod postem, tylko użyj funkcji "zmień".
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Nie, seryjnie były DVBorek pisze:Stąd moje wątpliwości, bo wiele razy czytałem, że w wersji 16v oryginalnie był BOV -
No właśnie 16VT Kappa szczelna wydaje dźwięk. Tak na szybko znalazłem, słabo słychać ale jest na 6, 12, 17 ... sek filmudawidson pisze:Seryjny zawór DV z 16vT nie wydaje żadnego dźwięku - przynajmniej nie w Delcie.
Dźwięk słychać dopiero gdy mamy jakąś nieszczelność w dolocie.
Re: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Właśnie o ten dźwięk mi chodzi. Ciekawe, czy montując w 20v zawór od 16v da się uzyskać to samo, bo u mnie to jest zupełnie na granicy słyszalności (a ja słuch mam dobry). 
Tutaj jest to samo w 0:33 dobrze słyszalne, chyba ten film ktoś podawał już na forum.

Tutaj jest to samo w 0:33 dobrze słyszalne, chyba ten film ktoś podawał już na forum.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2012, 15:45 przez Borek, łącznie zmieniany 2 razy.
Drop a gear and disappear!
Odp: Kappa 20VT - demontaż turbiny
Widać kappa ma trochę inaczej zrobiony dolot. W każdym razie moja Delta zaczęła dawać głos dopiero po montażu BOV HKS
Dźwięk taki jak na filmie było u mnie słychać gdy przewód idący od zaworu przed turbo był źle skręcony.
viva la macchina!

viva la macchina!