Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7377
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??)

Post autor: faraon » 08 cze 2012, 16:25

Od pewnego czasu borykam się z "brakami" prądowymi po kilkudniowym postoju auta. Jeśli k-SW wytrzymuje 10-14 dni (alarm, podtrzymanie radia i centralny zamek) to Coupe wytrzymuje 2-3 dni.
Ładowanie w SW jest jak najbardziej OK (14,3 +,- 0,5 V), w coupe troszkę gorzej (14,2V bez obciążenia; 12,3V z obciążeniem na wolnych obrotach, słaby i stary akumulator), ale .... przy wyłączonym silniku, wyciągniętym kluczyku, zamkniętych drzwiach (CZ i alarm wyłączone), lampki zgaszone, radio odłączone":
- w coupe prąd ucieka ponad 2,5 A (dokładnie nie zmierzone)
- w SW ponad 1,5 A.
Przeczytałem oba te tematy, po niedzieli muszę się za to solidnie zabrać. Czy ktoś może mi podsunąć "manualne" pomysły gdzie szukać.

Ogólne zasady jak i co robić są mi znane, ale zawsze jest dobrze posłuchać kolegów - każdy pomysł jest dobry.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Rafako

Re: Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??

Post autor: Rafako » 08 cze 2012, 16:45

Więcej jeździć, mniej stać :D A jeśli stać, to wyjąć całkowicie aku i co jakiś czas doładowywać.
Serdecznie pozdrawiam.

argenta67

Re: Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??

Post autor: argenta67 » 08 cze 2012, 19:16

faraon pisze:Od pewnego czasu borykam się z "brakami" prądowymi po kilkudniowym postoju auta. Jeśli k-SW wytrzymuje 10-14 dni (alarm, podtrzymanie radia i centralny zamek) to Coupe wytrzymuje 2-3 dni.
Ładowanie w SW jest jak najbardziej OK (14,3 +,- 0,5 V), w coupe troszkę gorzej (14,2V bez obciążenia; 12,3V z obciążeniem na wolnych obrotach, słaby i stary akumulator), ale .... przy wyłączonym silniku, wyciągniętym kluczyku, zamkniętych drzwiach (CZ i alarm wyłączone), lampki zgaszone, radio odłączone":
- w coupe prąd ucieka ponad 2,5 A (dokładnie nie zmierzone)
- w SW ponad 1,5 A.
Przeczytałem oba te tematy, po niedzieli muszę się za to solidnie zabrać. Czy ktoś może mi podsunąć "manualne" pomysły gdzie szukać.

Ogólne zasady jak i co robić są mi znane, ale zawsze jest dobrze posłuchać kolegów - każdy pomysł jest dobry.
Pierwsze co zrób to zamień akumulatory i wtedy zobacz jak trzymają.

Alan

Re: Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??

Post autor: Alan » 08 cze 2012, 19:19

Panowie cenne wasze rady ...ale kapeć w spoczynku powinien brać w zakesie 0,02A a nie 2,5A

Może być jak u Dawida,któryś przekaźnik padł i zwiera kradnąć prąd.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??

Post autor: stabraf » 08 cze 2012, 20:06

Tak jak Alan pisze - zacząłbym od wpiętego amperomierza i wyciągać po kolei przekażniki, bezpieczniki i po nitce do kłębka pomalutku się dojdzie ;)
Oczywiście, jeśli będzie "zespawany" któryś przekaźnik, to po jego wyjęciu prąd na amperomierzu zdecydowanie spadnie ;)

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7377
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Kappa SW i Coupe - ucieczka prądu - (czy to zaraźliwe ??

Post autor: faraon » 08 cze 2012, 20:16

stabraf pisze:Tak jak Alan pisze - zacząłbym od wpiętego amperomierza i wyciągać po kolei przekażniki, bezpieczniki i po nitce do kłębka pomalutku się dojdzie ;)
Oczywiście, jeśli będzie "zespawany" któryś przekaźnik, to po jego wyjęciu prąd na amperomierzu zdecydowanie spadnie ;)
Tę "robotę" ;) znam. Moje pytanie szło w kierunku, czy na coś zwrócić uwagę w pierwszej kolejności. Zacznę od przekaźników na podszybiu i bezpiecznika obok akumulatora, a potem ... "po kolei".
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”