Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Od jakiś 5-6 dniu auto straciło mocy. Kopa dostaje w granicach 2600-2800obrotów.
Wrzucam log. Proszę o analizę - jeśli czegoś brakuje proszę o info, powtórzę test.
Samochód jest przed wymiana rozrządu, filtrów i oleju.
Wrzucam log. Proszę o analizę - jeśli czegoś brakuje proszę o info, powtórzę test.
Samochód jest przed wymiana rozrządu, filtrów i oleju.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Sprawdź elektrozawór podcisnienia na chłodnicy - sterowanie VNT. Bylo o tym na forum już.
Logujesz:
Obroty silnika
Dawka paliwa ogólna
Cisnienie RAIL
Mierzone cisnienie doładowania
Mierzona masa powietrza
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
test wykonujesz na 3 lub 4 biegu, przy stałych obrotach 1500/min wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu i trzymasz go aż silnik osiągnie 4 tys obr., po czym możesz go zwolnić.
Najlepiej robić test na 4 biegu - wiem ze droga musi byc prosta i długa, bo i prędkość będzie znaczna, ale wychodzi najbardziej miarodajnie.
Logujesz:
Obroty silnika
Dawka paliwa ogólna
Cisnienie RAIL
Mierzone cisnienie doładowania
Mierzona masa powietrza
Pozycja pedału przyśpieszenia (%)
test wykonujesz na 3 lub 4 biegu, przy stałych obrotach 1500/min wciskasz pedał przyśpieszenia do oporu i trzymasz go aż silnik osiągnie 4 tys obr., po czym możesz go zwolnić.
Najlepiej robić test na 4 biegu - wiem ze droga musi byc prosta i długa, bo i prędkość będzie znaczna, ale wychodzi najbardziej miarodajnie.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Wrzucam log. Niestety nie mogłem zlokalizować pozycji które wymieniałeś. mam nadzieje jednak że dzisiejszy log da większy obraz niż wczorajszy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Problemem jest zbyt niska wartość doładowania.
U Ciebie osiąga 2100 mBarów, a powinno skoczyc nawet do 2500, co po odjęciu ciśnienia atmosferycznego da nam wartość doładowania:
2170-998 = 1172 mBara doładowania, a powinno dmuchnąć prawie 1500.
Objaw jaki opisujesz, oraz to co pokazuje LOG wskazuje na niepracującą prawidłowo turbosprężarkę - a dokładnie brak pracy zmiennej geometrii VNT.
Winę za to ponosi wg częstotliwości występowania:
1. Elektrozawór sterujący VNT (jest gdzies koło chłodnicy) lubi się zacinac, brudzic. Jest na forum opisane czyszczenie.
2. Nieszczelne wężyki podcisnienia do elektrozaworu - turbiny
3. Zapieczone kierownice powietrza w turbo.
Zajmij się punktem 1. Powinno Ci pomóc
Pozdrawiam.
U Ciebie osiąga 2100 mBarów, a powinno skoczyc nawet do 2500, co po odjęciu ciśnienia atmosferycznego da nam wartość doładowania:
2170-998 = 1172 mBara doładowania, a powinno dmuchnąć prawie 1500.
Objaw jaki opisujesz, oraz to co pokazuje LOG wskazuje na niepracującą prawidłowo turbosprężarkę - a dokładnie brak pracy zmiennej geometrii VNT.
Winę za to ponosi wg częstotliwości występowania:
1. Elektrozawór sterujący VNT (jest gdzies koło chłodnicy) lubi się zacinac, brudzic. Jest na forum opisane czyszczenie.
2. Nieszczelne wężyki podcisnienia do elektrozaworu - turbiny
3. Zapieczone kierownice powietrza w turbo.
Zajmij się punktem 1. Powinno Ci pomóc

Pozdrawiam.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Dzięki, będę próbować.
Nie mogę znaleźć tematu z Elektrozawór sterujący VNT
Nie mogę znaleźć tematu z Elektrozawór sterujący VNT
Ostatnio zmieniony 17 lip 2012, 11:02 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Wczoraj chciałem się zabrać za czyszczenie tego elektrozaworu ale zanim do tego się zabrałem sprawdziłem wężyki - okazało się ze jeden był przetarty przy samym wejściu. Wiec oszczędziłem sobie czyszczenie, jedynie skróciłem wężyk i ponownie go podłączyłem.
Jakie było moje wielkie zdziwienie kiedy dziś po ok 12 km pojawiła mi się ikonka silnika a turbo przestało pracować zupełnie. Komputer wykazał błąd: Moje pytanie czy ten błąd możne wskazywać właśnie na elektrozawór, czy na coś innego. Tak czy owak od razu go wyczyściłem elektrozawór zgodnie z instrukcją, błąd wykasowałem i turbo działa, jednak niestety tak jak nie miał mocnego kopa to i po tym zabiegu nie ma.
Już sam się zastanawiam czy sobie nie wmawiam, ze gorzej przyspiesza. Wcześniej miałem wrażenie że jak wchodzi w obroty pow. 2tyś to czuć "wgniatanie" w siedzenie teraz lekko to odczuwam ale po przekroczenie 2,6-2,8tyś. Od ilu obrotów turbo zaczyna pracować?
Aktualizacja:
Znów zapaliła mi się lampka.... i turbo przestało działać.
Bardzo proszę o pomoc - co to może być, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Wężyki do elektrozaworu sprawdzone a sam elektrozawór wyczyszczony i nasmarowany
Jakie było moje wielkie zdziwienie kiedy dziś po ok 12 km pojawiła mi się ikonka silnika a turbo przestało pracować zupełnie. Komputer wykazał błąd: Moje pytanie czy ten błąd możne wskazywać właśnie na elektrozawór, czy na coś innego. Tak czy owak od razu go wyczyściłem elektrozawór zgodnie z instrukcją, błąd wykasowałem i turbo działa, jednak niestety tak jak nie miał mocnego kopa to i po tym zabiegu nie ma.
Już sam się zastanawiam czy sobie nie wmawiam, ze gorzej przyspiesza. Wcześniej miałem wrażenie że jak wchodzi w obroty pow. 2tyś to czuć "wgniatanie" w siedzenie teraz lekko to odczuwam ale po przekroczenie 2,6-2,8tyś. Od ilu obrotów turbo zaczyna pracować?
Aktualizacja:
Znów zapaliła mi się lampka.... i turbo przestało działać.
Bardzo proszę o pomoc - co to może być, w jaki sposób mogę to sprawdzić? Wężyki do elektrozaworu sprawdzone a sam elektrozawór wyczyszczony i nasmarowany
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LT
ja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.

Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".brygadzista1 pisze:Weź jakiś elektrozawór na podmianę. To najtańszy sposób diagnozy. Te zaworki pasują od niektórych aut bo zasada działania jest ta sama a że robi to jedna firma to i wtyczki są takie same. Do Lybry pasuje między innymi od VW LTja mogę Ci wysłać jeden sprawny tylko musiałbyś sobie dorobić wyjście na wężyk bo się ułamało. Ale działa dobrze i możesz zobaczyć czy jest różnica. Najczęściej jednak tryb awaryjny jest spowodowany w Lybrze tym zaworkiem.
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?grigor pisze: Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Lancia Lybra 1.9 JTD 110
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Wypiąć wtyczkę z zaworka i zmierzyć rezystancję między 2 pinami w zaworku. Myślę, że może to pomóc w ocenie stanu cewki, bo pewnie innej elektroniki w tym zaworku nie ma.Piotr84 pisze:Jakiś miernik mam w domu - ale jak się do tego zabrać?grigor pisze: Masz może możliwość zmierzenia rezystancji tego sprawnego zaworka. U mnie niestety chyba też szwankuje. Jakiś czas po przeczyszczeniu było. Wczoraj rozpędzanie na dwójce 4000 obr i czerwona kontrolka. Błąd wskoczył standardowo "supercharging pressure - sygnał nieprawidłowy".
Jest:
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Lybra Executive SW 2.4 JTD + Mod by Ramzes
Re: Lybra 1.9 JTD - utrata mocy log
Dobra, to ja się poświęciłem, wykręciłem i sprawdziłem.
Zawór wymieniłem rok temu, zreanimowałem stary (być może źle) i nic to nie dało.
Na nowym zaworze mam: 16.5 ?
Na starym uszkodzonym (starego typu z opaską): 15.9 ?
Zawór wymieniłem rok temu, zreanimowałem stary (być może źle) i nic to nie dało.
Na nowym zaworze mam: 16.5 ?
Na starym uszkodzonym (starego typu z opaską): 15.9 ?
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD