Pasują tylko są troszkę krótsze.SEBAkappa pisze:W zeszłym roku założyłem łączniki od Fiata Bravo,pasują idealnie,nie miałem żadnych problemów z montażem,kosztowały mnie 18zł za sztukę i jak do tej pory nie narzekam ale nadmienię,że jeżdżę bardzo ostrożnie jeżeli nawierzchnia jest kiepskiej jakości.
Kappa - łącznik stabilizatora
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Troszkę to ile jest ?
Pytam ,bo chcę sobie sam zrobić łączniki przegubowe z tych od Ducato dlatego pytam o dokładny wymiar.
Pytam ,bo chcę sobie sam zrobić łączniki przegubowe z tych od Ducato dlatego pytam o dokładny wymiar.
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Panie Szanowny!misza007 pisze:Troszkę to ile jest ?
Pytam ,bo chcę sobie sam zrobić łączniki przegubowe z tych od Ducato dlatego pytam o dokładny wymiar.
Oryginalne łączniki zaprasowywane na stabilizator wg mojego pomiaru mają:
-86mm- od końca gwintu do końca grubej części pręta
-90mm- od końca gwintu do łączenia z zewnętrzną tuleją na stabilizatorze
Mogę zmierzyć jeszcze jakieś inne wymiary, ale niestety mam wyciętą część z tuleją, tak że tamtej części nie zwymiaruję raczej.
Mógłby ktoś w ten sam sposób zmierzyć łączniki z AS24 bezprzegubowe (gruby pręt) i te od Bravo?
Po rozebraniu oryginalnego łącznika TRW stwierdzam, że wystarczy łącznik o mniejszym przekroju pręta pod warunkiem, że jest wykonany z odpowiedniej stali- a nie z jakiś wiórów.
OCAP przegubowy ma (wg zdjęcia) niemal identyczną konstrukcję, jak oryginał,ale pewnie wykonany jest z lipnego materiału, dlatego lubi pękać.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
odradzam te sztywne. Kupiłem właśnie w AS24 i jeden z nich pękł podczas jazdy po dwóch tygodniach.Polej pisze: Mógłby ktoś w ten sam sposób zmierzyć łączniki z AS24 bezprzegubowe (gruby pręt) i te od Bravo?
OCAP ma wade konstrukcyjną, o której pisano wcześniej i o której sam sie przekonałem.Polej pisze: OCAP przegubowy ma (wg zdjęcia) niemal identyczną konstrukcję, jak oryginał,ale pewnie wykonany jest z lipnego materiału, dlatego lubi pękać.
Głownia osadzona jest na wcisk i luzuje sie po kilkudziesięciu kilometrach, czyli własciwie potrafi stukać zaraz po założeniu. Rozwiązaniem jest przed założeniem żygnąc spawem dookoła osadzenia. Pomijając fakt, że jakość tego elementu jest no ..hmm.. dyskusyjna.
Jeśli chcesz to zrobić dobrze, jedyną rozsądną opcją jest kupienie całego stabilizatora. Ja wiem.. koszt 1kpln wobec wartości auta boli, no ale status zobowiązuje

Można oczywiście podpierdać sie różnego rodzaju wynalazkami, ale to nadal wynalazki.
Ja na ten przykład kupiłem sztywne. Rozleciał sie w drodze z pracy i wracałem z kikutem wiszącym z drążka.
Koszt dwóch okolo 200 pln. poszło w błoto. plus robocizna

Potem kupiłem OCAPY 320pln.. mowiłem mechaniorowi żeby żygnął. No ale on wie lepiej. Nie żygnął. 4 godziny szukał co łupie i skasował odpowiednio.
Łacznie popłynąłem na wynalazkach jakies 600-700 pln.
Lepiej było kupić całego staba. Mądry Polak po szkodzie.
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Przykro mi,że masz takiego pecha itd., ale nic Ci na to nie poradzę. Zadałem konkretne pytanie do zainteresowanych tematem i mających możliwość sprawdzić, a tworzysz 13 stronę tych samych bzdetów (za przeproszeniem) o tym, jakie to druciarstwo nie kupić kawałka pręta za 1000zł. Olaboga!szarkiz pisze:odradzam te sztywne. Kupiłem właśnie w AS24 i jeden z nich pękł podczas jazdy po dwóch tygodniach.Polej pisze: Mógłby ktoś w ten sam sposób zmierzyć łączniki z AS24 bezprzegubowe (gruby pręt) i te od Bravo?
OCAP ma wade konstrukcyjną, o której pisano wcześniej i o której sam sie przekonałem.Polej pisze: OCAP przegubowy ma (wg zdjęcia) niemal identyczną konstrukcję, jak oryginał,ale pewnie wykonany jest z lipnego materiału, dlatego lubi pękać.
Głownia osadzona jest na wcisk i luzuje sie po kilkudziesięciu kilometrach, czyli własciwie potrafi stukać zaraz po założeniu. Rozwiązaniem jest przed założeniem żygnąc spawem dookoła osadzenia. Pomijając fakt, że jakość tego elementu jest no ..hmm.. dyskusyjna.
Jeśli chcesz to zrobić dobrze, jedyną rozsądną opcją jest kupienie całego stabilizatora. Ja wiem.. koszt 1kpln wobec wartości auta boli, no ale status zobowiązuje.
Można oczywiście podpierdać sie różnego rodzaju wynalazkami, ale to nadal wynalazki.
Ja na ten przykład kupiłem sztywne. Rozleciał sie w drodze z pracy i wracałem z kikutem wiszącym z drążka.
Koszt dwóch okolo 200 pln. poszło w błoto. plus robocizna
Potem kupiłem OCAPY 320pln.. mowiłem mechaniorowi żeby żygnął. No ale on wie lepiej. Nie żygnął. 4 godziny szukał co łupie i skasował odpowiednio.
Łacznie popłynąłem na wynalazkach jakies 600-700 pln.
Lepiej było kupić całego staba. Mądry Polak po szkodzie.
Dla potwierdzenia, że wiem o czym mówię- widziałem wszystkie typy łączników, o których mowa powyżej (ale niestety nie mam ich zwymiarowanych, bo nie byłoby tematu z mojej strony), rozebrałem na ile się dało oryginalny.
Sam jeżdżę też na bezprzegubowym z AS, będzie już pewnie z 20tyś i to na dość wymagających trasach i różnie obciążonym aucie i...To rozwiązanie się sprawdza, jest ciche i relatywnie tanie, a całe te historie o "cykaniu spawem" czy podkładaniem blaszki wkładam między baśnie.
Nawet jeśli taki łącznik wytrzyma jeszcze z 5 czy 10 tyś km to i tak warto.
A mechanik nawet woli wymienić cały stabilizator, bo roboczogodziny lecą

Tak więc dajcie już spokój z wałkowaniem ciągle tego samego w tym temacie

Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Masz racje. 13-ta strona o niczym.
Ale własnie sluchając takich cwanych rad jak Twoja o zamiennikach typu sztywny z ducato, czy z bravo naciąłem się. Wobec tego podaje kontrargument, bo moj przypadek nie jest odosobniony.
Mało kto czyta 13 stron o łączniku. Zaglada na ostatnia i widzi jaki to super wynalazek ten sztywny drążek za psie pieniadze, albo ten od bravo.. lece i kupuje.
Gowno prawda. Jeden założy i jeździ a drugi ma problem juz w samym warsztacie.
Te wynalazki przysparzają kłopotów i dobrze jeśli potencjalny nabywca będzie tego świadom.
Ja do nikogo nie mam pretensji. Naczytałem sie o problemach i je miałem. Na własne życzenie, ale nie każdy ma cierpliwość czytać tyle stron porad okraszonych kąśliwymi uwagami użytkownika urażonego krytyką swojego pomysłu.
Ale własnie sluchając takich cwanych rad jak Twoja o zamiennikach typu sztywny z ducato, czy z bravo naciąłem się. Wobec tego podaje kontrargument, bo moj przypadek nie jest odosobniony.
Mało kto czyta 13 stron o łączniku. Zaglada na ostatnia i widzi jaki to super wynalazek ten sztywny drążek za psie pieniadze, albo ten od bravo.. lece i kupuje.
Gowno prawda. Jeden założy i jeździ a drugi ma problem juz w samym warsztacie.
Te wynalazki przysparzają kłopotów i dobrze jeśli potencjalny nabywca będzie tego świadom.
Ja do nikogo nie mam pretensji. Naczytałem sie o problemach i je miałem. Na własne życzenie, ale nie każdy ma cierpliwość czytać tyle stron porad okraszonych kąśliwymi uwagami użytkownika urażonego krytyką swojego pomysłu.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 188
- Rejestracja: 05 kwie 2012, 19:52
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
ja mam najtańsze do Bravo( 18zł sztuka?), wymieniłem samodzielnie( jeśli umiesz operować kątówką to godzinka roboty), oba cyknąłem do stabilizatora i po 2 tyś km nadal cicho. Dodatkowo prowadzi się dobrze.
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Dzisiaj mój mechanik wymieniał mi przegub w mojej Kappie. Poprosiłem żeby zaglądnął na łączniki stabilizatora.
Oczywiście wcześniej zapoznałem go z ideą "druciarstwa" uprawianego przez część użytkowników szacownego forum
informując jednocześnie o niezwykłym pomyśle konstruktorów Kappy aby łączniki były na stałe przymocowane do stabilizatora i równie oryginalnym pomyśle, że nowy stabilizator z łącznikami to koszt powyżej jednego tysiąca pln.
Okazało się, że łącznik z prawej strony został nałożony technikami alternatywnymi a z lewej ostał się prawdopodobnie oryginalny - różnią się od siebie długością.
Zapewnił mnie, że w razie konieczności podejmie się montaży nowych łączników, co mnie znacząco uspokoiło - tym bardziej, że jego dniówka nie przekracza dla mnie 50 pln
Żeby było jasne - oświadczam, że ideę "druciarstwa" popieram. Po zapoznaniu się z całym tekstem 13 stron uważam, że wydatek rzędu 1200 - 1300 złotych na nowy stabilizator łącznie z robocizną w sposób znaczący zachęca mnie do poszukiwania nowych rozwiązań, wielokrotnie sprawdzonych przez innych użytkowników forum.
Zaznaczam, że świadomy jestem tego, że czasem to może nie działać ale z drugiej strony kto nie spotkał się z sytuacją, że wymieniona zgodnie z teorią część zawieszenia wytrzymuje tylko kilka tysięcy kilometrów i pada.
pozdrawiam
Oczywiście wcześniej zapoznałem go z ideą "druciarstwa" uprawianego przez część użytkowników szacownego forum

Okazało się, że łącznik z prawej strony został nałożony technikami alternatywnymi a z lewej ostał się prawdopodobnie oryginalny - różnią się od siebie długością.
Zapewnił mnie, że w razie konieczności podejmie się montaży nowych łączników, co mnie znacząco uspokoiło - tym bardziej, że jego dniówka nie przekracza dla mnie 50 pln

Żeby było jasne - oświadczam, że ideę "druciarstwa" popieram. Po zapoznaniu się z całym tekstem 13 stron uważam, że wydatek rzędu 1200 - 1300 złotych na nowy stabilizator łącznie z robocizną w sposób znaczący zachęca mnie do poszukiwania nowych rozwiązań, wielokrotnie sprawdzonych przez innych użytkowników forum.
Zaznaczam, że świadomy jestem tego, że czasem to może nie działać ale z drugiej strony kto nie spotkał się z sytuacją, że wymieniona zgodnie z teorią część zawieszenia wytrzymuje tylko kilka tysięcy kilometrów i pada.
pozdrawiam
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Czy sprawdzał ktoś z Was łączniki od Zety. Są trochę dłuższe niż te od Tipo, średnica wewnętrzna 12mm.
Znalazłem dziś coś takiego
Testował ktoś i może powiedzieć co to jest.
Wyglądają dość dobrze, szczególnie że nie ma tego elementu co w OCAP-ach, zaprasowanego miejsca między główką a przegubem.
Znalazłem dziś coś takiego
Testował ktoś i może powiedzieć co to jest.
Wyglądają dość dobrze, szczególnie że nie ma tego elementu co w OCAP-ach, zaprasowanego miejsca między główką a przegubem.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Mam pytanie w temacie.
Czy łącznik założony na stabilizator powinien być unieruchomiony tylko wzdłużnie tzn. żeby nie przesuwał się wzdłuż stabilizatora? Natomiast mógł się obracać ? Czy unieruchomienie powinno być całkowite?
Czy łącznik założony na stabilizator powinien być unieruchomiony tylko wzdłużnie tzn. żeby nie przesuwał się wzdłuż stabilizatora? Natomiast mógł się obracać ? Czy unieruchomienie powinno być całkowite?
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- stabraf
- Administrator
- Posty: 8478
- Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Całkowite, ale dotyczy to oczywiście wewnętrznej jego tulei 

Kappa 2.0 turbo 20v, sedan '99, 220 pajaców;)
Zeta 2.1 TD Epic FREE
Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
Zeta 2.1 TD Epic FREE

Mapa Użytkowników LKP-kliknij
Kliknij tutaj jeśli chcesz umieścić na mapie swoje dane (swoją Lancię, polecany warsztat, miejsce zlotu lub spotu)
- tomas
- Forumowicz/ka
- Posty: 163
- Rejestracja: 13 wrz 2007, 0:00
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Mielec - podkarpacie
- Kontakt:
Re: Kappa - łącznik stabilizatora
hej
Pisałem do gościa jakiś czas temu i to jest Made in China.
Raczej bym nie brał.
Pisałem do gościa jakiś czas temu i to jest Made in China.
Raczej bym nie brał.
Jest:
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -
98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego
Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km
07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta
97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia
87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje
10' Daihatsu Materia 1,5 103Km -

98' Ypsilon Elefantino 1,1 55Km - autko do wszystkiego

Było:
07' Lancia Thesis 2,4 mJTD 20V 185Km

07' Daihatsu Materia 1,3 91Km - rzadsze niż porsche, fantastyczny do miasta

97' Kappa 2,0 VIS 155Km LPI-Vialle - holenderska ekologia

87' Chrysler Le Baron GTC 2,2 TURBO Benz. 185Km - to było coś, moc w czystej postaci
72' VW Garbus 1,3 44Km - jedyny Volkswagen którego szanuje

Re: Kappa - łącznik stabilizatora
kurde to co tu robić
na dzień dzisiejszy najlepsze rozwiązanie to ?

Re: Kappa - łącznik stabilizatora
Wszystko już zostało powiedziane powyżej;)red-blade pisze:kurde to co tu robićna dzień dzisiejszy najlepsze rozwiązanie to ?
Każdy stosuje i testuje, co chce, nie ma "najlepszego" rozwiązania, są tylko dobre- a które- wybierz sam

Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD