Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie obr.

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie obr.

Post autor: MattiaBe » 18 sie 2012, 21:47

przed chwilą wracając do domu wyskoczył mi błąd w sterowaniu silnikiem. silnik zaczął wariować i na jałowym obroty strasznie falowały i dodatkowo kłęby dymu z rury. dodatkowo czułem nawiew ciepłego powietrza z kratek mimo wyłączonej klimy. możecie coś podpowiedzieć? Lancia Kappa 2.4 TDS
Ostatnio zmieniony 19 sie 2012, 12:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: MattiaBe » 19 sie 2012, 15:33

dodatkowo mogę powiedzieć, że silnik się dławi ale nie gaśnie. niech ktoś mnie uraczy jakąś podpowiedzą bo chciałbym wyjechać nią na wakacje za kilka dni i muszę załatwić to szybko.
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Michal198422 » 21 sie 2012, 17:51

Na początek warto by było podłączyć pod kompa i zobaczyć co to powie.. Początkowo mimo wielu prób nie poszło mi podłączenie ale było coś nie tak z programem. Późniejsza wersja bez problemów, a starczy laptop z wgranym FiatEcu Scan, kabel i przejściówka. Wiele razy opisywane na forum co i jakie.

Przy takiej informacji zbyt wiele nie podpowiem. Może zanieczyszczony nastawnik, może zła dawka paliwa,może wtryskiwacz/e, może przepływomierz.. Może jakaś wiązka przewodów uszkodzona, może jakaś wtyczka się wypięła. I jeszcze wiele wiele wiele więcej "może".

Ja na początek odpiął bym przepływomierz i zobaczył co bedzie, sprawdził wtyczki przy filtrze paliwa, bo miałem jedną uwaloną i się wysuwała wywalając nainfocenter taki sam komunikat, sprawdził podłączenie przewodu idącego gdzieś do pompy wtryskowej (regulator kąta wtrysku ?? Bo do dziś nie wiem jak to się nazywa :| ). Problem jednak taki, że tego rodzaju info może Ci Kappa dać z cholera wie jakiego powodu (przeglądnij forum odnoście błędu ECSF to Ci szczęka opadnie).

Jedyne co mogę doradzić to przekop forum pod kątem każdego z objawów które Ci się pojawiły i próbuj. Sam mam TDSa i wiem, że potrafi napsuć nerwów. Ale tylko do czasu aż się go (przynajmniej nieco) pozna :)
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Alan » 21 sie 2012, 20:21

Może być uszkodzony wtrysk sterujący,zmierz go miernikiem powinien mieć coś koło 100 ohm. Mógł nawalić przyśpieszacz wtrysku.

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: MattiaBe » 05 wrz 2012, 19:39

witam ponownie. dziś podpiąłem na własną rękę auto pod lapka i wyskoczyły mi 3 błędy
95 - control unit faulty (jednostka sterująca uszkodzona)
8E - injector with sensor ( wtryskiwacz z czujnikiem)
0C - air temperature sensor ( czujnik temperatury powietrza)
od czego zacząć ewentualną naprawę?
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Alan » 05 wrz 2012, 20:28

A błąd 95 wyskoczył na odpalonym silniku czy tylko na przekręconym zapłonie?

TDS to bardzo kapryśna jednostka jeśli chodzi o podłączenie do diagnostyki. I jak w przypadku Examinera (nie wiem jak się to pisze) wymagał odpalenia silnika w przeciwnym wypadku wywala taki błąd. Sprzeczałem się z diagnostą na ogólnopolskim aż w końcu przyznał mi rację :)

Wtrysk sterujący możesz ominąć dla próby wpinając w wtyczkę opornik 100 ohm.Na biegu jałowym bez przygazówek nie powinien wyskakiwać Check.

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: MattiaBe » 05 wrz 2012, 20:44

sprawdzałem przy przekręconym zapłonie. jutro sprawdzę jak na zapalonym silniku. tylko co mi da obejście wtrysku skoro silnik wariuje mi pod maską ;)
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Alan » 05 wrz 2012, 20:49

Jak wepniesz opornik,sterownik silnika odczyta to jako prawidłowy parametr i na jałowym powinien pracować normalnie. Upewnisz się wtedy że wtrysk jest fizycznie walnięty. Swoją drogą powinieneś go sprawdzić byle multimetrem.Powinien na wtyku mieć oporność w granicy 100ohm.Najczęściej pada cewka.


BTW..czym się łączysz z kompem? Ja nie mogę nic dobrać do diagnostyki TDS.

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: MattiaBe » 05 wrz 2012, 21:04

multiscan 1.0 i fiatecuscan 3.5 a interfejs z viaken.pl http://viaken.pl/pl/polecane/interfejs- ... -obd2.html plus adapter http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/adapt ... -3pin.html . powiedz mi gdzie najłatwiej kupić ten opornik i jak wytłumaczyć sprzedawcy o co mi chodzi ;)
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: volf » 05 wrz 2012, 22:20

Rezystor to rezystor, w sklepie z elementami elektronicznymi będą wiedzieli... Jednak najpierw zmierz swój wtrysk, wystarczy multimetr za kilkanaście złociszy, ustawiony na pomiar rezystancji na zakresie 200 ohm-będzie pewność co do uszkodzenia.
U mnie, jak kiedyś podłączałem to błąd 95 się nie wyświetlał, zresztą nie było też innych błędów.
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Alan » 05 wrz 2012, 22:36

A widzi,a u mnie na nieodpalonym silniku wywala błąd.

Z panem z ASO przez dobrych 10 minut się przekomarzalim zanim uległ i kazał odpalić silnik. Co ciekawe po podpięciu urządzenia wyświetlało komunikat ..przekręcić kluczyk w pozycję bieg/rozruch.Inna sprawa,to że jeśli przekręcę kluczyk na kilkadziesiąt sekund bez odpalenia samochodu wywali komunikat Engine Control System Failure.

Przy diagnostyce na ogólnopolskim tez błędów w samochodzie nie stwierdzono :)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: volf » 05 wrz 2012, 23:14

Ale u mnie to był FES, a u Ciebie to egzaminer?
Z ciekawostek to dioda od immo pali się światłem ciągłym, jeśli mamy podłączony fejsik...
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Alan » 05 wrz 2012, 23:35

Takoż,u mnie egzaminer...czy jak go tam zwą.

Awatar użytkownika
Michal198422
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 173
Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
Imię: Michał
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: Michal198422 » 08 wrz 2012, 0:47

Dodam od siebie że jak mi padł wtrysk sterujący a do kappy używka na allegro kosztowała około 300zł to znalazłem za połowę tej ceny od BMW (jeśli dobrze pamiętam 325, 525 tds). Ciśnienie takie samo, jednak wtyczka w innym miejscu ma ząbek (więc albo przekładka kabla albo - jak ja zrobiłem- usunięcie ząbka). Trzeba było przekładkę zrobić dolnej części wtryskiwacza bo jest inna. Reszta taka sama i działa prawidłowo. Miałbyś wyjątkowego pecha jeśli na raz poszedł by Ci i wtrysk i przepływka (czujnik temp powietrza jeśli dobrze pamiętam to w przepływomierzu).

PS. Takie pytanie do bardziej kumatych niż ja: Mam czujnik w kolektorze dolotowym (obecnie kabel urwany ale mniejsza o to). Gdzie do cholery może być wiązka, do której on powinien być podłączony. Szukałem i NIEMA. A czujnik napewno fabrycznie wsadzony..:| I czy brak tego czujnika powinien być wychwytywany przez FES i jako co?
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak :|

MattiaBe
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 88
Rejestracja: 18 lis 2010, 20:17
Imię: Maciej
Lokalizacja: Oleśnica

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob

Post autor: MattiaBe » 11 wrz 2012, 16:59

opór jaki zmierzyłem na wtrysku to około 150 ohm
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”