Kappa 16v Turbo - podciśnienia

jul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Kappa 16v Turbo - podciśnienia

Post autor: jul » 28 sie 2012, 0:23

Witam czcigodne grono :)
Szukałem po necie, niestety bez powodzenia. Pilnie potrzebuję schematu podłączenia podłączeń do turbo (wszystkich), bowiem sądzę, że poprzedni właściciel popitolił podłączenia. Znalazłem od themy ale ja mam więcej możliwości podłączeń.
Ponadto chciałem zapytać gdzie i czy w ogóle podłącza się czujnik podciśnienia kolektora dolotowego (montowany na ścianie grodziowej). Sądzę, że tak ale nie wiem gdzie się podłącza.
Wielkie dzięki..
Ostatnio zmieniony 30 sie 2012, 9:40 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z zasadami. Poprawiłem.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - podciśnienia w 16V turbo.

Post autor: stabraf » 28 sie 2012, 0:31

jul pisze: Ponadto chciałem zapytać gdzie i czy w ogóle podłącza się czujnik podciśnienia kolektora dolotowego (montowany na ścianie grodziowej). Sądzę, że tak ale nie wiem gdzie się podłącza.
Może chodzi Ci o czujnik ciśnienia atmosferycznego?
Obrazek
Jeśli tak to tam tylko wtyczka elektryczna bez podciśnienia ;)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - podciśnienia w 16V turbo.

Post autor: KrissEB » 28 sie 2012, 9:36

Jedyny schemat jaki posiadam dla 16V z uwzględnieniem turbiny.

Obrazek

Jakbyś potrzebował to mogę cie podesłać oznaczenia numerków ze schematu ale po niemiecku.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
maaarki
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 sty 2011, 19:01
Lokalizacja: GDYNIA

Re: Kappa - podciśnienia w 16V turbo.

Post autor: maaarki » 28 sie 2012, 13:49

KrissEB pisze:Jedyny schemat jaki posiadam dla 16V z uwzględnieniem turbiny.

Obrazek

Jakbyś potrzebował to mogę cie podesłać oznaczenia numerków ze schematu ale po niemiecku.
Kolego a znalazłby się u Ciebie taki schemacik tylko do 2.0 20vT?
Mam również podejrzenie, że mechanicy mogli coś pomieszać...
Z góry dziękuję bardzo.
JEST: SEAT IBIZA SPORT TDI *Amarillo Ovni*
BYŁA: LANCIA k 2.0 20VT (1999) GTEC1 *Blu Apollo*
BYŁ: FIAT 147 1050cm3 (1986)

jul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa - podciśnienia w 16V turbo.

Post autor: jul » 30 sie 2012, 7:51

Bardzo dziękuję Ci za ten schemat. Jeśli nie sprawiłoby Ci kłopotu, prosiłbym o oznaczenie tych elementów nawet po niemiecku :)
Pozdrawiam
P.S.
Czy jest może ktoś z koleżanek lub kolegów z woj. łódzkiego, kto posiada samochód z takim samym silnikiem (2.0 turbo 16V) i mógłby mi poświęcić z 20 min???

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa 16v Turbo - podciśnienia

Post autor: KrissEB » 31 sie 2012, 10:09

Opis 16V po niemiecku:

Obrazek
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

jul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 22
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Kappa 16v Turbo - podciśnienia

Post autor: jul » 24 lis 2012, 11:29

Witajcie ponownie.
Troszkę zarzuciłem temat, ponieważ strasznie wiele się u mnie działo.
Pierwsze i istotne pytanie: czy w Lancii do turbo idzie ciśnienie czy podciśnienie?
Co do objawów hmmm ciężko będzie opisać ale - w momencie kiedy załącza się turbina, wąż twardnieje ale tylko trochę (spokojnie średnio silny mężczyzna ściśnie go), kiedy gaz odpuszczamy słychać, powiedzmy przerywany świst a wąż na przemian twardnieje i mięknie (sorki ale bez skojarzeń proszę :D ). Obrazowo ciężko to wytłumaczyć. Owszem czuć załączające się turbo ale na oko w 20-30%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”