Aż wyszedłem sprawdzić w swoim. Coś sporą oporność masz, bo w moim to 113ohm.MattiaBe pisze:opór jaki zmierzyłem na wtrysku to około 150 ohm
Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie obr.
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
Falowanie obrotów możliwości w tds - dawka paliwa, egr, podciśnienia sterujące egr , przyspieszacz kąta wtrysku ,często korekta dawki paliwa wystarcza, lecz wtedy komp ecsf raczej by nie zaświecił. ale warto spróbować , przepływka raczej nie powoduje falowania , po odpięciu sprawnego wtrysku sterującego silnik też nie faluje, mój strzał wg mnie najbardziej prawdopodobny
wtrysk sterujący - escf + korekta dawki- falowanie
wtrysk sterujący - escf + korekta dawki- falowanie
>>> KAPPA 2.4 T.DS <<<
Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
Podpiąłem opornik. cóż, błąd rzeczywiście zniknął lecz obroty nadal falują choć wydaje się lekko płynniejszy
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl
- Michal198422
- Forumowicz/ka
- Posty: 173
- Rejestracja: 13 lip 2010, 2:57
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
No to masz już jedną z przyczyn takiego zachowania samochodu znalezioną skoro błąd zniknął a silnik równiej pracuje. Poszukaj wtrysku na allegro od kappy 2,4 tds (widziałem za około 200 zł używany) i wymień.Warto było by go też dac do sprawdzenia pod kątem, czy napewno wszystko ok (czy nie leje, ciśnienie otwarcia itp.) Ewentualnie oddaj swój do regeneracji cewki(bo są spece którzy to robią, ale gdzie, to na własną rękę musisz znaleźć),ale wtedy albo na ten czas rezygnujesz z jazdy samochodem albo zastąpisz go jakimś zwykłym wtryskiwaczem (nie testowałem to nie powiem). Zniknął błąd ECSF czy i ten od czujnika temp powietrza? Czujnik jeśli dobrze wiem w przepływomierzu. Sprawdź też wspominany EGR (zarówno sam zawór sterowany podciśnieniem jak i elektrozawór - choć skoro błędu egr nie ma to wydaje się być ok). Dawkę paliwa możesz zmienić nastawnikiem jednak jeśli do tej pory wszystko było ok to odradzam go ruszać, bo ustawienie go poprawne to nie w domowych warunkach.Da się to ustawić (bawiłem się z tym) ale jak było wcześniej ok to nie on tylko np. przestawiona pompa na rozrządzie. Przyczyną falowania obrotów może być też wspominany przezemnie zanieczyszczony nastawnik (w cholerę tematów o tym w necie - pompa vp37 czyszczenie nastawnika). Jego czyszczenie samodzielne odradzam bo łatwo coś spier... no chyba że jesteś ryzykant albo cierpisz na znaczący niedobór kasy - ja tak miałem 
PS. Zakładam że filtry powietrza i paliwa masz względnie czyste?

PS. Zakładam że filtry powietrza i paliwa masz względnie czyste?
Kappa SW 2,4 TDS. Brak ECSF, brak nieoczekiwanych CHECKów, brak problemów. Wszystko (prócz klimy) działa:D Więc na pewno coś jest nie tak 

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
W pierwszym TDS nalałem bioestera z Bliskiej...i też obroty falowały. Na normalnym paliwie nie 

Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
Dziś dopiero oddałem auto do warsztatu i pierwsze pytanie mechaniku dotyczyło wymiany rozrządu. podejrzewa, że mógł się przestawić rozrząd. no cóż, będzie grzebał
Lancia Kappa 1997 2,4 TDS maciek.balawender@wp.pl
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Kappa 2.4 TDS - błąd w sterowaniu silnikiem/falowanie ob
Byłem w ASO Lanci W KOninie i w Poznaniu i w Koninie z silnikiem i z poduszkami mi nie mogli sie polaczyc,ABSu nie kazalem diagnozowac, bo byl juz zdjagnozowany, a w Poznaniu w POLcarze kazałem diagnozowac wszystko i z silnikiem mi sie tez nie polaczyli, z poduszkami podobnie, a z ABSem udało im sie, dla odmiany i na tej podstawie skasowali 202,95 zl Teraz łacze sie z silnikiem zwyklym Multiscanem, a oni Examinerem nie mogli sie polaczyc. Z poduszkami poza ASo polaczyli mi sie i mam blad jednostki sterujacej poduszkami, najprawdopodobniej bede musial komputer sterujacy wymianic od poduszek.Alan pisze:A błąd 95 wyskoczył na odpalonym silniku czy tylko na przekręconym zapłonie?
TDS to bardzo kapryśna jednostka jeśli chodzi o podłączenie do diagnostyki. I jak w przypadku Examinera (nie wiem jak się to pisze) wymagał odpalenia silnika w przeciwnym wypadku wywala taki błąd. Sprzeczałem się z diagnostą na ogólnopolskim aż w końcu przyznał mi rację
Wtrysk sterujący możesz ominąć dla próby wpinając w wtyczkę opornik 100 ohm.Na biegu jałowym bez przygazówek nie powinien wyskakiwać Check.