Kappa - problemy z ładowaniem
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 308
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
- Skype: Sajmond1987
- Imię: Samuel
- Lokalizacja: Starachowice
Kappa - problemy z ładowaniem
Witam
Mam mały problem z ładowaniem. Po odpaleniu silnika stan ładowania na desce pokazuje około 14v a po chwili zaczyna spadać i tak po jakimś czasie wskazuje 12v. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??
Mam mały problem z ładowaniem. Po odpaleniu silnika stan ładowania na desce pokazuje około 14v a po chwili zaczyna spadać i tak po jakimś czasie wskazuje 12v. Ma ktoś jakieś pomysły co to może być??
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD
Jest: Delta HPE 1.9 TD
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
Sprawdz napięcie miernikiem bezpośrednio na akumulatorze. Wskaźnik może przekłamywać.
Jesli na aku faktycznie będzie 12V trzeba sprawdzić alternator a dokładnie diody i regulator napięcia.
Jesli na aku faktycznie będzie 12V trzeba sprawdzić alternator a dokładnie diody i regulator napięcia.

-
- Forumowicz/ka
- Posty: 308
- Rejestracja: 04 cze 2010, 11:00
- Skype: Sajmond1987
- Imię: Samuel
- Lokalizacja: Starachowice
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
Napięcie na akumulatorze pokazuje 13.8v Tylko nie pamiętam czy sprawdzałem po spadku na wskaźniku z deski. Sprawdzę dzisiaj czy na aku.
Też spada.
Też spada.
Tel. 796-087-605
Jest: Delta HPE 1.9 TD
Jest: Delta HPE 1.9 TD
Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
Napięcie może spadac przy uruchomieniu 2 biegu wentylatorów (przy włączonej klimie) ale po wyłączeniu powinno wracac do ok 13.8

Re: Kappa - Problemy z ładowaniem
Ładowanie alternatora jest takie jakie potrzebuje akumulator oraz zmienia sie proporcjonalnie do włączania odbiorników i tak na wolnych obrotach jak włączysz dużo urządzeń to ładowanie spadnie. Po dodaniu gazu powinno wzrosnąć. Jeśli akumulator będzie naładowany to też napięcie ładowania spadnie.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Warto też posprawdzać masy,to częsta przyczyna słabego ładowania.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 34
- Rejestracja: 20 lis 2009, 20:06
- Lokalizacja: Łódź / Niewiadów
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Witam,
Ja jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne, czy elektryczne dlatego zwracam się do Was.
Od jakiegoś czasu, bez względu na to jak długa jest trasa którą pokonuję, ładowanie nie przekracza takiego poziomu:
https://www.dropbox.com/s/pvkurfwpc5csq ... 073811.jpg
Z tego co wiem to trochę słabo. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję
Ja jestem totalnie zielony jeżeli chodzi o sprawy mechaniczne, czy elektryczne dlatego zwracam się do Was.
Od jakiegoś czasu, bez względu na to jak długa jest trasa którą pokonuję, ładowanie nie przekracza takiego poziomu:
https://www.dropbox.com/s/pvkurfwpc5csq ... 073811.jpg
Z tego co wiem to trochę słabo. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Z góry dziękuję

Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Po raz kolejny - miernik w łapę i sprawdź na akumulatorze.
Wskaźnik pokazuje hmm... orientacyjnie. U mnie stał pionowo a na aku 14v.
Tyle to ja nie mam nawet jak zgaszę silnik więc- raczej byś za daleko na takim ładowaniu nie zajechał.
Kontrolka od ładowania się pali?
Wskaźnik pokazuje hmm... orientacyjnie. U mnie stał pionowo a na aku 14v.
Tyle to ja nie mam nawet jak zgaszę silnik więc- raczej byś za daleko na takim ładowaniu nie zajechał.
Kontrolka od ładowania się pali?
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Kontrolka się pewnie nie świeci. Zmierz napięcie między + i - akumulatora, a potem między + akumulatora i - na silniku (dotknij do pokrywy zaworów, najlepiej w miejscu gdzie jest goły metal - farba zeszła czy coś) oraz na karoserii. Jeśli będą różne, to na dzień dobry poprawiasz masę i może kable plusowe.
Masa - zdejmij klemę i wyczyść porządnie, załóż z powrotem na bolec i ma dobrze siedzieć. Sprawdź czy kabel w klemie dobrze siedzi. Kolejny punkt jest obok półeczki z akumulatorem, oczko przykręcone do nadkola - jak się da to zdjąć, wyczyścić i porządnie przykręcić. Kolejny punkt to gdzieś tam na skrzyni i pod silnikiem, ale tam nie ja robiłem - kanał jest przydatny.
Plus - zdejmij klemę, upewnij się że kable dobrze siedzą, wyczyść porządnie i mocno dokręć, żeby ani drgnęła. Dalej jest krótki kabelek wpadający do małej puszki przy grodzi pod podszybiem - puszkę otworzyć, kabelki stamtąd odkręcić, bezpiecznik obok wyjąć. Wszystkie styki i oczka wyczyścić jeśli trzeba i ponownie założyć, dobrze dokręcić.
Potem czeka Cię procedura resetu (niech ktoś zapoda linka, bo znaleźć nie mogę) i od razu też widzisz / sprawdzasz czy pomogło. Jak nie, to może być zużyty alternator.
Masa - zdejmij klemę i wyczyść porządnie, załóż z powrotem na bolec i ma dobrze siedzieć. Sprawdź czy kabel w klemie dobrze siedzi. Kolejny punkt jest obok półeczki z akumulatorem, oczko przykręcone do nadkola - jak się da to zdjąć, wyczyścić i porządnie przykręcić. Kolejny punkt to gdzieś tam na skrzyni i pod silnikiem, ale tam nie ja robiłem - kanał jest przydatny.
Plus - zdejmij klemę, upewnij się że kable dobrze siedzą, wyczyść porządnie i mocno dokręć, żeby ani drgnęła. Dalej jest krótki kabelek wpadający do małej puszki przy grodzi pod podszybiem - puszkę otworzyć, kabelki stamtąd odkręcić, bezpiecznik obok wyjąć. Wszystkie styki i oczka wyczyścić jeśli trzeba i ponownie założyć, dobrze dokręcić.
Potem czeka Cię procedura resetu (niech ktoś zapoda linka, bo znaleźć nie mogę) i od razu też widzisz / sprawdzasz czy pomogło. Jak nie, to może być zużyty alternator.
Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Masy wszystkie bez kanału da się zrobić.
Tę za akumulatorem płaskim kluczem da się bezproblemowo sięgnąć.
Potem jest masa na poduszce silnika. Wystarczy się położyć pod samochód i z lewej strony będzie widać (chyba że masz osłonę pod silnikiem- to wtedy nie
+ jest jeszcze mini masa na kolektorze.
Borek- procedura resetu???
Tę za akumulatorem płaskim kluczem da się bezproblemowo sięgnąć.
Potem jest masa na poduszce silnika. Wystarczy się położyć pod samochód i z lewej strony będzie widać (chyba że masz osłonę pod silnikiem- to wtedy nie

+ jest jeszcze mini masa na kolektorze.
Borek- procedura resetu???
BMW E39 Touring - 4,4 V8
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Nie pamiętam właśnie gdzie taka znalazłem - albo tu na forum ktoś zapodał, albo w jakiejś instrukcji (użyszkodnika albo serwisówka, nie przeszukam na szybko
). Po odpięciu i podpięciu baterii włączyć sam zapłon -> wdepnąć gaz na 10s do oporu -> puścić gaz, wyłączyć zapłon -> odpalić silnik na 20 minut albo az się zagrzeje -> zgasić, gotowe. Jakoś tak to szło, ale głowy na pieniek nie położę.
Pod samochód na lewarku to wchodziłem jak miałem Civica, pod kapiszona z przodu jakoś się boję.

Pod samochód na lewarku to wchodziłem jak miałem Civica, pod kapiszona z przodu jakoś się boję.

Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
A czemu to ma służyć? Pytam, bo nie wiem, a jestem ciekawBorek pisze:Nie pamiętam właśnie gdzie taka znalazłem - albo tu na forum ktoś zapodał, albo w jakiejś instrukcji (użyszkodnika albo serwisówka, nie przeszukam na szybko). Po odpięciu i podpięciu baterii włączyć sam zapłon -> wdepnąć gaz na 10s do oporu -> puścić gaz, wyłączyć zapłon -> odpalić silnik na 20 minut albo az się zagrzeje -> zgasić, gotowe. Jakoś tak to szło, ale głowy na pieniek nie położę.

Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Resetowaniu ECU. Najpierw sygnał do wyczyszczenia ustawień (tych, które komp sam zapisuje podczas pracy poznając silnik), a potem niech go od nowa poznaje. Też się zastanawiam po co w sumie ten sygnał (10s wciśniętego gazu) skoro odpięcie zasilania resetuje te dane, no ale... takie coś widziałem. Dlatego pytam przy okazji o potwierdzenie. 

Drop a gear and disappear!
Re: Kappa - problemy z ładowaniem
Tylko o tą część mi chodziło, bo pierwszy raz o niej słyszę.Borek pisze: Też się zastanawiam po co w sumie ten sygnał (10s wciśniętego gazu) skoro odpięcie zasilania resetuje te dane, no ale... takie coś widziałem. Dlatego pytam przy okazji o potwierdzenie.
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD