Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

msl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Sochaczew

Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: msl » 06 lis 2012, 10:47

Witam Koledzy,
Niestety idzie zima i moja Lancia znowu robi mi psikusy, ty razem chodzi o pasek wielorowkowy. Jakoś dwa tygodnie temu musiałem wymienić pasek z powodu jak to nazwę ścinania go przez jedno z kół. Pasek założony nówka, mechanior sprawdził luzy na kołach i powiedział że jest OK i nie wie dlaczego tak się stało. Dobra raz może być ale po przejechaniu 100 kilometrów sprawdzam pasek a tu niespodzianka znowu uszkodzony. Co może być przyczyną ścinania paska.
Będę wdzięczny za info jutro wstawiam znowu do mechaniora i ma się nad nią zastanawiać :-? a nie pozwolę mu złożyć paska bez określenia przyczyny powstawania uszkodzenia. :nono:
Ostatnio zmieniony 06 lis 2012, 10:56 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Alan

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: Alan » 06 lis 2012, 11:42

Zużycie napinacza paska.Napinacz zużywa się na tulejkach powodując przekoszenie paska.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: FXX » 06 lis 2012, 11:55

A napinacz kosztuje 350zł...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Awatar użytkownika
conway87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 236
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Krośniewice

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: conway87 » 06 lis 2012, 12:53

nie musi byc napinacz u mnie byla rolka prowadząca do wymiany a dalem chyba za nia 70 zl . I też scinało pasek

Alan

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: Alan » 06 lis 2012, 13:39

Zgadza się,ale kolega pytał o możliwe przyczyny..więc podajemy :) Jednak zapewne rolka prowadząca miała luzy?

Awatar użytkownika
conway87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 236
Rejestracja: 10 lis 2011, 20:00
Imię: Kamil
Lokalizacja: Krośniewice

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: conway87 » 06 lis 2012, 14:27

Alan pisze:Zgadza się,ale kolega pytał o możliwe przyczyny..więc podajemy :) Jednak zapewne rolka prowadząca miała luzy?
dokładnie właśnie rolka prowadzaca miała luzy jak cholera, wymieniłem i jest spokoj

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: rain » 06 lis 2012, 15:37

A kolega napisał że luzów nie ma, więc nie to :P U mnie też napinacz w Lybrze był winien ścinania. ALe jakis czas temu, argenta bodajże dał temat gdzie przyczyna była dośc zaskakująca :P Ale nie moge znaleź tego tematu.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Alan

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: Alan » 06 lis 2012, 15:40

Tak...ale tam wcześniej ktoś dłubał przy panewkach :)

A tu kolega od 2008roku aż 3 posty napisał,więc mu się raczej Lancia nie psuła :P

Stawiam więc na napinacz :)

msl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: msl » 07 lis 2012, 14:14

Panowie,

więc info od mechanika (najpierw że On tak dokładnie się wtedy nie przyglądał rolkom), a do wymiany jest napinacz i jakaś rolka przy klimatyzacji.
Jak dziś rano zaglądałem przed podstawieniem do niego rolka na samej górze miała luz na boki (wydaje mi się że jest do wymiany) a On mi że można ją wymienić ale nie "huczy" to jest dobra.

Mam pytanie ile jest tam rolek prowadzących pasek i jak się te rolki nazywają albo jak je rozróżnić?

A co do mechanika to przez telefon nie można się z nim dogadać lepiej jest jak On pokazuje i omawiamy cały temat ale dziś jestem w pracy i nie mogę do niego dojechać.
Będę wdzięczny za odpowiedź.

Alan

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: Alan » 07 lis 2012, 14:21

Obrazek

Wygląda podobnie (95%) jak na obrazku powyżej.

I tak (od góry w prawo)

Koło pompy wspomagania,rolka prowadząca,koło pasowe klimatyzacji(nie widoczne na zdjęciu),rolka napinająca(mimośród),koło pasowe główne,napinacz,koło pasowe alternatora.

msl
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 17 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Sochaczew

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: msl » 07 lis 2012, 14:33

Alan,
Dziękuję właśnie o to mi chodziło a czy rolki mogą mieć luz na boki ?

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lybra 2,4 JTD - ścinanie paska wielorowkowego

Post autor: stabraf » 07 lis 2012, 15:07

Nie powinno być luzów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”