Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 16 lis 2012, 20:17

Witam
Czy rozstaw śrub mocujących jest jednakowy przy zwrotnicach niezależnie od modelu :?:
A właściwie chcę przełożyć z Kappy 2.4 JTD 2000r(tarcze gr.26mm) do mojej 2.0 20V 98r(zaciski na tarcze 22mm)
Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to będę wdzięczny za radę. :)
Pozdrawiam
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: fotisk » 16 lis 2012, 21:51

bez problemu przekładasz, wszystko pasuje...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 17 lis 2012, 7:43

Wielkie dzięki. :D
to przekładam : yesyes :
hamowanie powinno się poprawić :)
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: fotisk » 18 lis 2012, 11:31

Witaj, to zależy czego oczekujesz (dlaczego wymieniasz)... wg mnie na grubszych tarczach osiągniesz wyłącznie poprawę odporności na przegrzanie... kiedyś kolega z forum polecił mi, żebym dodatkowo przy takiej zmianie hamulcy przednich wymienić dodatkowo pompę hamulcową na pompę z Alfy 166, jeszcze tego nie zrobiłem...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 19 lis 2012, 18:08

Dzięki za porady.
Temat jest tego rodzaju;dostałem nowe tarcze (prawie gratis :) )i miałem tylko wymienić bo moje już się kończą i wtedy okazało się że tarcze są 26mm a ja mam zaciski na 22mm .Więc zacząłem szukać zacisków do do tych tarcz i stąd cały temat.A swoją drogą chciałem poprawić hamulce bo nie było rewelacji na tym co miałem :-? .Narazie jestem na etapie poszukiwania zacisków w dobrej cenie :gazeta:
Pozdrawiam
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: annubis17 » 19 lis 2012, 18:41

kd_ola pisze:Dzięki za porady.
Temat jest tego rodzaju;dostałem nowe tarcze (prawie gratis :) )i miałem tylko wymienić bo moje już się kończą i wtedy okazało się że tarcze są 26mm a ja mam zaciski na 22mm .Więc zacząłem szukać zacisków do do tych tarcz i stąd cały temat.A swoją drogą chciałem poprawić hamulce bo nie było rewelacji na tym co miałem :-? .Narazie jestem na etapie poszukiwania zacisków w dobrej cenie :gazeta:
Pozdrawiam
I tak nie będzie rewelacji, kappa ma średnie hamulce.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 19 lis 2012, 20:17

To Montecarlo miała tak świetne hamulce, że musieli je osłabić i tak już w Lancii zostało. :P

Ponieważ hamowanie się nie poprawi, czy nie prościej zamiast składać potworka byłoby sprzedać te tarcze i kupić właściwe? Jak ktoś potem kupi tego kapiszona, to będzie miał problem o ile go nie uprzedzisz...
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: annubis17 » 19 lis 2012, 20:23

Możesz zamienić na zestaw Brembo, troche sie hamowanie polepszy.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: marceli » 20 lis 2012, 10:25

annubis17 pisze:I tak nie będzie rewelacji, kappa ma średnie hamulce.
Nie zgadzam się,Kappa naprawdę spoko hamuje.Bynajmniej moja...
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: annubis17 » 20 lis 2012, 11:08

marceli pisze:
annubis17 pisze:I tak nie będzie rewelacji, kappa ma średnie hamulce.
Nie zgadzam się,Kappa naprawdę spoko hamuje.Bynajmniej moja...
W testach z konkurencją wypada gorzej. Nie porównuje już do nowszych aut bo to już kompletna przepaść.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 20 lis 2012, 13:37

Ja co prawda powinienem sobie wymienić przynajmniej klocki, ale póki co to na Brembo szału nie ma... Może to również kwestia ABSu i nienajlepszych opon, tak czy inaczej kapiszonem jeżdżę rozważnie.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: marceli » 20 lis 2012, 15:27

annubis17 pisze:W testach z konkurencją wypada gorzej. Nie porównuje już do nowszych aut bo to już kompletna przepaść.
Możesz to poprzeć konkretnymi przykładami?Jakieś dane najlepiej?
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 20 lis 2012, 16:02

http://www.monteverdiclub.com/rahmen/stoptbl.htm
Nie wiem na ile miarodajny jest ten zestaw, ale na 255 pojazdów kupeta zajmuje miejsce 87, a 2,4 JTD LS (obstawiam, że sedan) miejsce 228 w pierwszej kolumnie. Rozstrzał duży, średnia wypada zupełnie tak sobie, bez rewelacji. Podkreślam jednak, że nie wiadomo skąd takie dane.
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
annubis17
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1231
Rejestracja: 16 sie 2010, 19:41
Imię: Damian
Lokalizacja: Koszalin

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: annubis17 » 20 lis 2012, 16:11

marceli pisze:
annubis17 pisze:W testach z konkurencją wypada gorzej. Nie porównuje już do nowszych aut bo to już kompletna przepaść.
Możesz to poprzeć konkretnymi przykładami?Jakieś dane najlepiej?
Była o tym dyskusja na forum, dane techniczne aut też były przytoczone. Nie pamiętam dokładnie wyników ale z niemiecką konkurencją w stylu a6 przegrywa.
Citroen XM 2.1D / Lancia Kappa 2.0 VIS

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Michor » 20 lis 2012, 16:21

Borek pisze:http://www.monteverdiclub.com/rahmen/stoptbl.htm
Nie wiem na ile miarodajny jest ten zestaw, ale na 255 pojazdów kupeta zajmuje miejsce 87, a 2,4 JTD LS (obstawiam, że sedan) miejsce 228 w pierwszej kolumnie. Rozstrzał duży, średnia wypada zupełnie tak sobie, bez rewelacji. Podkreślam jednak, że nie wiadomo skąd takie dane.

Dane z gazet wymienionych w ostatniej kolumnie po prawej (domyślam się że jakieś testy)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”