Post
autor: schab » 19 gru 2012, 8:58
bichon pisze:Generalnie przewód paliwowy idzie od baku, przez pompę paliwa, filtr paliwa, pod maskę do listwy wtryskiwaczy. Jeżeli spod maski znika "gdzieś w karoserię" to poszukaj tego wężyka pod samochodem, powinien razem z innymi iść na tył. Filtr paliwa powinien być gdzieś w okolicy tylnego nadkola po prawej stronie, chociaż dedry nie miałem, to mogę się mylić.
Tak więc tobie przyszło by wymienienie przewodu na odcinku od filtra paliwa do listwy wtryskiwaczy, jeżeli po drodze nie ma niczego innego. Pomyśl od razu o wymianie wężyka powrotnego - jeżeli ten się rozpadł ze starości, do drugi może być w podobnym stanie. Spalony samochód to nic fajnego...
Po drodze jest jeszcze schowana pod przednim nadkolem puszka - pochłaniacz par paliwa .
Ja mam natomiast wątpliwości co do samoistnego rozpadania się wężyków ze starości . Mam Dedrę i Deltę , wcześniej przez moje ręce przeszła jeszcze jedna Dedra , Tempra i Fiat Coupe i w żadnym z takim zjawiskiem się nie spotkałem ! Wydaje mi się , że w tym konkretnym aucie ktoś już zmienił przewody paliwowe i właśnie te "nowe" tak się zachowują . Oryginalny przewód paliwowy jest wykonany z wyjątkowo trwałego tworzywa , które nie łamie się , a podpalony - nie pali się - tylko kurczy , zaciskając się , a przez to nie pozwalając na wypływ paliwa.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4