Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dymi

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: Ramzes_II » 26 gru 2012, 1:18

carincton pisze:
bazOOka pisze:podepnę się pod temat,bo mam takie same objawy,też chodzi kulawo i siwo z tyłu,po 2 minutach jak się troszkę zagrzeje wszystko ok,ale mam problem bo nie mogę się połączyć z silnikiem więc nie mogę nic zdiagnozować,próbowało 2 mechaników i bez skutku,z abs i poduszkami komp się łączy a z silnikiem nie.
Ciekawi mnie bardzo za pomocą jakiego programu połączył się panu mechanik ze sterownikiem poduszek? Z którego roku ma Pan TDSa? Ja mam z kolei problem z połączeniem się z poduszkami FESem, bo Lanci k z 96 roku FES nie obsluguje jesli chodzi o sterownik poduszek.
Obsługuje bez problemu. Jest to konfiguracja TRW My97 2F-2P, lub TRW My97 2F-2P-S (pirotechniczne napinacze pasów - zalezy od wersji wyposażenia)
Złacze za klapką z wykładziny po lewej stronie na tunelu koło nóg pasazera.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: carincton » 26 gru 2012, 22:01

Wiem gdzie znajduje sie gdniazdo do poduszek. Probowalem sie polaczyc z poduszkami wielokrotnie i nic. Z ABSem sie laczy FES i silnikiem rowniez, a z poduszkami nie. Mam samochod wyprodukowany 20 czerwca 1996 roku, a w sterownikach FES jest w nazwie 97, znalazlem gdzies na forum informacje ze byla zmiana w steroniku poduszek w okolicach 97 roku i ze z kappy z 94-96 roku nie obsluguje FES steronika poduszek, dopiero od 97 roku. Udalo sie panu polaczyc za pomoca FES z kompem poduszek kappy z 96 lub 95 roku? Podobno Euroscan pracujacy na dosie obsluguje poduszki w tych starszych kappach?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: volf » 26 gru 2012, 22:25

Te pierwsze wersje sterowników od poduszek miały diagnostykę poprzez kody migowe, tu masz więcejviewtopic.php?f=14&t=30475&hilit=sterow ... k&start=15
KAPPA TDS & JTD

carincton
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 676
Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
Imię: Damian
Lokalizacja: okolice Konina

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: carincton » 27 gru 2012, 11:44

Sprawdzilem to juz wczesniej, studiujac wszystkie tematy z forum na temat poduszek. Mam dwa kable przy gniazdku do diagnostyki i nie mozna w takiej kappie z takim gniazdem diagnozowac na mostkowanie z masa. Na forum ktos pisal, ze byly jakies inne sterowniki dla kapp z 96 roku od poduszek niz te o ktorych pisze kolega ramzes.
Polaczono mi sie kiedys raz ze sterownikiem poduszek u mechanika, ale to bylo zanim kupilem kabel do diagnostyki. W ASO nie mogli sie polaczyc. Mechanik byl nieprzyjemny i nie chcial powiedziec jaki program do diagnostyki uzywa. Nie bede ukrywal kto to byl - szef serwisu AUtocentrum na ulicy poznanskiej w Koninie. Koszt diagnostyki 100 zl. Byly dwa bledy - niskie napiecie od aku i uszkodzona centralka poduszek.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: Ramzes_II » 27 gru 2012, 12:26

carincton pisze:Sprawdzilem to juz wczesniej, studiujac wszystkie tematy z forum na temat poduszek. Mam dwa kable przy gniazdku do diagnostyki i nie mozna w takiej kappie z takim gniazdem diagnozowac na mostkowanie z masa. Na forum ktos pisal, ze byly jakies inne sterowniki dla kapp z 96 roku od poduszek niz te o ktorych pisze kolega ramzes.
Polaczono mi sie kiedys raz ze sterownikiem poduszek u mechanika, ale to bylo zanim kupilem kabel do diagnostyki. W ASO nie mogli sie polaczyc. Mechanik byl nieprzyjemny i nie chcial powiedziec jaki program do diagnostyki uzywa. Nie bede ukrywal kto to byl - szef serwisu AUtocentrum na ulicy poznanskiej w Koninie. Koszt diagnostyki 100 zl. Byly dwa bledy - niskie napiecie od aku i uszkodzona centralka poduszek.

Ja mam Multiecuscan-a. FES juz dawno nie jest rozwijany - zastąpił go MultiEcuScan.
Byly dwa bledy - niskie napiecie od aku i uszkodzona centralka poduszek.
Bład uszkodzenia centralki jest niekasowalny. Tylko wymiana całego modułu.
Tak ze wyjmij swój sterownik AirBag i szukaj takiego samego.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: dzik » 28 gru 2012, 22:50

ten kabel bedzie ok do podłaczenia K 2.4 TDS 96r ?

http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 03732.html

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: dzik » 06 sty 2013, 14:22

sprawdziłem wtrysk sterującu pokazuje ok 100 omów
sprawdiłem czyujnik położenia wału ma 0 omów więc chyba ok

jak sprawdzić sterownik pompy wtryskowej ?

Alan

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: Alan » 06 sty 2013, 15:05

dzik pisze:ten kabel bedzie ok do podłaczenia K 2.4 TDS 96r ?

http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 03732.html
Kappa nie posiada obd2

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: volf » 06 sty 2013, 19:46

Alan pisze:
dzik pisze:ten kabel bedzie ok do podłaczenia K 2.4 TDS 96r ?

http://allegro.pl/interfejs-fiat-alfa-l ... 03732.html
Kappa nie posiada obd2
Alan-a to czytałeś w opisie aukcji ;)
Do starszych modeli sprzed 2000 roku potrzebny jest adapter obd2 na obd1 dostępny na naszych pozostałych aukcjach
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: dzik » 09 sty 2013, 19:00

Jestem załamany......

kupiłem kabelek zainstalowałem FiatEcuScan 3.6 ale za ch.... nie mogę podłączyć się do tej dziwki !!!
podłączenie do ABS działa błyskawicznie (o dziwno nie ma błedów :) ) ale do silnika ni chu......
i jeszcze na dodatke zmarzłem........

Alan

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: Alan » 09 sty 2013, 19:10

To nie dziwka...to porządna dama,nie oddaje się sama...

Nie żebym nie wspominał że z tym kabelkiem...

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: dzik » 09 sty 2013, 19:18

heheh czytałem twoje męki z podłączeniem.
czym się w końcu podłączyłeś ?

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: stabraf » 09 sty 2013, 19:19

Do silnika wpinasz się oczywiście pod kierownicą ? ;)
Kliknij skanowanie i zobacz, czy cóś znajdzie.

Awatar użytkownika
dzik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 73
Rejestracja: 18 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: Siedlce

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: dzik » 09 sty 2013, 19:23

oczywiście że pod kier.
myślałem że mam coś żle ustaione porty COM w lapku ale skoro znalazł ABS to są ok.
skanowanie nic nie pokazuje zarówno na włączonym i wyłączonym zapłonie.
2

Alan

Re: Kappa TDS - ciężko pali na zimnym motorze, szarpanie, dy

Post autor: Alan » 09 sty 2013, 19:24

Ja niczym...niczym allegrowym. Profesjonalne urządzenia warsztatowe.

Pan z FAP z Egzaminerem też miał problem,nie chciał dać sobie przemówić że silnik musi pracować :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”