Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Awatar użytkownika
Żółtek87
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 04 sty 2011, 15:39
Imię: Jarek
Lokalizacja: Bujały k/Sokołowa Podlaskiego

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Żółtek87 » 28 lut 2013, 17:37

Mi też silnik czasem łapie temperature. Szczególnie w gorące dni jak jadę wolno lub stoję w korku albo porządnie przegonie to na wskaźniku jest 100 do 115 stopni. Po jakimś czasie temp spada. Bujam się z tym z rok i nie mogę dojść. czujnik i termostat nowy,chłodnica cała ciepła,wiatrak sprawny, uszczelka też była wymieniana po historii z awarią silnika(wątek gdzieś na forum). Płynu nigdy mi nie wywaliło,po podłączeniu pod komputer temperatura na komp była 96 a na wskaźniku 110 prawie. Jak zgasze silnik i ponownie zapale to znowu jest 90. Gdzieś błąd musi być. Teraz pojawia się rzadko bo zimno ale w lato gorzej będzie.
Co do Ciebie Alan to Cię pocieszę że w grudniu pękła mi rura od układu chłodzenia ta za silnikiem i płyn zaczął uciekać i zanim mogłem zjechać (środek nocy,brak pobocza) to temperatura poszła na 125 stopni i uszczelki nie wywaliło więc i u Ciebie może dobrze będzie :)
Nissan Almera N15 1.6 16V '99r.-był
Lancia Kappa 2.0 20V '00r.-była
Opel Astra G 1.6 16V '05r.-był
Ford Focus mkII 2.0 tdci '06r.-był
Ford Transit 2.0 tddi '06r.-był
Renault Trafic 2.0 dci '07r.-jest
Mercedes W124 E300DT "94r.-jest

Cyklinowanie i układanie parkietów oraz deski podłogowej 512122146.

Awatar użytkownika
Gepard
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1140
Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Gepard » 01 mar 2013, 2:36

Alan, obyś nie musiał przechodzić tego co ja dwa lata temu. Zaczęło sie tak samo, a co było dalej możesz poczytac w temacie o mojej Kappie. Tanio nie było. Do dziś mam traumę jak temperatura zbliża się do 90 i ciągle kontroluję poziom płynu chłodzącego. Na szczęscie, po wymianie głowicy, wszystko jest OK.
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik :D
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007

Alan

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Alan » 01 mar 2013, 10:11

Jeszcze nie czytałem,zakładam że chodzi o mikropęknięcia głowicy? Mam taką świadomość.

Alan

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Alan » 03 mar 2013, 22:26

Dziś znów w chwili czasu robiłem test z balonem...nic się nie dzieje.

Na zimnym silniku (temp. około 0st.) założyłem na zbiornik balonik,odpaliłem samochód i chodził do około 75st. w między czasie obroty serwowałem mu co jakiś czas do 3500 U/min.

W czasie dodawania gazu balonik wskakiwał do zbiornika,później wyskakiwał lekko się nadymając. Nadmuchać nie miało siły,a chyba gdyby to była uszczelka to powinien nie?

Ps. mechaniko wymieniacze przez ostatnie 3 dni byli niedostępni.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Dawid » 03 mar 2013, 23:47

Alan-termostat.Rozmawialiśmy o tym.Daj spokój już tej głowicy...;)
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: facio » 04 mar 2013, 6:52

Alan ewentualnie jest jeszcze jedna opcja do sprawdzenia-pompa wody. Miałem taki przypadek że nowa pompa a ślizgał się wirnik na wałku i to nie zawsze.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

Alan

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Alan » 04 mar 2013, 7:21

Też o tym myślałem,Jurek a co sądzisz i pompowaniu ciśnienia w układ i testu z balonem?

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: volf » 04 mar 2013, 11:13

Po tym teście z balonem to wychodzi, że wszystko raczej ok, ale ja zagrzałbym silnik do wyższej temperatury. Zostaw go na wolnych obrotach do momentu włączenia się wentylatorów na chłodnicy (czyli min 90 stopni na wskaźniku), oczywiście klimę daj na ECO, bo przy AUTO wentylatory mogą się włączać wcześniej. I teraz dopiero testuj. Napiszę też, że w tych silnikach bardziej prawdopodobne jest uszkodzenie głowicy niż uszczelki (o ile ta jest oryginalna "metalowa").
Co do pompy i termostatu to możesz sprawdzić, ale ja bym był ostrożny w pisaniu, że "to na pewno termostat" :)
Jeździsz nią obecnie czy odpoczywa?
Ja bym zrobił jakiś test blisko domu, nawet jak wywali płyn to po odczekaniu kilku minut i powolnym dolaniu spokojnie wrócisz do domku. Dodam jeszcze, że u mnie przy pękniętej głowicy objawy (wywalanie płynu, brak ogrzewania, wzrost temperatury powyżej 110 stopni, ciągła praca wentylatorów) nasilały się przy większej prędkości i np nie przekraczając 120 km/h można było jeździć bez końca.
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa 2.4 TD SW - się zepsuła/uszczelka głowicy,szpilki.

Post autor: Alan » 04 mar 2013, 11:48

Jeżdżę nią normalnie,20km do pracy itp... nic się nie dzieje.Test z balonikiem robiłem przy całkowicie wyłączonej klimie.

Na trasie usterka wyszła przy niskiej prędkości...wlokłem się za tzw. tirem.

Alan

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: Alan » 05 mar 2013, 14:45

Byłem dziś u mechanika zrobić test na CO2 w układzie. Nie znaleziono. Więc to raczej nie uszczelka czy głowica. Mechanik wskazał na termostat lub sam korek na zbiorniku wyrównawczym.

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: paśny » 05 mar 2013, 15:01

Korek kup fiatowski oryginał, podróba psuje się bardzo szybko (z autopsji) - cena niemal identyczna.
Viva la macchina

Awatar użytkownika
MariuszKRK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 209
Rejestracja: 09 lis 2011, 20:52
Imię: Maniek
Lokalizacja: Krakow i okolice

Re: Kappa TDS - problem z chłodzeniem

Post autor: MariuszKRK » 06 mar 2013, 15:54

Jakiej firmy zakładałeś termostat? miałem w Coupecie Behr nowego i po pół roku się zacioł...po tym czasie zaczęły się moje problemy z tym samochodem:/ auto bardzo szybko nagrzewało sie do 110 stopni..nie puszczał płynu na duzy obieg:/
Zamienniki lubią się zacinać pomimo,że były polecane na 1 montaż.
Lancia Kappa TDs ujeżdzana do pracy:)
Lancia Kappa TDs SW

Alfa Romeo 166 JTD
ex Fiat Coupe 16V Turbo
ex Alfa 155 1.8 TS
ex Alfa 155 1.7TS
ex Alfa 164 2.0TS

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”