Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
Koledzy mam problem z zachowaniem auta na ośnieżonej ulicy.
Padają różne pomysły, sprawdzenie luzów zawieszenie nie przyniosło skutku, zatem przyszedł czas na amortyzator.
Będę wykręcał amortyzator ww celu sprawdzenie jego stanu, tylko proszę o informację jak sprawdzić ten stan?
Jak wygląda testowanie amorka wyjętego a auta?
Padają różne pomysły, sprawdzenie luzów zawieszenie nie przyniosło skutku, zatem przyszedł czas na amortyzator.
Będę wykręcał amortyzator ww celu sprawdzenie jego stanu, tylko proszę o informację jak sprawdzić ten stan?
Jak wygląda testowanie amorka wyjętego a auta?
Ostatnio zmieniony 31 mar 2013, 23:52 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
Ale jak to sie auto zachowuje na tej ośnieżonej drodze?
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
.... testowanie amortyzatora w takim przypadku polega na ręcznej próbie sprawdzenia siły tłumienia (podczas wyciągania tłoczyska), która niestety jest próbą bardzo subiektywną. Podczas takiej próby sprawdzisz czy amortyzator w ogóle działa o oszacowaniu jego procentowej sprawności nie ma mowy! Znacznie lepiej zrobisz jeśli sprawność amortyzatorów sprawdzisz na "szarpakach" na stacji diagnostycznej niestety za opłatą.bronx pisze:Koledzy mam problem z zachowaniem auta na ośnieżonej ulicy.
Padają różne pomysły, sprawdzenie luzów zawieszenie nie przyniosło skutku, zatem przyszedł czas na amortyzator.
Będę wykręcał amortyzator ww celu sprawdzenie jego stanu, tylko proszę o informację jak sprawdzić ten stan?
Jak wygląda testowanie amorka wyjętego a auta?
...no właśnie.Cromik pisze:Ale jak to sie auto zachowuje na tej ośnieżonej drodze?
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
A zachowuje się tak jak opisałem swój problem tu :
Pływa na bryjach i śniegu i ogólnie kaszanka
Pływa na bryjach i śniegu i ogólnie kaszanka
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
W zasadzie to jak już masz wyjętego no to powinien się dość ciężkawo wciskać i co ważne powinien pomału wstawać.Na pewno nie może chodzić "chlup chlup".
Oczywiście nie jest to miarodajne sprawdzenie ale jakieś pojęcie o stanie amora nam daje.
Oczywiście nie jest to miarodajne sprawdzenie ale jakieś pojęcie o stanie amora nam daje.
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2744
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
Próbując wcisnąć parę razy gołą ręką świeżutki nowy amortyzator z pewnością odbije Ci się to odciskiem/siniakiem na dłoni, po takim wciśnięciu powinien płynnie i szybko wrócić do swojej pierwotnej pozycji.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły
Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma
Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły

Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma

Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Re: Sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
.... we wtorek postaram się podjechać do mojego diagnosty w sprawie wartości kątów zbieżności kół. Zbieżność połówkowa tylnego prawego koła jest moim zdaniem dość duża ale postaram się to potwierdzić ponieważ być może jednak jest ok. Ta różnica 1 cm w pozostawianych śladach też jest zastanawiająca ale pomiary po śladach na śniegu do dokładnych nie należą więc być może w tych warunkach to tylko obiektywny błąd. Co do amortyzatorów to miałem kiedyś podobny problem z passatem B-3 2.0, 115 kM, który zawieszenie miał w dobrym stanie a na śniegu zachowywał się podobnie jak Twoja Lancia choć przy wyższych prędkościach. Amortyzatory jeśli dobrze pamiętam były na poziomie 50-60% a więc w zasadzie dobre ale dopiero ich wymiana (wszystkich) diametralnie poprawiła sytuację.bronx pisze:A zachowuje się tak jak opisałem swój problem tu :
Pływa na bryjach i śniegu i ogólnie kaszanka
Jeśli coś mogę poradzić to najpierw sprawdźmy uzyskane wyniki pomiarów geometrii czy są ok a następnie (jeśli jak piszesz ogólny stan zawieszenia jest technicznie dobry) wymień amortyzatory, może rzeczywiście jak pisze Dudi tylko tylne.
Re: Lybra - sprawdzenie amortyzatora wykręconego z auta
adam znalazłem takie informacje w auto-dacie :
zbieżność 0°9'+-9'
tylne koła zbieżność 0°19'+-19'
czyli zbieżność jest ok pomimo takiego przesunięcia koła
sprawdzałem w drugiej i mam tak samo tyl jakby wciśnięty do środka tylko że odległości są prawie identyczne.
zbieżność 0°9'+-9'
tylne koła zbieżność 0°19'+-19'
czyli zbieżność jest ok pomimo takiego przesunięcia koła

sprawdzałem w drugiej i mam tak samo tyl jakby wciśnięty do środka tylko że odległości są prawie identyczne.