Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Witam. W ostatnim tygodniu moją Lybrą 2.0 miałem stłuczkę i ucierpiał przód samochodu. Znalazłem wręcz identyczny samochód ale z uszkodzonym silnikiem 1.8. Jakie problemy można napotkać przy przekładce silnika 2.0 w miejsce 1.8?
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2013, 18:36 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Lancia Lybra SW 2.0 20V
Re: Zmiana silnika z 1.8 - 2.0
Mocno uderzyłeś? Nie lepiej z tego dawcy poprzekładać graty do Twojej?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Hoola nie tak szybko cały układ chłodzienia ,klimatyzacji,wydechowy oraz jezdny, inne sprężyny zawieszenia i wiele innych przeróbek. 

We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Co rozumiesz przez cały układ chłodzenia i klimatyzacji? Chłodnice są w innym miejscu, nagrzewnice są w innym miejscu? Jeżeli cały układ rozumiesz przez rurki to spoko.
Problemy, możesz napotkać w elektryce, może być trochę przeróbek, ale może okazać się tak, że wypniesz instalację ze starej i wepniesz do nowej, bo wszystkie kostki łączące instalację silnikową z elektryczną budy są identyczne. Mając dwa auta względnie całe myślę, że nie będzie to kosmicznie trudne wyzwanie.
Problemy, możesz napotkać w elektryce, może być trochę przeróbek, ale może okazać się tak, że wypniesz instalację ze starej i wepniesz do nowej, bo wszystkie kostki łączące instalację silnikową z elektryczną budy są identyczne. Mając dwa auta względnie całe myślę, że nie będzie to kosmicznie trudne wyzwanie.
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Inna chłodnica wody i klimatyzacji, wentylator chłodnicy,zbiornik wyrównawczy z drugiej strony wyjścia. instalacja elektryczna całkiem inne podłączenia 1,8 -4 cylindry ,2,0 ma 5. dalej rura wydechowa cała kompletna komputer silnika ,imobilajzer.Półtarosie .Amortyzatory i sprężyny.Tarcze ,klocki też inne,oraz różne rurki jak napisał mój przedmówca.Te elementy nie pasują z 1,8 do 2,0
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
A tak w ogóle jest sens przekładać silnik do budy, której stan nie jest do końca wiadomy? Jeśli Twoja buda jest zadbana, zawieszenie jest ok, hamulce itd to ja bym nawet nie myślał nad przekładką silnika tylko przekładał uszkodzone graty. Chyba, że tak mocno przydzwoniłeś że podłużnice np. się pogięły, ale wtedy chyba silnik również nie byłby cały.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2707
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Panowie miotacie sie i problem robicie gdy go nie ma -chłop chce kupić komletną więc mowa o bzdetach jest nie potrzebna bo to tak oczywiste że aż głupie . Zabawa to własnie wiazka i komp .



Odp: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Z ciekawości, a czym różnią się tarcze i klocki? Inny rozmiar hamulców?facio pisze:Inna chłodnica wody i klimatyzacji, wentylator chłodnicy,zbiornik wyrównawczy z drugiej strony wyjścia. instalacja elektryczna całkiem inne podłączenia 1,8 -4 cylindry ,2,0 ma 5. dalej rura wydechowa cała kompletna komputer silnika ,imobilajzer.Półtarosie .Amortyzatory i sprężyny.Tarcze ,klocki też inne,oraz różne rurki jak napisał mój przedmówca.Te elementy nie pasują z 1,8 do 2,0
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Hamulce są dokładnie te same, zarówno z przodu jak i z tyłu.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:52
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
auta muszą być na tym samym typie FL.
Wiązka silnika + zegary + mechanika.
Wiązka silnika + zegary + mechanika.
- Johnny
- Forumowicz/ka
- Posty: 1620
- Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Wrocław / Mirków
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
W dziale sprzedam jest ten silnik do sprzedaniaTonsilGDN pisze: ↑12 lut 2020, 22:22 Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Jak masz na myśli ten z Delty do swapa, to nie jest to samo co w Lybrze.Johnny pisze: ↑13 lut 2020, 10:24W dziale sprzedam jest ten silnik do sprzedaniaTonsilGDN pisze: ↑12 lut 2020, 22:22 Witam. Nie chciałem nowego tematu zakładać więc piszę tutaj, bo tego samego dotyczy temat. Padł silnik w mojej Lybrze właśnie 1.8 i remont nieopłacalny, a auta szkoda bo blacharka w bardzo dobrym stanie, zawieszenie, hamulce robione były niedawno. Silników praktycznie używanych nie ma i lepiej całe auto kupić i przełożyć jednak z tym silnikiem też nie ma obecnie nic do wyboru. Za to łatwiej o takie auto z tym 2.0, który raczej sprawia mniej problemów niż 1.8. Planuję kupić cały samochód z sprawnym silnikiem 2.0 i chcę przełożyć. O ile mechanicznie może nie będzie jakiś większych kłopotów o tyle z elektryką może już być kłopot. Chciałbym aby się ktoś wypowiedział na ten temat kto już coś takiego robił albo zna dobrze się na tych samochodach czy są jakieś wielkie przeszkody związane z tą instalacją elektryczną. Wydaje się, że niby powinno się to udać mając dwa kompletne auta ale nie wiem jak wygląda właśnie sprawa z wtyczkami od instalacji auta czy są takie same czy też inne? Doradźcie coś czy to warto wogólę takiego swapa robić?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 8
- Rejestracja: 20 gru 2013, 22:52
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Lybra 1.8 16v - zmiana silnika na 2.0 20v
Tylko, że chciałem kupić całą Lybrę z silnikiem 2.0 i przełożyć ten silnik do mojej zamiast silnika 1.8, a Delta to mnie kompletnie nie interesuje. Chyba, że coś jest na rzeczy z tą Deltą o czym nie wiem?