Post
autor: Tomzik » 19 kwie 2013, 22:35
Kolego - miałem nie zabierać głosu, bo nie uznaję innych aut niż włoskie.
Ale - Kappa Coupe to unikat i wiele części to już naprawdę problem. Do tego dokładasz najrzadszą chyba wersję silnikową - 20VT.
Sam mam sedana z tym silnikiem. Wymienię tylko 3 zasadnicze wady tego silnika - markowe części układu hamulcowego (klocki, tarcze) są znacznie droższe niż do Twojej AR155, wydech (tłumik środkowy i tylny) jeszcze z 1,5 roku temu nie do dostania w sklepie czy allegro, dziś można kupić od pewnego faceta z Piaseczna, ale komplecik firmy Imasaf ulży Twemu portfelowi o lekko 1300zł (a pakowanie wydechu od zwykłej 2,0/2,4 choć możliwe jak najbardziej i bez większych problemów, a do tego z 4-5 razy tańsze, odbiera sporo wigoru temu silnikowi, wiem, bo miałem taki właśnie wydech). na dokładkę masz dwumasik, gdzie albo kupujesz używkę w stanie nieznanym albo nówkę za 4k w ASO (z rok temu za "jedyne" 2k oferowali też w ASO regenerowane). W każdym razie zapomnij o jakimkolwiek zamienniku (Valeo itp.).
Oczywiście jest opcja spawania tłumika i rzeźbienia "nufki sztuki" u fachury, ale to kwestia indywidualnych upodobań - mnie to nie kręci. Dwumas też ponoć da się założyć od 2,4 JTD (tam już można dostać Valeo za w miarę przystępną cenę ok. 1300zł), ale trzeba lubić rzeźbić i odwalać popeliny w aucie. Ja nie lubię.
Ponadto 20VT też wg wszelkich mediów lubi obracać panewki, moja ma nalatane pod 300 tysięcy km i póki co nie doznałem tego, wciąż jest też oryginalny dwumas i turbina, aczkolwiek ta ostatnia chyba pomalutku się zaczyna kończyć.
Ponoć problem jest już ze stabilizatorem przednim (wyczerpany), a to moim skromnym zdaniem jedyny sposób na zlikwidowanie wkurzających stuków w przednim zawieszeniu, aczkolwiek same łączniki wymienić się da. Stabilizator ostatnio widziany krążył w cenach ok. 1000zł. Nie wiem czy w Coupe jest taki sam.
Zmierzam do tego, że jaka by K nie była to części pomału zaczyna brakować (zwłaszcza tych specyficznych, tylko dla niej) a ich ceny są sporo wyższe niż do AR 155, która przecież bazuje na popularnej platformie Tipo itd.
Z mojego doświadczenia wynika, że w tamtych czasach było to bodaj najlepiej wykonane auto koncernu Fiata (mowa o markach plebejskich czyli AR, Fiat, Lancia). Oczywiście ideału nie ma, ale pod tym kątem jest całkiem znośnie.
Zastanów się dobrze, bo zaniedbana wcześniej K szybko wciągnie Cię finansowo z butami, jeśli tylko będziesz chciał wszystko w niej naprawić i doprowadzić do należytego stanu. A nikt Ci potem i tak tego nie zwróci przy sprzedaży (jak to z włoskimi autami bywa), nawet jeśli będziesz miał "kolekcjonerskie" Coupe, których wyprodukowano dobrze 3500 sztuk.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205