Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Z temperaturą wrzenia to napewno prawda - wraz ze zwiększeniem stężenia koncentratu rośnie również temp. wrzenia (tak jest napisane w instrukcji stosowania koncentratu),
>http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... plynu.html
natomiast to czy się silnik przegrzeje nie zależy od samej lampki a od tego czy silnik zostanie wyłączony przed zagotowaniem płynu oraz to czy układ wytrzyma zwiększone ciśnienie (na pewno taki płyn więcej zniesie).
Co do czasu nagrzewania - jak wyjadę z ciepłego garażu to mam ciepły (ok. 90 st) po 5 minutach, natomiast na mrozie jak pisałem - termostat jest nowy.
Co do ciepła to przy 18 st. też jest cieplutko wewnątrz (oczywiście po kilkunastu minutach pracy silnika, ale co ciekawe jest ciepło mimo tego, że silnik nie dochodzi jeszcze do normalnej temp. pracy - po wylączeniu wentylatora ogrzewania silnik/płyn błyskawicznie dochodzi do optymalnej temp. pracy - ponowne załączenie dmuchawy nawiewu nie wpływa już na wskazania temp. silnika....).
>http://www.prestone.pl/produkty/uklad-c ... plynu.html
natomiast to czy się silnik przegrzeje nie zależy od samej lampki a od tego czy silnik zostanie wyłączony przed zagotowaniem płynu oraz to czy układ wytrzyma zwiększone ciśnienie (na pewno taki płyn więcej zniesie).
Co do czasu nagrzewania - jak wyjadę z ciepłego garażu to mam ciepły (ok. 90 st) po 5 minutach, natomiast na mrozie jak pisałem - termostat jest nowy.
Co do ciepła to przy 18 st. też jest cieplutko wewnątrz (oczywiście po kilkunastu minutach pracy silnika, ale co ciekawe jest ciepło mimo tego, że silnik nie dochodzi jeszcze do normalnej temp. pracy - po wylączeniu wentylatora ogrzewania silnik/płyn błyskawicznie dochodzi do optymalnej temp. pracy - ponowne załączenie dmuchawy nawiewu nie wpływa już na wskazania temp. silnika....).
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Ano dokładnie tak jest. Mieszanina 50/50% glikolu mono-etylowego z wodą ma temp. wrzenia około 107st. C. Najlepsze parametry wysokotemperaturowe osiąga się dla mieszaniny 70% glikolu i 30% wody - ok. 117 st. C. Zwiększanie stężenia glikolu skutkuje ponownym spadkiem temperatury wrzenia do poziomu niższego niż dla mieszanki 50/50. Dodatkowo wzrost temperatury wrzenia w silniku uzyskuje się za sprawą podwyższonego ciśnienia i np. dla mieszaniny 50/50 w normalnych warunkach pracy ( nadciśnienie 1-1,2 bara) uzyskuje się temp. wrzenia na poziomie ok. 112-113 st. C. Po zastosowaniu mieszanki 70/30 możliwe jest przekroczenie 120 st. C. Dlatego stosowanie bardziej stężonego płynu chłodniczego jest ważne nie tylko ze względu na mróz, ale również podczas upałów, zwłaszcza, że dodatkowo zmniejsza się w ten sposób korozyjne działanie wody.mrkura pisze:A co do Twojej teori "wrzenia" to chyba nie do końca.
pozdrawiam
Ogrzewanie wnętrza jest elementem małego obiegu cieczy i cały czas konkuruje z dogrzewaniem się jeszcze dość zimnego silnika. Podczas dużych mrozów, silny strumień zimnego powietrza jest w stanie znacząco ochłodzić ciecz w nagrzewnicy. Dlatego znacznie dłużej ciecz w małym obiegu nie osiąga temp. otwarcia termostatu i całe nagrzewanie silnika trwa zauważalnie dłużej. Duży wpływ na to ma również wysoka sprawność termodynamiczna diesla i bardzo mała ilość ciepła przekazywanego do układu chłodzenia podczas pracy silnika w porównaniu z silnikami benzynowymi. Silnik benzynowy jest w stanie osiągnąć swoją temperaturę pracy po przejechaniu 800- 1500m, silnik diesla zazwyczaj potrzebuje na to 5-7km. Stąd powszechne stosowanie w układach ogrzewania samochodów z silnikami diesla dodatkowych grzałek elektrycznych podgrzewających zasysane do wnętrza powietrze.Co do ciepła to przy 18 st. też jest cieplutko wewnątrz (oczywiście po kilkunastu minutach pracy silnika, ale co ciekawe jest ciepło mimo tego, że silnik nie dochodzi jeszcze do normalnej temp. pracy - po wylączeniu wentylatora ogrzewania silnik/płyn błyskawicznie dochodzi do optymalnej temp. pracy - ponowne załączenie dmuchawy nawiewu nie wpływa już na wskazania temp. silnika....).
G.Furtak
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
Ducati ST-2 /Lancia Lybra SW 2.4 JTD /Saab 90016v
Lancia. Il Granturismo.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Odp: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarci
Dokładnie tak. Ja też już wiem, że wszelkie wahania temperatury na wskaźniku to wina termostatu. Teraz mam 90 stopni i stoi jak młodzieży na plaży nudystów
Więcej informacji w wątku:
Trochę info o wymianie termostatu

Więcej informacji w wątku:
Trochę info o wymianie termostatu
- paśny
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 1908
- Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Warszawa / Młynek
Re: Odp: Lybra - termostat - temp. silnika cały czas w okoli
Wymieniłem u siebie termostat i korek zbiornika wyrównawczego i w mieście jest w połowie pomiędzy 70 a 90 (no ale cały czas chodzi wiatrak od klimy) a w trasie lekko ponad 70. Więc chyba wskazania temperatury wariują.Dudi pisze:Jeśli wskazuje kiedykolwiek podczas jazdy 70 - do wymiany. Chyba, że wskazania temp. Wam wariują w samochodach.
Viva la macchina
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 05 lut 2013, 15:54
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Wólka Podleśna
Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
Witam Panowie miałem podobne objawy i to był termostat ale mam pytanie nie wiem dokładnie gdzie znajdują się zawory odpowietrzenia układu to po pierwsze a po 2. po wymianie zapaliła mi się kontrolka komputera i nie wiem co to oznacza i czy sam mogę ja jakoś skasować. dzięki.
Lancia Lybra 2.0 SW 1999r.
Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
A co może być powodem nie podnoszenia sie wskazówki do temperatury wcale , tez termostat puszcza ,bo auto ani sie nie grzeje przejechało 360km i ok.Ciekawy jestem czy mi pomożecie.
- dawid1107
- Forumowicz/ka
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 sty 2013, 12:27
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
belial666 pisze:A co może być powodem nie podnoszenia sie wskazówki do temperatury wcale , tez termostat puszcza ,bo auto ani sie nie grzeje przejechało 360km i ok.Ciekawy jestem czy mi pomożecie.
Kiedy termostat się zepsuje to powinien być cały czas otwarty. To zapobiega "ugotowaniu" silnika. Jak to mówi mechanik, lepiej w tą stronę niż w drugą, czyli lepiej jeździć na niedogrzanym silniku niż go przegrzać.
W menu ICM masz wgląd do czujnika na którym Ci pisze jaką masz temperaturę silnika. Chyba -76 - pozycja w menu. Może to tak w kwestii czy licznik jest ok.
A tak poza tym sprawdź rury od termostatu czy są ciepłe etc.
Co do termostatu polecam BEHR bo na Vernety sporo ludzi narzeka (w moim otoczeniu oczywiście). Troche droższy ale przynajmniej oryginał jak w Lancii.
P.S. Zapomniałem dodać że zanim wymieniłem cały termostat to wcześniej podmieniłem czujnik. Była nadzieja...


Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
Witam ,sprawdziłem w kompie pokazuje 40 stopni i nawet zaraz po włączeniu silnika jest te 40 stopni nawet nie drgnie ,rury są gorące te wychodzące do chłodnicy ,czujnik wymieniłem wczesniej( mój błąd).Czy możliwe jest ze gdy termostat jest otwarty cały czas to nagrzeje silnik tylko do 40 stopni?, nawet z klimą nie chce podnieść.
- dawid1107
- Forumowicz/ka
- Posty: 66
- Rejestracja: 03 sty 2013, 12:27
- Imię: mgOmichGD
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
belial666 pisze:Witam ,sprawdziłem w kompie pokazuje 40 stopni i nawet zaraz po włączeniu silnika jest te 40 stopni nawet nie drgnie ,rury są gorące te wychodzące do chłodnicy ,czujnik wymieniłem wczesniej( mój błąd).Czy możliwe jest ze gdy termostat jest otwarty cały czas to nagrzeje silnik tylko do 40 stopni?, nawet z klimą nie chce podnieść.
No to masz fachowo termostat do wymiany. Niestety.
Kupiłem go w sklepie unto.pl fajnie bo cena przystępna i oryginał. 3 miesiąc śmiga i trzyma ładnie

90 stopni i nic więcej

P.S. Za wymianę zapłaciłem 150zł, na początku miało być 40 minut i 50zł ale wyszlo 3 godziny

Re: Lybra - termostat - jaki płyn, jaka temperatura otwarcia
Witam
problem z termostatem został już rozwiązany a mianowicie we wtyczce czujnika wody był wyrwany jeden z trzech przewodów.
Po wpięciu przewodu okazało się , że termostat nie dogrzewa do 90 stopni, więc za termostatem wsadziłem termostat firmy Vernet i problem zniknoł , dogrzewa do 90 stopni.
problem z termostatem został już rozwiązany a mianowicie we wtyczce czujnika wody był wyrwany jeden z trzech przewodów.
Po wpięciu przewodu okazało się , że termostat nie dogrzewa do 90 stopni, więc za termostatem wsadziłem termostat firmy Vernet i problem zniknoł , dogrzewa do 90 stopni.