Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Witam wszystkich mam pytanie jak należy przeprowadzić testy w FES dla zaworu EGR i dla zaworu overboost .Chodzi mi o to w jakich warunkach należy to zrobić ,czy przy włączonym zapłonie ,czy przy zapalonym silniku,dodając gazu czy na wolnych obrotach itd.mile widziane jakieś foto lub rozbudowana informacja na temat wszystkich dostępnych testów w FES.Opis czynności i instrukcja odczytywania wyników też nie zaszkodzi.Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2013, 8:57 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Jeśli chodzi o EGR to trzeba to zrobić na biegu jałowym wsłuchując się w pracę silnika. Tak jest napisane w objaśnieniach tej opcji. Chodzi o to, że podczas biegu jałowego komputer otwiera i zamyka EGR, a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza, to pewnie ta praca silnika na ułamek sekundy się zmienia, a konkretniej dźwięk pracy silnika.
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Właśnie skończyłem czyszczenie egr, jeśli cewka uruchomi zawór napewno to usłyszysz dźwięk się obniża ja w ten sposób sprawdzałem czy działa ręką wcisnąłem trzpień na zaworze i drugą sprawdzałem czy cewka reaguje dźwięk przy otwartym egr jest bardzo charakterystyczny.
http://www.afczwa.com Czestochowskie Forum Akwarystyczne
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
A możesz to wyjaśnić?Krzysiek82 pisze:a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza
Z tego co ja wiem, to przepływomierz nie ma pojęcia ile i co leci przez EGR bo on jest na początku dolotu a EGR jest już w kolektorze.
BTW.
Moda na zaślepianie EGR w tych silnikach już się skończyła? Od lat jeżdżę z zaślepionym i różnic w osiagach brak a plusem jest, że kolektor, turbo i czujnik doładowania czyściuteńkie.
Pzdr,
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
ma pojęcie, bo wie ile oczekiwać powietrza w danych warunkach, a ile zmierzy...ap2 pisze:A możesz to wyjaśnić?Krzysiek82 pisze:a ponieważ on ma wpływ na pomiar przepływomierza
Z tego co ja wiem, to przepływomierz nie ma pojęcia ile i co leci przez EGR bo on jest na początku dolotu a EGR jest już w kolektorze.
BTW.
Moda na zaślepianie EGR w tych silnikach już się skończyła? Od lat jeżdżę z zaślepionym i różnic w osiagach brak a plusem jest, że kolektor, turbo i czujnik doładowania czyściuteńkie.
Pzdr,
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Dalej jest to dla mnie niejasne... Gdybyś przybliżył mi jak działa to sprzężenie EGR-przepływka to byłbym wdzięczny.
Ja to rozumuję tak:
EGR dostarcza do silnika spaliny. Zawartość tlenu (o ile w ogóle jest) w tych spalinach to tylko lambda może określić ale ona - chyba - jest dalej, niż miejsce zasilania EGR'a. Więc komp. dobiera ilość paliwa do tego ile powietrza podała przepływka. No chyba że mapa komp. ma korekty na to co leci przez EGR, ale wtedy jego odłączenie (zaślepienie) nie koniecznie byłoby korzystne - a wszyscy, którzy zaślepiają EGR to sobie chwalą i nie ma problemu z grzaniem się silnika - takie (kiedyś) były obawy.
Pzdr,
Ja to rozumuję tak:
EGR dostarcza do silnika spaliny. Zawartość tlenu (o ile w ogóle jest) w tych spalinach to tylko lambda może określić ale ona - chyba - jest dalej, niż miejsce zasilania EGR'a. Więc komp. dobiera ilość paliwa do tego ile powietrza podała przepływka. No chyba że mapa komp. ma korekty na to co leci przez EGR, ale wtedy jego odłączenie (zaślepienie) nie koniecznie byłoby korzystne - a wszyscy, którzy zaślepiają EGR to sobie chwalą i nie ma problemu z grzaniem się silnika - takie (kiedyś) były obawy.
Pzdr,
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
te silniki nie mają sondy lambda.
Tłumaczyłem zasadę działania ECU juz wielokrotnie, a ponieważ nie lubię sie powtarzac, to po krótce działa to tak:
Producent oprogramowania ECU założył że przy obciążeniu silnika X , doładowaniu powietrza Y , przepływie powietrza mierzonym Z : dodatkowe otwarcie zaworu EGR o wartość A zmniejszy przepływ powietrza mierzonego przez przepływomierz o wartość B
Wartość B jest to udział spalin w powietrzu dostarczanym do silnika i jest opisana na mapie EGR w sterowniku.
Sterowniki ECU sprawdzają ten udział, jesli zaślepisz EGR w sterowniku zapisze się błąd. O ile w CF2 i CF3 poza błedem w sterowniku nic się nie dzieje (chociaż w CF3 zadarzają się czasami skoki mocy w dół i zaleca się przy zaslepianiu wyłaczenie sprzetowe EGR w komputerze)
Sterowniki M-Jet i nowsze nie pozwalają na brak udziału spalin w powietrzu i zaślepienie EGR bez wyłaczenia w sterowniku kończy się trybem awaryjnym po 500 m jazdy.
Coś jeszcze ?
Tłumaczyłem zasadę działania ECU juz wielokrotnie, a ponieważ nie lubię sie powtarzac, to po krótce działa to tak:
Producent oprogramowania ECU założył że przy obciążeniu silnika X , doładowaniu powietrza Y , przepływie powietrza mierzonym Z : dodatkowe otwarcie zaworu EGR o wartość A zmniejszy przepływ powietrza mierzonego przez przepływomierz o wartość B
Wartość B jest to udział spalin w powietrzu dostarczanym do silnika i jest opisana na mapie EGR w sterowniku.
Sterowniki ECU sprawdzają ten udział, jesli zaślepisz EGR w sterowniku zapisze się błąd. O ile w CF2 i CF3 poza błedem w sterowniku nic się nie dzieje (chociaż w CF3 zadarzają się czasami skoki mocy w dół i zaleca się przy zaslepianiu wyłaczenie sprzetowe EGR w komputerze)
Sterowniki M-Jet i nowsze nie pozwalają na brak udziału spalin w powietrzu i zaślepienie EGR bez wyłaczenia w sterowniku kończy się trybem awaryjnym po 500 m jazdy.
Coś jeszcze ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Dziękuję za wyjaśnienie.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Lybra - FiatEcuScan - testy zaworów EGR/overboost
Dodatkowo dla potomności:ap2 pisze:Dziękuję za wyjaśnienie.
wyłączenie obsługi EGR w sterowniku powoduje, iż wartość oczekiwana przepływu powietrza = 0.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<