Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Awatar użytkownika
aathalczyn2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Leszno

Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: aathalczyn2 » 10 kwie 2013, 16:08

Witam wszystkich
Jako iż byłem posiadaczem kappy 2.4 20v i bardzo chwaliłem to autko musiałem je sprzedać.
Teraz przebywam w UK i zostałem posiadaczem egzemplarza forumowicza wacho_czk który po wymianie turba miał problemy z uruchomieniem samochodu.
Auto stało łącznie ponad rok, kupiłem, przywiozłem do siebie, lecz po trzydniowej walce ja też nie mogę uruchomić silnika.
Znalazłem parę przegnitych kabelków, wyczyściłem wszystkie masy, lecz doszedłem do tego, że pompa pompuje do listwy i do wtryskiwaczy, wtryski sprawdziłem, czyste, brak oznak zapieczenia, wygląda mi to na regulator ciśnienia paliwa w pompie, chyba że blokuje immo lecz ani lampka code się nie pali ani diody na środku.
Pytanie moje brzmi czy dioda znajdująca się pod nawiewami powinna mrugać jak auto jest zamknięte? W mojej benzynce tak było, dopiero po wciśnięciu guzika od immo gasła i można było uruchomić silnik.
Tutaj ta dioda w ogóle nie mruga, czy tak ma być? Czy jakby immo blokowało to w ogóle paliwo byłoby podawane do listwy?
Na samostart nie reaguje, czyli wtryski nie puszczają ani kropli ON do cylindrów, dzisiaj spróbuje zadzwonić do znajomego i od jego stilo przypasować regulator, jak się da, a jak regulator jest dobry czy istnieje jakaś inna opcja?
Pozdrawiam :)
Lancia Kappa 2.4 20v 1996r.
Lancia Kappa 2.4 JTD 10v 2000r

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: fotisk » 10 kwie 2013, 21:24

Na dieslach się nie znam, ale wg mnie powiązanie samostartu z podawaniem paliwa jest chyba błędne... samostart ma zastąpić paliwo...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

Awatar użytkownika
aathalczyn2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: aathalczyn2 » 10 kwie 2013, 21:34

Wiem, że samostart ma zastąpić paliwo lecz sprawdzałem wtryski na zewnątrz i nie puszczają niczego czyli się nie otwierają, dlatego podejrzewam regulator ale na razie nie mam jak podłączyć kompa, zeby sprawdzić cisnienie na listwie cr
Lancia Kappa 2.4 20v 1996r.
Lancia Kappa 2.4 JTD 10v 2000r

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: volf » 10 kwie 2013, 22:02

Jeśli nie łapie na samostarcie to coś nie tak ze sprężaniem, może rozrząd lub zawory, choć to naprawdę dziwne.
Jeśli chodzi o immo to w jtd dioda przy nawiewie jest zastąpiona kontrolką w zegarach.
Proponuję jednak skorzystać z jakiegoś fejsa (te 50 czy 60 zł przeznaczone na kabelek szybko się zwróci) czy diagnostyki komputerowej, bo może być ciężko trafić z diagnozą w ciemno...
Masz jakiś komunikat na infocenter?
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
aathalczyn2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: aathalczyn2 » 10 kwie 2013, 22:10

nie no na samostarcie łapie, lecz gdyby paliwo było puszczane(chociaż trochę) to bardziej by się odzywała.
ok, czyli immo odpada.
dzięki, jeszcze jakieś pomysły?
Lancia Kappa 2.4 20v 1996r.
Lancia Kappa 2.4 JTD 10v 2000r

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: volf » 10 kwie 2013, 22:39

Gdzie konkretnie te kabelki miałeś przegnite?
Czy podczas kręcenia rozrusznikiem jest ciśnienie na listwie CR, wiem, że nie masz czym zdiagnozować, ale jak trochę poluzujesz któryś przewód od wtryskiwacza to powinno nieźle dawać...
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
aathalczyn2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: aathalczyn2 » 10 kwie 2013, 23:24

W sumie to daje i to ostro, lecz podejrzewam właśnie regulator, może jutro da mi się podłączyć kompa jak kupię przejściówkę 3-pinową, a kabelki były przegnite w okolicach wężów od nagrzewnicy, dokładnie 2
Lancia Kappa 2.4 20v 1996r.
Lancia Kappa 2.4 JTD 10v 2000r

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: wacho_czk » 01 maja 2013, 14:39

I jak postępy, udało się coś zdiagnozować? Nie ukrywam, że jestem ciekaw co potwora męczy

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: Ramzes_II » 01 maja 2013, 15:58

Być moze zacięty regulator na pompie CR. Jesli nie uzyzka silnik zadanego cisnienia na listwie CR krecąc rozrusznikiem (min chyba 260 barów) to wtryski się nie puszczą paliwa (komputer nie otworzy wtryskiwaczy).
Ale to przydałoby się podłączyc pod auto i zobaczyć jakie komputer silnika (ECU) mierzy cisnienie na listwie podczas krcenia rozrusznikiem.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
aathalczyn2
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 27
Rejestracja: 11 sie 2011, 20:28
Imię: Tomek
Lokalizacja: Leszno

Re: Kappa 2.4 JTD - problem z uruchomieniem

Post autor: aathalczyn2 » 26 maja 2013, 13:43

: yesyes : witam, udało się rozwiązać problem, bez diagnostyki komputerowej nic bym nie znalazł, podłączyłem u znajomego kts-a , ciśnienie paliwa ok, błąd jaki wisiał już długi czas to elektroniczna blokada odjazdu, immobilliser padł(z tego co wiem to rzadki przypadek) bo zabiegu w puszcze immobillisera dokonanej przez elektronika(koszt Ł180) auto w końcu dało oznak życia, jeszcze przed samym wyjazdem bo tego dnia czekała mnie podróż anglia - szkocja(900km) auto znowu zgasło, problem z zaworem EGR, problem już rozwiązany lecz podejrzewam źle ustawioną turbinę, którą poprzedni właściciel zamontował, kappa ciągnie jak zwykły osiołek, węże miękkie, dodam że na accuatorze na turbie jest bardzo mały ruch, a to powinno się dosyć sporo ruszać.
Będę patrzył do tego w przyszłym tygodniu jak znajdę czas.
Dodam że kappa dumnie reprezentuje klub na szkockich drogach
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Lancia Kappa 2.4 20v 1996r.
Lancia Kappa 2.4 JTD 10v 2000r

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”