Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

pietras
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:56
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: pietras » 13 maja 2013, 14:55

Szukałem, szukałem....ale nie znalazłem jak dotąd odpowiedzi. Różnica w mocy wynika z obecności katalizatora dostosowującego emisję spalin do euro 3? A może przy "lifcie" zmienił się komputer lub tzw. mapa silnika? A może jakaś inna przyczyna? Ciekawi mnie to więc pomóżcie proszę.

Awatar użytkownika
krzysiek.ge
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 437
Rejestracja: 27 kwie 2012, 14:43
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: krzysiek.ge » 13 maja 2013, 15:33

Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam
Jest:
Lancia Lybra 2.4 jtd Intensa Bi-Colore/Virus by RAMZES
Były:
Alfa 156 2.0 T.S
Fiat Tempra 1.6 8v

Awatar użytkownika
cysiek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1117
Rejestracja: 22 paź 2009, 14:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: cysiek » 13 maja 2013, 15:44

Tak w ramach ścisłości to Lancia Lybra 2.0 20V CF2 113kW = 154KM
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast

pietras
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: pietras » 13 maja 2013, 16:34

krzysiek.ge pisze:Z tego co się orientuje to wersja 155 konna posiada VIS.
Pozdrawiam
Z tego co ja się orientuję to sam silnik konstrukcyjnie nie różni się niczym. Wersja 150 KM też ma VIS. Dlatego też dziwię się że ma inną moc i skąd ta różnica się bierze...

damiani
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: damiani » 14 maja 2013, 12:03

Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).
-----------------------------
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG

pietras
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: pietras » 15 maja 2013, 9:13

damiani pisze:Mapa silnika jest zmieniona, bo zmieniła się moc. albo ekologia albo dostosowanie auta do rynku zbytu - Niemcy i ubezpieczenie od mocy silnika (podobne manewry Fiat robił z silnikiem 1,6 16v) Zmiany były poza silnikiem, silnik jednak jest ten sam (konstrukcja, podzespoły).
A może mapa mogła zostać taka sama a spadek mocy jest spowodowany zmienioną konstrukcja układu wydechowego? Jak wiadomo jakiekolwiek zmiany w układzie wydechowym mają wpływ na moc silnika. A po "lifcie" zmienił się przecież katalizator na taki który spełnia normę euro 3 i umieszczono 2 sondy lambda. Według mojej logiki przepływ spalin jest mocniej przyblokowany przez co spadła moc silnika oczywiście na rzecz czystości spalin. Jest to możliwe?
I jeszcze podsumowując- hipotetycznie jakby ktoś chciał zrobić przekładkę 2.0 150 na 2.0 154 to jak to będzie wyglądać:
a) będzie trzeba zmienić też komputer/ mapę silnika i będzie on miał 154KM?
b) po prostu montujemy silnik, wszystko działa tylko że ma on już 150 KM?
c) nie da się tego zrobić

damiani
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 31
Rejestracja: 23 wrz 2012, 10:32
Lokalizacja: Rybnik

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: damiani » 15 maja 2013, 14:21

inny jest stopień sprężania.
-----------------------------
Pozdrawiam,
Damian
Obecnie: Lybra 2.0 SW +LPG

pietras
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 24 paź 2010, 19:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: pietras » 05 sie 2013, 13:21

Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?

damiani jesteś pewny że:
damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
???
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1

Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
Ostatnio zmieniony 05 sie 2013, 22:12 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.

lybra1,9
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 213
Rejestracja: 30 maja 2010, 18:14
Lokalizacja: wojciechów

Re: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: lybra1,9 » 16 sie 2013, 21:38

Porównaj schematy.

dawidson

Odp: Lybra 2.0 150KM - czym różni się od 2.0 155KM?

Post autor: dawidson » 16 sie 2013, 22:16

pietras pisze:Może mineło troche czasu ale ciągle się zastanawiam i nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi. Co by się stało gdyby wsadzić silnik 2.0 154 KM i wyposaŻyć go w osprzęt i komputer silnika 2.0 150 KM? Będzie działał i miał 150 KM mocy?

damiani jesteś pewny że:
damiani pisze:inny jest stopień sprężania.
???
Z tego co ja znalazłem w obydwu jest 10,7:1

Stopień sprężania to przecież stosunek objętości cylindra silnika w dolnym martwym położeniu do objętości cylindra silnika w górnym martwym położeniu. Więc jeśli konstrukcja silnika się nie zmieniła jak mógł się zmienić stopień sprężania? Chyba że chodzi Ci o ciśnienie sprężania...
Wystarczy zastosować inną głowicę i stopień śpiewania może się zmienić.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”