Kappa - gorące felgi

michal
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: sochaczew

Kappa - gorące felgi

Post autor: michal » 21 sie 2006, 12:28

Jako, że od nie dawna jeżdżę swoim autkiem nie miałem okazji aż tak dokładnie jej sprawdzić. Udało mi się zlokalizować parę rzeczy do poprawki, między innymi toczenie tarcz tylnych i nowe klocki do założenia.
W dniu wczorajszym po przejechaniu dystansu 60km dotknąłem przypadkowo tylnej prawej felgi i poparzyłem się. Lewa również była ciepła ale spokojnie można było jej dotykać. Kurcze co spowodowało taką temperaturę? Klocki z tyłu są zerowe, być może tłoczek wyszedł za daleko i nie wrócił przez co "klocek" trze o tarcze grzejąc ją i robiąc w niej paskudne wyżłobienia (dlatego muszę je przetoczyć)? Mam nadzieję, że to nie jest padnięte łożysko.
Wcześniej: Vectra 2.0 automat, Ford Sierra 2.0DOHC, Ford Scorpio Turnier 2.0DOHC, Ford Mondeo 1.8 16V, BMW E32 730
Obecnie: Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r

Awatar użytkownika
Ragnarok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 202
Rejestracja: 26 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Gniezno

Kappa - gorące felgi

Post autor: Ragnarok » 21 sie 2006, 13:18

pewności nie będziesz miał do momentu sprawdzenia.

ze swoich doświadczeń obstawiam ze to głównie łożysko + klocki (tylnie prawe koło) a z drugiej strony to klocki.

miałem obydwie przypadłości i według mnie koło bardziej nagrzeje się od rozwalonego łożyska niż od tarcia zablokowanych klocków o tarcze. sprawa do dyskusji

tyle ze nie wiem jak sprawa ma sie z totalnie zdartymi klockami tylko z zablokowanymi :!:
Przysłowia tracą na aktualności: Szewc już nie hasa boso.

michal
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: sochaczew

Kappa - gorące felgi

Post autor: michal » 21 sie 2006, 13:31

Oby nie łożysko, z tego co czytałem to cena jest kosmiczna.
Wcześniej: Vectra 2.0 automat, Ford Sierra 2.0DOHC, Ford Scorpio Turnier 2.0DOHC, Ford Mondeo 1.8 16V, BMW E32 730
Obecnie: Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r

Awatar użytkownika
Wujek_2000
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 394
Rejestracja: 17 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - gorące felgi

Post autor: Wujek_2000 » 21 sie 2006, 13:58

To jeszcze może być kwestia haczącej się linki hamulca ręcznego. Tak swoją drogą ile takie łożysko kosztuje?
Lancia Kappa 3.0 V6 24V 1995 r.
Audi A6 3.0 TDI Quattro 2006 r.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Kappa - gorące felgi

Post autor: prezesjm » 21 sie 2006, 14:07

Skoro tarcza jest mocno "poorana" to z pewnością zacisk do naprawy lub wymiany. Obcierający zacisk może powodować bardzo silne nagrzanie całego koła, wręcz w skrajnym przypadku do pożaru ! . Łożysko jeżeli byłoby w stanie takim że rozgrzewałoby tak całe koło to z pewnością wydawałoby odgłosy takie że nie sposob jechać. Zaniedbanie i jazda z takim zaciskiem wykasuje w końcu także i łożysko, jeżeli koło tak mocno się nagrzewa to też i łożysko, smar potrafi z łożyska wyciec i dochodzi do awari. Najczęściej jest taka kolejność. Jeżeli auto gdziej przez nawet parę tygodni stało to już może być problem z zardzewiałymi prowadnicami. Może byc złapana linka ręcznego, lub sam zacisk, gdy nie ma gumek osłonowych zwyczajnie tłok zardzewiał i nie luzuje klocków. Masa przyczyn, trzeba niestety to wszystko rozebrać i dojść przyczyny.

Awatar użytkownika
EWCIA
Klubowiczka
Klubowiczka
Posty: 497
Rejestracja: 07 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - gorące felgi

Post autor: EWCIA » 21 sie 2006, 14:08

"Wujek_2000" pisze:To jeszcze może być kwestia haczącej się linki hamulca ręcznego. Tak swoją drogą ile takie łożysko kosztuje?
tylnie 617 zł jest razem z piastą
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT ;-)

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Kappa - gorące felgi

Post autor: Makgajwer » 21 sie 2006, 14:17

"EWCIA" pisze:
"Wujek_2000" pisze:To jeszcze może być kwestia haczącej się linki hamulca ręcznego. Tak swoją drogą ile takie łożysko kosztuje?
tylnie 617 zł jest razem z piastą
Przesadziłaś !!!
Wymieniałem tylne łożysko w zeszłym tygodniu. Cena 270 zł za sztuke.
Ale uwaga !!! Bardzo łatwo uszkodzić czujnik ABS-u !!!

A do Ciebie MICHAŁ: nie tocz tarcz !!! Wymiana wyjdzie pare zł. drożej ale efekt o wiele lepszy. Pamiętaj że na na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać !!! A dobre hantle to podstawa !!!
Grzanie to z regóły zatarte tłoczki zacisku. Do zrobienia w kazdym warsztacie.
I oczywiście jak wymienisz tarcze, to TYLKO i WYŁĄCZNIE nowe klocki !!!
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

michal
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 66
Rejestracja: 03 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: sochaczew

Kappa - gorące felgi

Post autor: michal » 22 sie 2006, 8:50

Ja także stawiam na tłoczki. Klocki oczywiście kupuję nowe co do tarcz to się zobaczy jeszcze choć pewnie też będę musiał kupić nówki. Tak przypuszczałem, że nie będzie to łożysko bo w czasie jazdy jest cichutko a tak to by wyło, że nie dałoby się jechać. W sobotę zabieram się za dokładne ustalenie przyczyn.
Wcześniej: Vectra 2.0 automat, Ford Sierra 2.0DOHC, Ford Scorpio Turnier 2.0DOHC, Ford Mondeo 1.8 16V, BMW E32 730
Obecnie: Lancia Kappa 2.0 20V+LPG 1995r

Awatar użytkownika
nomads
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 162
Rejestracja: 24 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Tychy

Kappa - gorące felgi

Post autor: nomads » 22 sie 2006, 14:16

Przerabiałem to u siebie Ale nie mam Kappy tylko Dedrę :D I koszty były całkowicie inne.
Ale co do grzania się koła winą był niecofajacy sie tłoczek. Tarcza z tyłu była aż niebieska miała niezłe hartowanie.
Zmieniłem zaciski i nie pomogło
Zregenerowałem pompę hamulcową i się naprawiło do czasu .
Teraz sie odezwały przednie koła
pozdrawiam :pirate:
Lancia Dedra 1.8 ie
Lancia Dedra 1.8 ie
Fiat 125 p
Peugot 206
604-957-586

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”