Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Byłem u blacharza. Szczerze mówiąc to ich wszystkich pogoniłbym w .... Koleś znudzonym głosem do mnie kogo szukam, mówię co i jak, pokazuję i czekam na werdykt. Wziął młotka postukał i dał werdykt bez zaglądania(!) - progi zdrowe, dziura jest w podłodze, trzeba wstawić tam łatę. Ja na to mówię, że przecież na progu z boku wyszła rdza to raz, a dwa ranty, za które podnosi się samochód, są zgniecione w tych miejscach gdzie podnośnik łapał, więc próg jest osłabiony. "Nie, to nie progi" pada odpowiedź. Dopytuję się co z całą podłogą, że mam tą gumę niby nałożoną, ale nie wiadomo co się pod nią dzieje, że może rdza się rozprzestrzenia, itp. "Ja się w to nie bawię" pada odpowiedź... Załamka. Na odpie**** dosłownie cały dialog. Bo "to stary już samochód"... No ok, nie jest pierwszej młodości, ale jeżdżą znacznie starsze to raz, a dwa poza tą podłogą nic mu nie jest. To nie 20-to letni Kadett do cholery... I dalej nic tak naprawdę nie wiem. A takie dobre opinie ma... Pojadę do drugiego, ale ten ma niestety gorsze notowania...
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Widzisz, dlatego ja kupiłem migomat i samemu drobne dziurki się łata.
Progu raczej bym nie wymienił (kto wie) ale jak znalazły się jakieś dziury po kamieniach to samemu bzyk bzyk, spokojnie porządnie
i po jednej robocie wyszedłem na +
Progu raczej bym nie wymienił (kto wie) ale jak znalazły się jakieś dziury po kamieniach to samemu bzyk bzyk, spokojnie porządnie
i po jednej robocie wyszedłem na +

Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Zorientuj się czy w okolicy nie ma jakiegoś polecanego warsztatu blacharskiego, może w większym mieście. Jak ktoś nie chce zarobić i ma takie podejście to jego sprawa. Lepiej samochód zostawić 100km dalej niż potem się denerwować. Był na forum kiedyś przypadek, że Dedra oddana do warsztatu na wymianę progów(?) wyjechała z cieknącymi przewodami paliwowymi, źle wykonaną naprawą i przednią szybą z roztopionymi fragmentami odłamków w niej 

Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Mój próg od strony kierowcy był cieńszy od liścia. Kupiłem na Allegro zdrowy próg za 100 zł. Stary wycięty w pień, nowy wstawiony, oba zakonserwowane środkiem do profili zamkniętych i jest miodzio. Na próżno się przyglądać i szukać śladów naprawy. Trzeba zwyczajnie znaleźć odpowiedniego człowieka. Niestety Lybry użytkowane na terenach Niemiec/Austrii mają podwozia i progi w kiepskim stanie za sprawą mocnych środków sypanych na drogi podczas zimy. Podstawą sukcesu jest dobra konserwacja.
Uno 45S '93 --> Punto Sole '99 --> Brava 1.2 16V SX '99 --> Lybra 1.9 JTD '01
... no i VW G*LF VII 1.2 TSI Bluemotion --> łOpel k**wa mać Vectra C

Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Ja zrobiłem progi a właściwie ich osłony z laminatu. A to wszystko na koniec pomalowałem bardzo grubo bitexem i od trzech lat mam spokoj. Koszt naprawy to ok 350 zł i dwa dni pracy. Ja sobie policzyłem że naprawa będzie mnie kosztowała ok 2 tyś zł. Wartość auta to ok 8 tyś. Progi gniją od błota z solą które gromadzą się pod tylnym wytłumieniem koła. W Alfach 156 i 147 też tak się dzieje.
Nigdy nie wolno wdawać się w dyskusję z głupszym bo najpierw zniży cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem.
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Byłem u drugiego blacharza (opinia na jego temat? hmmm... taka sobie, już kiedyś ojciec z niego korzystał i po łebkach zostało zrobione...), ale ten przynajmniej powiedział, że najpierw trzeba samochód podnieść i zobaczyć co i jak. Taka wersja jest na plus jak na razie. Podnośnik w przyszłym tygodniu będzie miał wolny, to podjadę. Generalnie oni wszyscy robią dziwne miny i najlepiej według nich sprzedać... Tylko, że ja mam teraz inne priorytety niż kupowanie samochodu znowu za 15 tys. zł, gdzie za ten wezmę kilka tysięcy... a odpicowany jest ze wszystkim, od silnika, po zawieszenie, po układ hamulcowy. Swoją drogą jak czytam ile silników ma problem z panewkami w tych naszych samochodach (Lybry, Thesisy, Kappy), że progi to jednak gniją i nie jest to żadna dziwna sprawa, to trochę blado ta Lancia wypada... Z tego wszystkiego to tylko JTD jest genialny, reszta kupa...
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
No cóż ja mogę powiedzieć. Namiary na przyzwoitego blacharza masz tutaj :KLIK
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Kraków to troszkę daleko od moich rejonów...
Takie jeszcze pytanie: progi mają taki rant, za który podnosi się samochód tym dedykowanym podnośnikiem, taka pionowo w dół uformowana blacha. U mnie jest pomiażdżona w miejscach podkładania podnośników, klocków gumowych do łap podnośników, itp. Według patafianów od blach z moich okolicach to o niczym nie świadczy... Jak próg może być zdrowy, skoro ten rant nie istnieje? Był tak słaby, że go zmiażdżyło...
Takie jeszcze pytanie: progi mają taki rant, za który podnosi się samochód tym dedykowanym podnośnikiem, taka pionowo w dół uformowana blacha. U mnie jest pomiażdżona w miejscach podkładania podnośników, klocków gumowych do łap podnośników, itp. Według patafianów od blach z moich okolicach to o niczym nie świadczy... Jak próg może być zdrowy, skoro ten rant nie istnieje? Był tak słaby, że go zmiażdżyło...
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Jedyne co to zerwać stara konserwację i ocenić co i jak.
Ja 1 lipca ruszam z rozbiórką auta, druciak na gumówkę i jazda z konserwacja spodu
Będzie Fertan na spód i do progów, potem reaktywny lub epoksydowy, baranek i akryl.
Za sam materiał wychodzi ponad 500zł.
Ja 1 lipca ruszam z rozbiórką auta, druciak na gumówkę i jazda z konserwacja spodu

Będzie Fertan na spód i do progów, potem reaktywny lub epoksydowy, baranek i akryl.
Za sam materiał wychodzi ponad 500zł.
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Nie jestem na 100% pewny, ale raczej za ten rant nie podnosi się samochodu, on wchodzi w to wycięcie w podnośniku i jedynie służy do ustalenia jego pozycji i poprawienia stabilności podnośnika.Krzysiek82 pisze:Kraków to troszkę daleko od moich rejonów...
Takie jeszcze pytanie: progi mają taki rant, za który podnosi się samochód tym dedykowanym podnośnikiem, taka pionowo w dół uformowana blacha. U mnie jest pomiażdżona w miejscach podkładania podnośników, klocków gumowych do łap podnośników, itp. Według patafianów od blach z moich okolicach to o niczym nie świadczy... Jak próg może być zdrowy, skoro ten rant nie istnieje? Był tak słaby, że go zmiażdżyło...
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Masz rację, dokładnie tak
W wielkim skrócie napisałem
Tak czy siak, jeśli podnoszą samochód tymi hydraulicznymi podnośnikami, to w te miejsca dają takie gumowe klocki na łapy i one zmiażdżyły mi ten rant... Więc w trasie, odpukać, fabrycznym podnośnikiem samochodu nie podniosę...


Tak czy siak, jeśli podnoszą samochód tymi hydraulicznymi podnośnikami, to w te miejsca dają takie gumowe klocki na łapy i one zmiażdżyły mi ten rant... Więc w trasie, odpukać, fabrycznym podnośnikiem samochodu nie podniosę...
Nie chodzi o te 500 zł czy 800 zł kosztu, tylko o możliwości... Ja nie mam jak podnieść samochodu na kilka dni / tydzień i tego robić... Muszę oddać komuś. I tu właśnie jest problem...bronx pisze:Za sam materiał wychodzi ponad 500zł.
Ostatnio zmieniony 03 cze 2013, 10:33 przez Krzysiek82, łącznie zmieniany 1 raz.
- brygadzista1
- Klubowicz
- Posty: 2675
- Rejestracja: 23 lis 2009, 21:48
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Solec/Wolsztyn/Reklinek
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Dokładnie tak jak Kamil pisze, fabryczny podnośnik ma wycięcie na ten rant. Jeśli masz zmiażdżony tzn że ktoś podnosił samochód innym podnośnikiem.
Była:Piękna Lybra 1.9 JTD 115
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Tysiące części do modeli: THESIS/LYBRA/PHEDRA/KAPPA oraz inne włoskie marki
SZUKASZ WŁOSKIEGO AUTA? POMOGĘ CI W ZNALEZIENIU ZADBANEGO EGZEMPLARZA
SPROWADZANIE SAMOCHODÓW NA ZAMÓWIENIE - 781952180
WYBIERZ MAILA ZAMIAST PW - it.carczesci@gmail.com
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
FXX pisze:Nie jestem na 100% pewny, ale raczej za ten rant nie podnosi się samochodu, on wchodzi w to wycięcie w podnośniku i jedynie służy do ustalenia jego pozycji i poprawienia stabilności podnośnika.Krzysiek82 pisze:Kraków to troszkę daleko od moich rejonów...
Takie jeszcze pytanie: progi mają taki rant, za który podnosi się samochód tym dedykowanym podnośnikiem, taka pionowo w dół uformowana blacha. U mnie jest pomiażdżona w miejscach podkładania podnośników, klocków gumowych do łap podnośników, itp. Według patafianów od blach z moich okolicach to o niczym nie świadczy... Jak próg może być zdrowy, skoro ten rant nie istnieje? Był tak słaby, że go zmiażdżyło...
Oczywiście że podnoszą za rant i w du***e mają wszystko.brygadzista1 pisze:Dokładnie tak jak Kamil pisze, fabryczny podnośnik ma wycięcie na ten rant. Jeśli masz zmiażdżony tzn że ktoś podnosił samochód innym podnośnikiem.
A kto podnosi ?
A mechanik, i jak mor***e darł że auto zgnite bo rant się zgniótł, oczywiście zero zrozumienia że to nie służy do podnoszenia, bo on tak odnosi auta i nic się nie dzieje.
Wulkanizator, ale ten przy drugim boku, po zwróceniu uwagi, podłożył już podnośniki poprawnie.
Niemniej też był zdziwiony że zwracam mu uwagę, bo on wszystkie auta tak podnosi.
Ten rant to jest albo przedłużenie progu wew. ale zew. Na bank spełnia rolę jedynie pozycjonowania podnośnika.
Wewnętrzna strona jest wzmocniona i przeznaczona do podnoszenia.
Oczywiście jak mechanik pogniótł mi rynienki żadnego zadość uczynienia nie otrzymałem.
Jedynie co ciśnienie mi podniósł dupe...k jeden.
Podaję Ci cenę za sam materiał w celu oszacowania czy ktoś zrobi Cię na szaro czy nie.Krzysiek82 pisze:...
Nie chodzi o te 500 zł czy 800 zł kosztu, tylko o możliwości... Ja nie mam jak podnieść samochodu na kilka dni / tydzień i tego robić... Muszę oddać komuś. I tu właśnie jest problem...bronx pisze:Za sam materiał wychodzi ponad 500zł.
Jak krzyknie za konserwację 800zł to policz sobie czy za 2-3dni w kanale i robotę w syfie skasuje tylko 300zł (-prąd, podatek, marża za amortyzację narzędzi) Czystego zarobku wyjdzie pewnie ze 150zł.
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Może ktoś ma wiedzę w temacie?Przemknęło mi ,gdzieś w necie, że do Lucynki pasują progi z Fiata 125p.
Re: Lybra - rdza i dziury w progu - załamka...
Znalazłem link do strony http://lakierowanko.info/viewtopic.php?t=4784