Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 kwie 2013, 12:51
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Witam,
Kolejne pytanie do posiadaczy tego silnika. Ile oleju wchodzi do tego silnika razem z wymianą filtrów. W instrukcji jest napisane, że jest to 4,9 litra. Tymczasem spuściłem olej do miski i było go około 3,8 litra, a na jego brak nie narzekałem. Był górny stan. Zalałem sobie 4.5 litra wg instrukcji i okazało się, że jest dużo ponad stan. Nie wiem co jest grane, zwykłe 1,9 150km brały około 5 litrow oleju a tu tylko byłoby około 4? W instrukcji jest błąd?
Jeśli ktoś wymieniał olej bardzo proszę o informację.
Kolejne pytanie do posiadaczy tego silnika. Ile oleju wchodzi do tego silnika razem z wymianą filtrów. W instrukcji jest napisane, że jest to 4,9 litra. Tymczasem spuściłem olej do miski i było go około 3,8 litra, a na jego brak nie narzekałem. Był górny stan. Zalałem sobie 4.5 litra wg instrukcji i okazało się, że jest dużo ponad stan. Nie wiem co jest grane, zwykłe 1,9 150km brały około 5 litrow oleju a tu tylko byłoby około 4? W instrukcji jest błąd?
Jeśli ktoś wymieniał olej bardzo proszę o informację.
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Niestety - jam jest 1.6 MJ . Ale z Bravo 1.9 kojarzę prawie 5 l ... Może tel do ogarniętego serwisu ?
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło

-----------------------------------------
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Jeżeli chodzi o pojemność to być może część oleju zostaje w chłodnicy oleju i wtedy nie wymienisz całości.
Ale nie wiem jak to wygląda w tym silniku.
Ale nie wiem jak to wygląda w tym silniku.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt
Thesis 20vt
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 kwie 2013, 12:51
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Sory za zwłokę, byłem trochę zajęty.
Serwis twierdzi tak jak instrukcja - 4,5 litra.
Więc albo jakimś cudem zostało gdzieś prawie litr oleju albo mam bagnet nie z tego auta.
Jakby ktoś z posiadaczy 1,9 zmierzył swój bagnet to byłbym wdzieczny bo nie mogę namierzyć nikogo z tym silnikiem w okolicy.
W chłodnicy raczej olej nie został bo odprowadzenia z niej są w taki sposób ułożone, że powinien ładnie spłynąć.
W kazdym badz razie pomiar bagnetu rozwieje wszelkie wątpliwości.
Poki co mam zalane do stanu max, jezdze i jest dobrze.
Serwis twierdzi tak jak instrukcja - 4,5 litra.
Więc albo jakimś cudem zostało gdzieś prawie litr oleju albo mam bagnet nie z tego auta.
Jakby ktoś z posiadaczy 1,9 zmierzył swój bagnet to byłbym wdzieczny bo nie mogę namierzyć nikogo z tym silnikiem w okolicy.
W chłodnicy raczej olej nie został bo odprowadzenia z niej są w taki sposób ułożone, że powinien ładnie spłynąć.
W kazdym badz razie pomiar bagnetu rozwieje wszelkie wątpliwości.
Poki co mam zalane do stanu max, jezdze i jest dobrze.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 17 kwie 2013, 12:51
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Witam.
Przepraszam za post pod postem, ale chciałbym się przypomnieć.
Czy mógłby ktoś mierzyć długość bagnetu w 1.9 TwinTurbo.
Byłbym spokojniejszy jakbym wiedział.
Przepraszam za post pod postem, ale chciałbym się przypomnieć.
Czy mógłby ktoś mierzyć długość bagnetu w 1.9 TwinTurbo.
Byłbym spokojniejszy jakbym wiedział.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 676
- Rejestracja: 05 lis 2011, 14:54
- Imię: Damian
- Lokalizacja: okolice Konina
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Po prostu zostało ci troche oleju w silniku i tyle. Upuść trochę, żeby nie było ponad maximm, a najlepiej do 3/4 miarki i powinno być ok.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 156
- Rejestracja: 27 lis 2011, 23:19
- Imię: zbyszek
- Lokalizacja: częstochowa
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
nie chce mi sie iść do samochodu ,ale o ile pamiętam od główki plastikowej do końca bagnetu 62 cm sam metalowy pręt
delta twin turbo - już sprzedana .
- Lanciakrak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 315
- Rejestracja: 09 sie 2008, 0:00
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
ja jestem świeżo po wymianie i weszło 4 litry. trochę powyżej połowy stanu.
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Ilość tego oleju ,to bardzo cenne spostrzeżenie.Co prawda mój silnik to 1.6 120KM,ale w nim także jest podobna sytuacja.Lektura podaje ,że z filtrem ma wejść 4,6 litra.I tak rok temu wymieniał mi mechanik i oddał około pół litra z bańki o pojemności 5 litrów.Poziomu nie sprawdzałem dość długo.Kiedy sprawdziłem,to oleju było o wiele za dużo.Wmówiłem sobie jednak,że nie jest to możliwe i winę na gów...y baqnet zwaliłem.Akurat kilka dni temu wymieniałem olej sam.Kupiłem bańkę 4-ro litrową.Z miski wylałem tyle co gość wlał poprzednio,czyli ponad 4,5 litra.Do miski wlałem natomiast 3,5 litra i po zmierzeniu stanu okazuje się,iż jest w połowie między min a max /sprawdzane kilka razy/.Po tym fakcie szukałem w necie informacji i gdzieś trafiłem na ten temat.Wynika z niego,że ta podawana ilość oleju to fikcja.Mówię cały czas o silniku 1.6 120KM.Autor pisze tam,że serwisy kasują nas za ilość oleju,krórego nie trzeba tam wlewać.On podaje,że 3,8 litra należy wlać do silnika 1.6. -czyli jak doleję te trzy setki bo będę miał maxa na bagnecie. O szkodliwości większej ilości oleju w skrzyni korbowej i co za tym idzie większym ciśnieniu w tej skrzni pisał nie będę,bo raczej każdy wie czym to grozi.Aha,po wypuszczeniu starego oleju w żadnych zakamarkach /chłodnicy oleju itp/ nie zostaje jego znaczna ilość,mogąca robić taką różnicę.
Lancia Delta III Gran Luce 1.6 JTD 16V 88KW-120CV Platino Bicolore 2009r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Yamaha V-Star 1100 Classic Silverado /v.USA/ Limited Edition 2005r.
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Potwierdzam to co pisze Valdi--- dotyczy silnika 1.6 . Kupiłem bańkę 4litrowa + 1l. Po wymianie oleju , mechanik zwrócił mi bańkę 1l.
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
Odp: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Jesteś pewien? U mnie w samej chłodnicy oleju mieści się blisko pół litra... Nie wiem jak duża jest chłodnica w 1.6...
A, i jeszcze jedno. Wymiana oleju przy ciepłym czy przy zimnym? Bo k mnie dopiero jak olej ma 70-80 st to ładnie cały odpływa. Na zimno istotnie spływa go sporo mniej.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
A, i jeszcze jedno. Wymiana oleju przy ciepłym czy przy zimnym? Bo k mnie dopiero jak olej ma 70-80 st to ładnie cały odpływa. Na zimno istotnie spływa go sporo mniej.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Re: Odp: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Olej wymienienłem w Lipcu po przejechaniu ca. 10 km -- więc chyba był ciepły , co do chłodnicy to sie nie wypowiem.dawidson pisze:Jesteś pewien? U mnie w samej chłodnicy oleju mieści się blisko pół litra... Nie wiem jak duża jest chłodnica w 1.6...
A, i jeszcze jedno. Wymiana oleju przy ciepłym czy przy zimnym? Bo k mnie dopiero jak olej ma 70-80 st to ładnie cały odpływa. Na zimno istotnie spływa go sporo mniej.
"... I guess it's just the way I'm wired."
http://www.delta-HF.com
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 16:10
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Witam!
Mam pytanie w sprawie wymiany oleju w 1.6 MJET 120KM, zakupiłem filtr oleju wygląda na to że występuję on bez obudowy, chciałem się dowiedzieć jak dostać się do tego filtra w delcie, ponieważ chce dokonać wymiany, w 1,9 JTD był ona bardzo łatwo dostępny, nie wiem jak w tym motorze sprawa wygląda? Jakie klucze potrzebne i co trzeba rozebrać, ile tego oleju dokładnie zalać może ktoś ma doświadczenie?
Mam pytanie w sprawie wymiany oleju w 1.6 MJET 120KM, zakupiłem filtr oleju wygląda na to że występuję on bez obudowy, chciałem się dowiedzieć jak dostać się do tego filtra w delcie, ponieważ chce dokonać wymiany, w 1,9 JTD był ona bardzo łatwo dostępny, nie wiem jak w tym motorze sprawa wygląda? Jakie klucze potrzebne i co trzeba rozebrać, ile tego oleju dokładnie zalać może ktoś ma doświadczenie?

Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Sam nie wymieniałem filtra, ale byłem przy wymianie. Raczej bez podnośnika się nie obejdzie, filtr jest na wysokości prawego koła .Należy odkręcić obudowę i wymienić wkład
Poprzednio miłośnik Renault (R10, Chamade, Megane, Laguna II ) , teraz -- Lancia Delta III 1.6 M-jet 120 KM Selectronic.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 26 kwie 2015, 16:10
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta III 1.9 Twin Turbo - wymiana oleju
Olej wymieniony ale w warsztacie, nie chciało mi się babrać za 20zł za wymianę
, jeszcze pytanie w sprawie selectronic-a chce też wymienić w skrzyni olej, tylko nie wiem jaki dokładnie i ile go potrzeba, może mnie ktoś naprowadzić 

