Delta II - spryskiwacz tył

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: Dawid » 09 sty 2011, 0:09

Od pewnego czasu nie działa mi w Delcie spryskiwacz tylnej szyby.Pompka podaje płyn,dysze nie są zatkane a przewód nie załamany w peszlu gdzie tylna klapa przylega do nadwozia.Gdzie szukać usterki i jak to przywrócić do życia?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7370
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: faraon » 09 sty 2011, 0:19

A jak włączasz pompkę na tył to płynu Ci ubywa ?
Jeśli tak, to poszukaj po wężyku gdzie ? - ja w swojej miałem założony na wężyku zaworek jednokierunkowy (u Ciebie chyba też jest) - ma on za zadanie żeby płyn po wyłączeniu spryskiwania nie wracał na dół, tylko był "w pogotowiu" jak najbliżej dyszy. I u mnie on padł :) i płynu ubywało. Po wymianie takiego zaworka (12 zł) problem znikł.
Przy okazji popatrz w okolicach zbiorniczka spryskiwaczy. U mnie płyn sobie uciekał, bo uszczelki gumowe w nim sparciały i "wychlapywało" podczas jazdy. Nie wlewanie płynu na "full" załatwiło na krótko sprawę - potem wymieniłem zbiorniczek (okazało się że był pęknięty) za ok 30 zł na alledrogo.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: Dawid » 09 sty 2011, 0:22

No właśnie ten zaworek...gdzie on dokładnie jest?Przypuszczałem że znajduje się coś takiego ale nie byłem pewien.Sam zbiornik jest oki.To czy ubywa płynu nie zaobserwowałem.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
faraon
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 7370
Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Skype: nie używam
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: faraon » 09 sty 2011, 0:33

Nie wiem :lol: - robił mi to kolega, myślę że musi być stosunkowo blisko dyszy - to wtedy ma sens, chociaż w kapiszonie jest blisko zbiornika płynu, na dole we wnęce koła zapasowego.
A popatrz w EPER-a gdzie jest umiejscowiony :)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: Dawid » 09 sty 2011, 0:39

Czyli szukajcie a znajdziecie :lol: No trudno.W każdym bądź razie dzięki za podpowiedź.Temat świeży więc może ktoś podpowie gdzie się ów zawór znajduje.Za zimno teraz na przeszukiwanie auta a garaż niestety pozostaje marzeniem.W Eperze patrzyłem ale jakoś nie dopatrzyłem. : gafa :
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Lorgbow
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 25 sty 2009, 0:00
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: Lorgbow » 09 sty 2011, 0:56

Sprawdź jeszcze coś takiego - zdejmij plastik klapy od wewnątrz, odepnij wężyk od spryskiwacza i niech ktoś włączy spryskiwacze - jeśli z wężyka będzie lecieć płyn to znaczy że masz problem z samym spryskiwaczem. poza tym u mnie było tak że wąż sparciał na łączeniu z klapą i płyn ściekał sobie elegancko tym wyprofilowanym rowkiem na karoserii nie zostawiając śladów

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta-spryskiwacz tył

Post autor: Dawid » 09 sty 2011, 1:00

Plastik zdejmę na pewno-być może tam znajdę ów zaworek?Wężyk odepnę i sprawdzę to co sugerujesz.Odnośnie łączenia z klapą,tam jest wszystko ok.Nie sączy się tam nic.Sprawdzałem włączając pompkę i dokładnie oglądając to miejsce(to było moje pierwsze przypuszczenie awarii).
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: Tomzik » 03 mar 2011, 4:51

Hehe, mam ten sam problem.

Muszę się przyjrzeć gdzie płyn ucieka, bo coś kojarzę, że kiedyś na śniegu zauwazyłem niebieską plamę po płynie w okolicach tyłu auta, ale to po jakimś czasie od próby użycia..

Ktoś wie gdzie ten magiczny zaworek w razie czego?

Na poczatku miałem nadzieję, że na tył jest osobny zbiorniczek, tak jak w Cromie, ale niestety okazuje się, że jest mała awaria do opanowania ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: Bichoń » 03 mar 2011, 7:46

W mojej pierwszej delcie spryskiwacz tyłu nie działał z powodu uszkodzonego zaworka zwrotnego i załamanej rurki.
W drugiej delcie obie te rzeczy sprawdziłem, ale dalej nie działa. Czekam aż się zrobi cieplej, bo na zimno nie chcę zdejmować plastików - sztywnieją na mrozie i boję się, że je połamię.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
Rodżer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 124
Rejestracja: 27 lip 2009, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: Rodżer » 03 mar 2011, 10:07

Panowie, że tak się wtrącę... Co prawda jeżdżę Lybrą, ale tak na logikę to rzeczony zaworek powinien być możliwie blisko, ale nie dyszy tylko zbiornika. Jak ktoś z Was zauważył "aby płyn był w pogotowiu". Więc umiejscowienie zaworka blisko dyszy nie ma żadnego sensu gdyż płyn z całego "układu" (rurki) wróci do zbiornika i trzeba będzie cały na nowo napełniać (pompować). W Lybrze zaworek jest w okolicach podszybia.
Item ględziarze i bajdury,/Ciągnący z nieba grubą rentę,/O, łapiduchy z Jasnej Góry,/Z Góry Kalwarii parchy święte,/
I ty, księżuniu, co kutasa/Zawiązanego masz na supeł,/Żeby ci czasem nie pohasał,/Całujcie mnie wszyscy w dupę.
Julian Tuwim

Awatar użytkownika
grodek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2019
Rejestracja: 03 mar 2010, 22:49
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Rybnik

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: grodek » 03 wrz 2011, 18:54

To i ja coś dodam.Może komuś się przyda.Miałem problem z tylnym spryskiwaczem.Szukając przyczyny doszedłem do tego że rurki prowadzącej wodę w ogóle nie ma :roll: Była przecięta a dwa końce schowały się w części karoserii,na szczęście na tyle że można było je wyciągnąć cienkimi kombinerkami.Tak to wyglądało po wyjęciu,jak widać umyślnie przecięte :
Obrazek
Zastanawiałem się jak je złączyć do kupy żeby nic nie ciekło na łączeniu,pół dnia chodziłem od domu do samochodu i z powrotem przymierzając różnego rodzaje rurki i wężyki.W końcu trafiłem,po małych modyfikacjach przypasował zestaw szpitalnej kroplówki : jupi : Zanim zamontowałem,podjechałem na stację benzynową pod kompresor i przedmuchałem wężyk prowadzący do tylnej wycieraczki.Tak to wygląda na gotowo,najważniejsze - działa:
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: Bichoń » 04 wrz 2011, 12:58

U mnie tez przyczyną okazał się pęknięty wężyk, w miejscu przejścia z karoserii do klapy (pod gumową osłonką). Mam tam teraz wstawioną metalową rurkę wygiętą w łuk, na jej końce nasunięte są końcówki przewodów. Na razie działa.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
iMacOSX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 67
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Toruń

Re: Delta II - spryskiwacz tył

Post autor: iMacOSX » 11 cze 2013, 19:52

Witam.
Ja zakupiłem dwa łączniki takich rurek i gumową rurkę od powrotu paliwa z diesla i sprawuje się idealnie:) I taki wężyk już na pewno nie pęknie.
Pozdrawiam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”