Lybra 1.9 JTD - cieknący wężyk na górze wtrysków

Awatar użytkownika
tomboy81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 09 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: Wrocław

Lybra 1.9 JTD - cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: tomboy81 » 24 cze 2013, 13:10

Witam.
Cieknie mi węźyk od pierwszego wtrysku na górze. Pisząc pierwszy myśle o tym wtrysku po lewej stronie jak mam przed sobą silnik.
Element plastikowy ,który wchodzi od góry do wtrysku ma kolor żółty ,kolejne trzy mają kolor czarny.
Wydaję się że te plastikowe elementy na tym wężu są we wtryskach zaciśnięte takimi spinkami metalowymi.

Pytanie jak zdemonotować ten wąż w celu wymiany.
Zdjąć te spinki metalowe które są nasadzone poniżej na wtrysk i wyciągnąc? Odkręcić raczej się nie da bo z boku idzie to do kolejnego wtrysku itd.
Wąż ten prowadzi od wtrysków do pompy zpowrotem.
Jak zdemonotwac ten wąż przy pompie. Wyciągnąć na siłe? Wygląda że to jest nasadzone.
Pytanie drugie czy to cieknie ten wąż czy może we wtrysku jest możliwość jakiegoś luzu i to tam od góry wycieka?
Lybra 1.9 JTD, 85kW

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 1.9 - Cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: Krzysiek82 » 24 cze 2013, 13:28

Ciekną Ci przelewy. Zdejmujesz zawleczkę i ciągniesz do góry delikatnie aby nie połamać trójników. Trójniki (ostatni element jest dwójnikiem oczywiście) są czarne (oryginalne) i żółte dostępne w sprzedaży - pewnie ktoś już wymieniał. Wężyk jest nałożony na plastykowe trójniki (na wcisk) i wchodzi do rozdzielacza - z niego ściągasz na siłę (wąż jest na metolowej rurce, nic się nie połamie). Trójniki mają małe oringi uszczelniające, nie pogub ich.

Awatar użytkownika
tomboy81
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 18
Rejestracja: 09 lut 2011, 20:15
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lybra 1.9 - Cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: tomboy81 » 24 cze 2013, 13:39

Ok.
W ASO na Karkonoskiej - Wrocław cały wąż kosztuje 92 zł.
Kupić lepiej te trójniki czy cały wąż?
W ogóle poza ASO da się kupić te trójniki? Czy jest sens bo może wąż jest sparciały. Jest w panceRZu z tkaniny więc nie widać czy mu coś dolega.
Ostatnio zmieniony 24 cze 2013, 13:46 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ort.
Lybra 1.9 JTD, 85kW

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 1.9 JTD - cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: Krzysiek82 » 24 cze 2013, 14:18

Da się spokojnie wszystko kupić, od trójników po wężyk w motoryzacyjnym na metry. Jednakże ja też kupowałem cały wąż w ASO bo... trójniki są dostępne chyba tylko na Allegro (poza serwisem Boscha) i ich koszt jest niewiele mniejszy od całego węża. A wymiana samych oringów też jest do bani, bo mi w kilku motoryzacyjnych nie mogli dobrać średnicy. Pewnie w serwisie Boscha kupiłbym bez problemów, ale takowego nie mam pod ręką.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10687
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD - cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: FXX » 24 cze 2013, 14:30

Po co kupować całe trójniki jeżeli cieknie z wężyka?
Kolego sprawdź czy to na pewno puszcza wężyk, a jeśli tak to ściągnij go, podjedź do motoryzacyjnego i niech Ci dobiorą o takiej średnicy. Sam miałem ten sam problem - puszczał wężyk (ze starości się trochę wykruszył przy trójniku) i dobrali mi w sklepie motoryzacyjnym dokładnie taki sam wężyk za... 12zł/m
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Krzysiek82
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 963
Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Brzeg

Re: Lybra 1.9 JTD - cieknący wężyk na górze wtrysków

Post autor: Krzysiek82 » 24 cze 2013, 15:05

Dokładnie, to zależy od uszkodzeń. Mi oprócz cieknącego węża dodatkowo poszły 2 oringi na trójnikach, a że nie potrafili dobrać średnicy w sklepach (samych trójników też akurat nikt nie miał), to kupiłem cały wąż.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”