Kappa - dziwne wskazania temp. silnika

Awatar użytkownika
dj_tygrys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Kappa - dziwne wskazania temp. silnika

Post autor: dj_tygrys » 08 lut 2011, 23:18

U mnie ten temat i kilka innych załatwiła wymiana klemy minusowej, może zrób tak samo.
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok

szymon30
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 40
Rejestracja: 06 kwie 2013, 14:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dziwne wskazania temp. silnika

Post autor: szymon30 » 23 lip 2013, 21:35

W moim kapciu 3.0 99 od momentu kiedy ja kupiłem są dziwne wskazania temp. tzn silnik jest permanentnie przegrzany czasem nawet wychodzi ponad 120C. Ale płyn się nie gotuje i wentylator często się włącza. Co dziwne z włączona klima samochód do 90km/h się nie przegrzewa, natomiast im szybciej tym temp wyższa. (trochę nie logiczne ). Wymieniłem już prawie wszystko w układzie chłodzenia ( termostat, przekazniki, opornik przy chłodnicy,czujnik temp przy termostacie, płyn jest ) Podejrzewam ze zeary są popsute, wiec kupiłem jakieś od wersji przed 98 ale te wogóle wariują wiec chyba przed liftowe nie pasują. Proszę o rade. Bo na "aledrogo"... jest chyba z 15 zegarów do kupienia i wszystkie przedliftowe....
Kappa 3.0 99',Saab 900 coupe

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa - dziwne wskazania temp. silnika

Post autor: Michor » 24 lip 2013, 0:17

szymon30 pisze:(...) Co dziwne z włączona klima samochód do 90km/h się nie przegrzewa, natomiast im szybciej tym temp wyższa. (trochę nie logiczne ). (...)
A przez chłodnicę jest "przelot"?
Bo jeżeli nie, to jest logiczne.
W R19 miałem starą chłodnicę - nie dość że zakamienioną to zatkaną (żeberka) syfem. I im szybciej = więcej wykorzystanej mocy = większa temperatura.

Klima dodatkowo grzeje - i dlatego może np. często wiatrak chodzić.
( w zasadzie to grzeje się chłodnica od klimy która grzeje chłodnicę wody -> ale po to wiatrak chodzi żeby tak nie było)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”