Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 02 wrz 2013, 15:24

Witam.
Pytanie jak w temacie, czy nie grozi to mandatem, załączam zdjęcia.
Proszę o odpowiedź.
Pozdrawiam ;)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta II postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: stabraf » 02 wrz 2013, 16:31

Niebieskich nie wolno :nono: :-P
Załóż białe, ale ciepłą barwę ;)

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 02 wrz 2013, 16:40

żarówka led jest biała, ale światło daje niebieskie, tak też nie przejdzie?;)
dzieki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Pingvin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1423
Rejestracja: 30 gru 2008, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: PWL/FZ

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: Pingvin » 02 wrz 2013, 17:15

Co bardziej upierdliwy policjant przyczepi się też do tego, że DRL nie gasną w momencie włączenia świateł mijania. A pomysł z wepchnięciem DRL w to miejsce - dla mnie najlepsze miejsce jakie można wymyślić w Delcie.
Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Delta II postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: stabraf » 02 wrz 2013, 19:51

CubaQub pisze:żarówka led jest biała, ale światło daje niebieskie, tak też nie przejdzie?;)
dzieki za odpowiedź
Bo to jest biała "zimna" ;)
Pingvin pisze:Co bardziej upierdliwy policjant przyczepi się też do tego, że DRL nie gasną w momencie włączenia świateł mijania. A pomysł z wepchnięciem DRL w to miejsce - dla mnie najlepsze miejsce jakie można wymyślić w Delcie.
Przekaźniczek i po problemie ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: Bichoń » 03 wrz 2013, 10:47

I tak można mieć kłopoty. Światła do jazdy dziennej muszą mieć odpowiednią homologację (uwidocznioną np. odpowiednimi literkami na reflektorze), było już o tym na forum (ten temat)
Gdyby cię zatrzymała policja, to najrozsądniej powiedzieć że miałeś załączone pozycyjne przez przypadek zamiast świateł mijania (@ Strabaf - wtedy pozycyjne mogą się świecić razem z mijania i ten problem z głowy). Bo gdybyś się upierał, że to są światła do jazdy dziennej, to mogli by zatrzymać ci dowód rejestracyjny.
Teoretycznie jeszcze reflektor ma homologację razem z określonym typem żarówki, więc mogli by się przyczepić o to, że masz żarówkę w pozycyjnych niezgodną z homologacją (typ LED i moc). Ale w praktyce nie słyszałem o takim przypadku.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 03 wrz 2013, 17:05

Czyli dzienne z homologacja mogą być ale postojowe z takimi samymi parametrami już nie, bo postojowe. Czyli Polska

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: Bichoń » 04 wrz 2013, 7:02

Do innych celów służą światła dzienne a do innych pozycyjne, nie dziw się więc że stawia się im inne wymagania.
Gdybyś musiał zostawić pojazd na drodze poza terenem zabudowanym w miejscu nieoświetlonym w nocy, to co, oświetlił byś go światłami dziennymi przerobionymi z pozycyjnych, czy szybko zmienił byś żarówki?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

dawidson

Odp: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: dawidson » 04 wrz 2013, 8:03

Grozi mandatem i wbrew pozorom nie będzie on wynikał z tego, że policjant będzie "czepialski".
"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 04 wrz 2013, 11:28

bichon pisze:Do innych celów służą światła dzienne a do innych pozycyjne, nie dziw się więc że stawia się im inne wymagania.
Gdybyś musiał zostawić pojazd na drodze poza terenem zabudowanym w miejscu nieoświetlonym w nocy, to co, oświetlił byś go światłami dziennymi przerobionymi z pozycyjnych, czy szybko zmienił byś żarówki?

jeśli było by w takim stanie jak jest u mnie to zostawił bym żarówki led, chociażby dlatego że mniej energii pobierają, a auto jest bardziej widoczne.

Dzisiaj zmieniam na żarówki z światłem ciepłym ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: Bichoń » 04 wrz 2013, 11:50

CubaQub pisze:(...) a auto jest bardziej widoczne.
No tak, ale jeszcze bardziej widoczne było by ze światłami drogowymi albo przeciwmgłowymi...
Świateł do jazdy dziennej, jak sama nazwa wskazuje, nie można używać w nocy, już abstrahując od tego, czy są to światła "legalne" czy nie.

I jeszcze jedna uwaga - jeżeli nie zmienisz nic w elektryce i światła pozycyjno-dzienne będą się świeciły razem ze światłami mijania, to jadąc w nocy będziesz oślepiał kierowców jadących z przeciwka. Klosz lampy pozycyjnej rozprasza światło na wszystkie strony, a nie tylko do przodu (tak jak to ma miejsce np. w przypadku świateł mijania, gdzie strumień światła jest kierowany dosyć precyzyjnie). Tak więc kierowcy którzy będą cię mijać dostaną po oczach twoimi "dziennymi" ledami świecącymi na boki.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 04 wrz 2013, 12:06

bichon pisze:
CubaQub pisze:(...) a auto jest bardziej widoczne.
No tak, ale jeszcze bardziej widoczne było by ze światłami drogowymi albo przeciwmgłowymi...
Świateł do jazdy dziennej, jak sama nazwa wskazuje, nie można używać w nocy, już abstrahując od tego, czy są to światła "legalne" czy nie.
Pisaliśmy o zostawieniu auta, więc po co mijania i drogowe skoro do tego służą pozycyjne z ledami które mniej energii pobierają;)
I jeszcze jedna uwaga - jeżeli nie zmienisz nic w elektryce i światła pozycyjno-dzienne będą się świeciły razem ze światłami mijania, to jadąc w nocy będziesz oślepiał kierowców jadących z przeciwka. Klosz lampy pozycyjnej rozprasza światło na wszystkie strony, a nie tylko do przodu (tak jak to ma miejsce np. w przypadku świateł mijania, gdzie strumień światła jest kierowany dosyć precyzyjnie). Tak więc kierowcy którzy będą cię mijać dostaną po oczach twoimi "dziennymi" ledami świecącymi na boki.
Mogę zrobić zdjęcie w nocy, postojowe nie oślepiają w żaden sposób, światło żarówki nie rozprasza się, a skoro nie da się jechać nocą na postojowych bo bardzo słaba widoczność, więc jak mogą oślepiać, bez przesady.
Zbędna dyskusja ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5140
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: Bichoń » 04 wrz 2013, 12:29

CubaQub pisze:(...)czy nie grozi to mandatem(...)
To już teraz się pogubiłem. Czy ty chcesz tylko zamienić typ żarówki światła pozycyjnego z tradycyjnej żarnikowej na typ LED, bez zmiany jasności tejże lampy? Czy chcesz zmienić żarówkę na mocniejszą i używać świateł pozycyjnych jako świateł do jazdy dziennej?
Zauważ, że światła pozycyjne mają dawać maksymalnie 60 kandeli, a minimalna światłość świateł do jazdy dziennej to 400 kandeli - różnica jest więc spora. Zdecyduj się na jedno rozwiązanie, bo tych 2 srok za ogon nie sposób utrzymać i być dalej w zgodzie z obowiązującym prawem.
Jeżeli będziesz używał świateł zgodnie z przeznaczeniem i światła te będą spełniały wymogi prawne (jasność, barwa itp.)- to odpowiadając na twoje pytanie z pierwszego postu - nie grozi ci mandat. Ale za używanie świateł niezgodnie z ich przeznaczeniem albo przeróbki niezgodne z przepisami można spodziewać się mandatu.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

CubaQub
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 83
Rejestracja: 09 sie 2012, 17:45
Imię: Jakub
Lokalizacja: Lubsko

Re: Delta II - postojowe jako dzienne z żarówkami LED?

Post autor: CubaQub » 04 wrz 2013, 12:51

Czyli po danych technicznych tak jak piszesz nie da rady złapać 2 srok, szkoda chciałem być sprytny, ale widzę że nie w ten sposób.
A szkoda, bo w dzień bardzo dobrze się sprawdzają ;)
Na zdjęciach jest żarówka LED w pozycyjnych, jak widać okiem mogły by być jako dzienne, ale mandat w innym mieście będzie więc nie ma sensu.
Dzięki za jasne odpowiedzi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”