Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 19 paź 2013, 16:18

Witajcie koledzy, mam sprawę tego typu, że w miejsce seryjnego katalizatora chce wstawic katalizator uniwersalny lub strumienice. Jaka jest średnica rury katalizatora oraz jaka jest jego długość ? Chciałbym zamówić coś takiego http://allegro.pl/kadex-strumienica-tlu ... 45468.html i nie mam zielonego pojecia jakie wymiary im podać. Generalnie to pomysł mam taki, że wymieniam środkowy i końcowy tłumik na nowy a ze starych poucinam rury łączeniowe z jednej i drugiej strony przykręcając je do własnie tego tłumika/strumienicy. Uraczy ktoś fachową poradą ? :)
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Michor » 19 paź 2013, 22:03

Fachowa porada?

Katalizator albo duży, porządny, tłumik przelotowy, żadna "strumienica".
O strumienicy zapomnij na zawsze.

średnica to chyba 55mm - niestety- najprościej wleźć pod samochód z suwmiarką:P
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 19 paź 2013, 23:07

No własnie po przeczytaniu opisu tej aukcji to niby strumienice zalecaja do "sportowych tlumikow" a kapiszonek ma lekko sobie mruczec nie wrc (worcy rycy cescy), wiec zamowie ten tlumik :) Z suwmiarką nie dam rady wejść pod auto bo stoi u mechanikow :)
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: topcio » 20 paź 2013, 15:11

W mojej 20VT złącze elastyczne i katalizator są na rurze 60mm a dopiero od wydechu środkowego 55mm.
przykręcając je do własnie tego tłumika/strumienicy.
Spawać- to trzeba spawać.
Zastanów się przy okazji na wymianą złącza elastycznego.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 20 paź 2013, 17:56

Wymieniałem jakieś poł roku temu na używkę (oczywiście od kolegi momo :) )
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 21 paź 2013, 15:55

Dzięki wielkie za rady topcio1. Zgadza się, po ustaleniach poprzez maile, średnica wynosi 55 mm oraz dziś byłem mierzyć suwmiarką ten tłumik i również wyszło 55 mm. Zamówiłem TŁUMIK, 550 mm. Po montażu zdam relację jak się to cholerstwo sprawuje.
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: topcio » 21 paź 2013, 16:46

550 długość, kurcze nie wiem czy tyle wciśniesz.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 21 paź 2013, 17:25

880 mm to długość pomiędzy jednym a drugim tłumikiem, mierzyłem dziś dokładnie. Tzn. w pozycji luźnej po odkręceniu katalizatora jest koło 85-86 cm. Tłumik ten co zamówiłem ma 550mm więc zostaje po około 16,5 cm na dospawanie z jednej i drugiej strony elementów łączących. Wiadomo, że jeśli będzie miało te 3-4 cm więcej to bez problemu można to upchnąć napychająć tłumiki.
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: macko921 » 21 paź 2013, 18:06

czekam na relacje bo sam się do tego przymierzam : ok2 :

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: topcio » 21 paź 2013, 18:32

Jest zupełnie inaczej niż w mojej qp, u mnie jest mniej miejsca.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 21 paź 2013, 18:35

Generalnie to tłumik środkowy + końcowy jest taki sam do sedana,kombi i coupe więc wydaje mi się, że w coupe jest po prostu krótszy katalizator, choć ręki za to nie daje!
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12145
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: topcio » 21 paź 2013, 18:36

Masz rację, część z katem uległa skróceniu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Michor » 22 paź 2013, 13:11

Też czekam z niecierpliwością.

U mnie ktoś wyciął kata i chodzi za mną wstawienie tam tłumika.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Momok
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 154
Rejestracja: 15 lis 2010, 11:01
Imię: Marek
Lokalizacja: Pińczów

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Momok » 22 paź 2013, 13:29

Komplet tłumików dopiero jutro przyjdzie więc czeka mnie jeszcze cięcie starych oraz wspawanie ich do nowego nieoryginalnego. Dam kilka zdjęc z montażu,kilka wymiarów no i jak K. odpali to nagram filmik jak to sobie mruczy. Do końca tygodnia powinienem się wyrobić:)
Kappa 2.4 5.20 SW PB + LPG 1996r.
Lybra 2.4 5.10 SW ON 2001r.

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.4 20v - katalizator lub strumienica

Post autor: Michor » 22 paź 2013, 15:45

Filmy jak moja chodzi (na zamienniku środkowym i fabrycznym końcowym) znajdziesz na YT u takiego użytkownika crmichor :)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”