Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 28 paź 2013, 7:03

Nr VIN: ZLA83900000088145 , rok produkcji 22.02.2002r
FXX pisze: Tu z pomocą przyjdzie Ci ePER
:link:

Twój silnik ma oznaczenie M3.
Link nie działa : beczy :

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 28 paź 2013, 8:08

Wg. ePERa masz błędną datę produkcji w dowodzie rejestracyjnym.
Data produkcji Twojej Lybry to 02.2001 i rzeczywiście masz 110KM.

Nowy link, teraz bezpośrednio dla Twojego VINu
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: bronx » 28 paź 2013, 8:16

Egr zaslepić lub nowy reanimacja nic nie da, jak da to na krótką metę.
szkoda czasu i roboty.
O dolot uderz do Huberta ( brygadzista1).
Tak jak pisałem, będziesz chciał to zapraszam, zrobimy logi, zaślepimy egr i wyłączymy go .

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 28 paź 2013, 10:47

FXX pisze:Wg. ePERa masz błędną datę produkcji w dowodzie rejestracyjnym.
Data produkcji Twojej Lybry to 02.2001 i rzeczywiście masz 110KM.
No to ładne jaja- to wiele rzeczy tłumaczy.....
Ciekawe- u mnie to wygląda całkiem inaczej.... pomiędzy tuleją giętką (5) a przewodem sztywnym (6) mam jeszcze jeden przewód sztywny... do tego przewód sztywny (6) ma inny kształt... u góry kończy się "na prosto", nie "skręca". Ale wygląda na zakończony oryginalnie -nie ma śladu jakiś samoróbek... (poza tuleją giętką (5) która dodatkowo jest łączona z dwóch.... no comments...
Cóż, widzę że po pierwsze muszę rozpocząć od doprowadzenia dolotu do stanu oryginalnego....

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: egon. » 28 paź 2013, 16:15

Dla sprostowania, w CF3 mozna tylko zaslepic EGR bez koniecznisci wyłączania komputerowo, ale dotyczy to tylko silników sterowanych ECU EDC15 bp przy EDC16 trzeba juz zaślepkę z "dziurami" i wyłączenie w kompie. To tyle, co do sterowników EDC15 ten błąd w kompie to błąd, który nie ma wpływu na prace silnika i na pewno nie przełącza go w tryb awaryjny, wiem, bo sam mam tak zrobione u siebie.
Powtarzam nie dotyczy to ECU o oznaczeniu EDC16.
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 28 paź 2013, 17:52

Ale ja nie powiedziałem, że zawsze przełącza go w tryb awaryjny, to jest raczej ostateczność i rzadkość, ale jednak może się zdarzyć.
EDC16 jeśli mnie pamięć nie myli była stosowana (przynajmniej w AR) dopiero w 16V/20V.
Co do zaślepki z dziurkami to ją daje się bez wyłączenia EGR w sterowniku, właśnie po to aby zmniejszyć przepływ spalin przez zawór, a co za tym idzie wydłużyć jego działanie. Takie przynajmniej było zalecenie Fiata. W przypadku wyłączania go w mapach dajesz pełną.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: mjerzy » 28 paź 2013, 18:14

Zaślepka z dziurami nic nie daje, przy niedomykającym się egr i tak będą szły przez niego spaliny przez owe dziury. Chyba że egr sprawny, ale wtedy po co bawić się w zaślepki.

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 28 paź 2013, 18:23

Jw. zaślepkę z dziurami daje się przy sprawnym EGR aby wydłużyć jego prawidłowe działanie. Na forum Alfaholików jest cały temat o tym łącznie z numerami fabrycznymi pod jakimi te zaślepki występują w ASO.
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 28 paź 2013, 20:58

Dolot chwilowo uszczelniony- dwie taśmy samo wulkanizujące, jedna szeroka super mocna montażowa, opalarka. Wygląda pancernie i działa :) Oczywiście będę szukał całości oryginalnej, ale na chwilę obecną mój patent musi wystarczyć. Zaglądnąłem od góry do IC- trochę mnie martwi że jest mokry od oleju, jutro zrzucę dolny wąż- zobaczymy ile oleju wycieknie.. :) Przedmucham go też sprężonym powietrzem.

Czas na wymianę termostatu i EGR do roboty- ale to wszystko po długim weekendzie :)

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10688
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: FXX » 28 paź 2013, 21:09

A jak próba drogowa, poprawiło się po tym pancernym uszczelnieniu?
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI


Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 28 paź 2013, 21:53

FXX pisze:A jak próba drogowa, poprawiło się po tym pancernym uszczelnieniu?
Na razie była tylko próba pod domem, próba drogowa odbędzie się jutro- w każdym razie na pewno zniknęły "przedmuchy" które występowały wcześniej, no i zminimalizowałem liczbę "dziwnych" łączeń poprzedniego właściciela, o których mógłbym powiedzieć wszystko, tylko nie to że były szczelne.
Jutro dam znać ile warta jest ta taśma samo wulkanizująca i czy ta chwilowa "prowizorka" zdaje egzamin.

Awatar użytkownika
egon.
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Posty: 514
Rejestracja: 28 sie 2012, 7:20
Imię: Paweł
Lokalizacja: Pleszew

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: egon. » 29 paź 2013, 2:31

Przy EDC15 nie musisz wyłączać w kompie przy pełnym zaślepieniu, możesz oczywiście, ale nie musisz ;)
Lancia Lybra Intensa SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra Berlina 1,9 JTD 115 KM --> 140KM by Ramzes na części

Jaroslaw82
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 47
Rejestracja: 19 paź 2013, 12:25
Imię: Jarek
Lokalizacja: Jaworze koło Bielska-Białej, woj.śląskie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Jaroslaw82 » 29 paź 2013, 8:16

Jestem po "dłuższej" trasie - nic nie swiszczy, jest jakby bardziej elastyczny. Na początku wydawało mi się również że nie kopci, ale jak nagrzał się silnik mocno depnąłem na dwójce no i za mną pozostała czarna zasłona miczania.. tj dymu :) Czyli kopci, ale tylko przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu. Więc ta usterka nie zniknęła. Wieczorem odręce dolny przewód od IC- zobaczymy ile oliwy wycieknie.

ECD 15, ECD16 - o co chodzi?? Musze poszukać na forum i się doszkolić.

Tak na marginesie- konstruktorzy Fiata długo myśleli nad układem dolotowym- moim zdaniem jest za długi i ma za wiele połączeń, dla przykładu, w Mondeo 1.8 TD którym bujałem się pare lat temu, IC był na silniku, zaraz nad turbo, powietrze łapał spod maski- jak tylko pilnowało się, żeby wlot powietrza nie był zapadnięty- wszystko było git...
No ale nie ma co wracać do przeszłości (szególnie że jtd jest o niebo lepszy od TD Forda), trzeba usprawniać obecny dupowóz :) Szczególnie że z każdym dniem zakochuję się w nim coraz bardziej :)

bronx
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1842
Rejestracja: 04 lip 2012, 13:09
Lokalizacja: Gliwice

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: bronx » 29 paź 2013, 8:42

EDC 15,16 - rodzaje ECU
Ty masz według epera CF3 a tam powinien siedzi EDC16. Po podłączeni do kompa wyjdzie jaki sterownik siedzi

Jeśli to kopcenie pojawia się nieregularnie, czasami np przy ruszaniu ze świateł, mocniejszym dodaniu gazu ( niekoniecznie podłoga)
to na 99% zablokowany egr będzie.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Lybra 1.9 JTD '02 - brak mocy/kopci/wysokie spalanie

Post autor: Ramzes_II » 29 paź 2013, 8:44

bronx pisze:EDC 15,16 - rodzaje ECU
Ty masz według epera CF3 a tam powinien siedzi EDC16. Po podłączeni do kompa wyjdzie jaki sterownik siedzi

Jeśli to kopcenie pojawia się nieregularnie, czasami np przy ruszaniu ze świateł, mocniejszym dodaniu gazu ( niekoniecznie podłoga)
to na 99% zablokowany egr będzie.
CF3 to EDC15 w Lybrze :D
EDC16 dopiero od 1.9 16V, i JTDm.. ale to nie w Lancii..
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”