[Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Moderatorzy: matis1906, topcio, Energetyk
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Zauważ Nat, że Autosan był w przeszłości na tej pozycji , na której są obecnie firmy które wymieniasz. Notował swoje wzloty i upadki, lecz zawsze utrzymywał się na powierzchni. Sprzedaż towaru jest wprost proporcjonalna do zarządzających fabryką, więc jedyne pretensje można mieć do ZASADY a nie do Boćka.
Tu się nie pielęgnuje tradycji !!! - tu się walczy o przetrwanie, a ludzie związani całe życie zawodowe z fabryką pracują mimo braku wypłacanych pensji. Więc Nat bladego pojęcia nie masz jak wygląda sytuacja w Autosanie. Na co dzień mam kontakt z ludźmi tam pracującymi i codziennie widzę halę produkcyjną z odległości 10metrów. Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Tu się nie pielęgnuje tradycji !!! - tu się walczy o przetrwanie, a ludzie związani całe życie zawodowe z fabryką pracują mimo braku wypłacanych pensji. Więc Nat bladego pojęcia nie masz jak wygląda sytuacja w Autosanie. Na co dzień mam kontakt z ludźmi tam pracującymi i codziennie widzę halę produkcyjną z odległości 10metrów. Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
... z treści tego posta można odnieść wrażenie, że przyczyną problemów Sanoka jest "pielęgnacja tradycji", no cóż pozostawię to bez komentarza .....Nat pisze: Czemu to w Solcu potrafią zrobić autobusy na LNG, wzbudzające zainteresowanie wielu miast, czemu to w Bolechowie pod Poznaniem potrafią zrobić autobusy, którymi jeździ połowa Europy, a w Sanoku zamiast rozwijać biznes i szukać innowacyjnych produktów - "pielęgnują tradycję"? Tradycja? Ten towar słabo się sprzedaje. Stąd m.in. marna sytuacja zakładów Autosan.
Problemy Sanoka to oczywiście wynik twardej ekonomii "podszytej" złym zarządzaniem. Dzisiaj to rynek i rachunek ekonomiczny decyduje o przetrwaniu to jasne i niech tak zostanie .... na wieki. Czyż jednak jest rzeczą złą, dziwną i niezrozumiałą, że od czasu do czasu typową jak na warunki rynkowe informację o upadającej firmie wielu z nas odbiera w nieco bardziej nietypowy sposób?
Tego wątku nie rozwinę pozostawię go bez komentarza.
Odpowiedź jest oczywista również nie wymagająca żadnego komentarza.INTEGRALE pisze:Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Serdecznie pozdrawiam
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
I to jest właśnie tradycja, o której mowa. I to jest piękna rzecz, ale o niewielkim wpływie na sytuacje aktualną, co tak trudno (niektórym) zrozumieć.INTEGRALE pisze:Zauważ Nat, że Autosan był w przeszłości na tej pozycji , na której są obecnie firmy które wymieniasz. Notował swoje wzloty i upadki, lecz zawsze utrzymywał się na powierzchni.
Pozostaje żałować, że w czasach, kiedy notował wzloty (i sporo zarabiał sprzedając na przykład setki gimbusów, autobusów konstrukcyjnie bardzo przestarzałych, których żaden normalny kupiec nie kupiłby, a zakup był de facto pomocą państwa dla fabryki, czyli zrzutką podatników na Autosan), nie odłożył odpowiedniej ilości pieniędzy na trudne czasy. Nie stworzył produktu, który w trudnych czasach cieszyłby sie popularnością podobną np. do Solarisa i dostarczyłby firmie środków do dalszego rozwoju.
Tylko że takie chciejstwo niewiele zmienia. Nikt nie krytykuje pracowników, bo od większości z nich niewiele zależy. Przyczyny upadku tej fabryki opisaliśmy wcześniej - brak dobrego, atrakcyjnego produktu, nieumiejętność wypromowania produktu posiadanego i złe zarządzanie.INTEGRALE pisze:Tu się nie pielęgnuje tradycji !!! - tu się walczy o przetrwanie, a ludzie związani całe życie zawodowe z fabryką pracują mimo braku wypłacanych pensji. Więc Nat bladego pojęcia nie masz jak wygląda sytuacja w Autosanie. Na co dzień mam kontakt z ludźmi tam pracującymi i codziennie widzę halę produkcyjną z odległości 10metrów. Myślisz że pracujący tam ludzie nie chcą rozwoju i kochają Zasadę?
Normalna sprawa - firma, która ma takie cechy jak w zdaniu powyżej - zawsze upadnie. No chyba, że cały czas wisiałaby na garnuszku nas wszystkich, podatników. Ale gdyby tak było, to chyba lepiej, że upadła i jej więcej nie ma ryzyka, że będziemy sponsorować ją dalej z własnej kasy?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- MiroMiglia
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1553
- Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Wobec takich zarzutów handel "kartą tradycji" (jak to nazwał Jarek) a nie nowymi produktami nabiera nowego znaczenia .
Bo w przypadku Zasady rzeczywiście roztrwanianie "własnego" majątku to już tradycja a promowanie i wdrażanie nowego to już e,e .
Wobec tak przedsiębiorczego właściciela ambitna załoga będzie bezradna , niestety .
Cóż im pozostało ,jedynie dokumentowanie debilizmu ekonomicznego (określenie z prawa handlowego

Tak więc zamiast porównywać konkurencyjność produktów Autosana z Solarisem i innymi to raczej przyjrzyjmy się charakterystyce ich właścicieli .
To nam też wiele wyjaśni .
Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks

Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
O tym pisano w tym wątku już po wielokroć pod hasłem "złe zarządzanie spółką".MiroMiglia pisze:Tak więc zamiast porównywać konkurencyjność produktów Autosana z Solarisem i innymi to raczej przyjrzyjmy się charakterystyce ich właścicieli.
W przeciwieństwie do np. Solarisa, który jak dotychczas jest bardzo dobrze zarządzany.
Co nie zmienia faktu, że produkt też mają słaby (co w sumie jest efektem właśnie złego zarządzania)
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Autosan od II połowy przyszłego roku rozpocznie dostawy od 100 do 200 szkieletów autobusów (po malowaniu i z szybami) do rosyjskiego Nowokujbyszewska. Reszta będzie montowana na miejscu. W latach 1996-98 Autosan dostarczył tam już ok. 1000 szt. autobusów
, z czego część była tam montowana.
Dodatkowo, ta miejscowość leży niedaleko Samary, która jest jednym z miast gospodarzy MŚ w piłce nożnej w 2018 roku. W związku z tym, będzie robiona wymiana całego taboru komunikacji, a na przykładzie Soczi widać, że Rosjanie inwestują niewyobrażalne pieniądze w obiekty, na których mają się odbyć poważne imprezy.


Dodatkowo, ta miejscowość leży niedaleko Samary, która jest jednym z miast gospodarzy MŚ w piłce nożnej w 2018 roku. W związku z tym, będzie robiona wymiana całego taboru komunikacji, a na przykładzie Soczi widać, że Rosjanie inwestują niewyobrażalne pieniądze w obiekty, na których mają się odbyć poważne imprezy.


- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Jeśli Autosan będzie tak postępował, jak ze swoimi polskimi klientami (pozbawienie ich wsparcia serwisowego, w szczególności w zakresie oprogramowania), to nieciekawie to się może skończyć.
Ale oby nie.
Ale oby nie.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12138
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Jak skutecznie pozbyć się błędów w Autosanie Sancity 12 

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Scanie, przynajmniej te jeżdzące po Warszawie są, moim zdaniem, mało ergonomiczne.
Nic dziwnego, że przegrywają konkurencję z dobrymi polskimi markami i zmniejszają skalę produkcji. Tak właśnie powinno być.
Nic dziwnego, że przegrywają konkurencję z dobrymi polskimi markami i zmniejszają skalę produkcji. Tak właśnie powinno być.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

- MiroMiglia
- Przedstawiciel Regionalny
- Posty: 1553
- Rejestracja: 06 sie 2007, 0:00
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Panie i panowie , polski przemysł się odradza !Nat pisze: Nic dziwnego, że przegrywają konkurencję z dobrymi polskimi markami i zmniejszają skalę produkcji. Tak właśnie powinno być.
Wczoraj oglądałem wiadomości z największych targów maszyn rolniczych w Kielcach .
Prężyły się piękne maszyny o niesamowitych czasami konstrukcjach i kształtach . John Deere i inne.
Po wstąpieniu do Unii w Polsce sprzedaż maszyn rolniczych wzrosła o ok. 35 % .
Mimo woli pomyślałem o naszym przemyśle mechanicznym a tu dziś rano czytam taki oto zwiastun:
Polski Ursus wraca !
Natomiast dwa dni temu podano że Polska jest największym eksporterem pieczarek na świecie ,
w produkcji jabłek wyprzedziliśmy Stany Zjednoczone i Chiny .
Mimo iż subwencje dla polskich rolników są niższe niż dla niemieckich czy francuskich .
Stara maksyma że "Polak potrafi" znowu wraca do życia .
Czyż nie pięknie ? Aż mi się chce wstać do pracy , mimo wolnej soboty , firma wzywa

Pozdrawiam Miro.
Delta II HPE 2.0T 16V swap - I miejsce Miss 2011 , II miejsce Miss 2014
Beta Coupe 2.0 76' - dla znajomych -Feniks

Zeta 02' 2.0T 8V
Fiat Coupe 96' 2.0T 16V
tel. 501 077 356
- Duch-Dziadka
- Klubowicz
- Posty: 5269
- Rejestracja: 13 maja 2007, 0:00
- Lokalizacja: Czarnków/Poznań
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Nie do końca tak było. Najpierw był Neoplan(po wygranym przetargu na dostawy dla miasta Poznania otworzono montaż) i MAN w Poznaniu. Później była fuzja na tzw. NEOMAN.Pozytywnym przykładem może tu być wywołany już Solaris który zaczynał jako Neoplan Polska
Solaris to dawny NEOPLAN Sp. z o.o. powiązana jedynie z Neoplanem jako przedstawicielem na Polskę.
Piszę to bo często ludki to mylą.
Kiedy Solaris zaczął się bujać ze sprzedażą już w Polsce to znajomi z MAN-a opowiadali, że Solaris wkładał ich silniki. Jeśli był jakiś przetarg na którym NEOMAN przegrał z Solarisem to Ci specjalnie opóźniali dostawy podzespołów, aby Solaris otrzymywał kary. Liczyli, że w ten sposób wykończą konkurencje.
Z drugiej strony pocieszna jest linia produkcyjna Solarisa. Mam akurat dość często możliwość zobaczenia. Linia produkcyjna, ponieważ hala jest za krótka idzie dwu etapowo. Na koniec pierwszego etapu otwiera sie brama i grupa ludzi wypycha ramę z silnikiem i kołami nawraca nią, bo parking jest dość mały i wpycha z powrotem na hale. Najgorsze są momenty kiedy wyjeżdża tramwaj. Infrastruktura wokół hali nie jest zbyt ciekawa, a fabryka właściwie mieści się blisko centrum Poznania. Niestety powoduje to blokowanie miasta i ulic co pewnie może bywać uciążliwe. Z tego co wiem na chwilę obecną Solaris buduje jakies hale pod Poznaniem.
Tak czy siak z całym szacunkiem dla marki Solaris - pokazali, że i Polska może stać się liczącym producentem pojazdów. Szkoda tylko, że taki Autosan czy Jelcz nie były odpowiednio zarządzane.
Giulietta Veloce 2016r
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
...MiroMiglia pisze:Panie i panowie , polski przemysł się odradza !
Stara maksyma że "polak potrafi" znowu wraca do życia .
Czyż nie pięknie ? Aż mi się chce wstać do pracy , mimo wolnej soboty , firma wzywa![]()
Pozdrawiam Miro.


Pozdrawiam
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: [Upadłość Autosanu] Koniec Legendy
Analogicznie, pesymizm to 90% porażki.adamM20 pisze:...Optymizm to 90% sukcesu
![]()
I teraz sam sobie odpowiedz, czy Polska to kraj sukcesu i dlaczego...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
